1

تأثیرگذاری مرکز مطالعات شورا هنوز کامل نشده است

خبرگزاری فارس؛تأثیرگذاری مرکز مطالعات شورا هنوز کامل نشده است

https://www.farsnews.ir/hamedan/news/14000717000965




ضرورت اصلاح فرآیند‌ها و اولویت بندی کار‌ها در اجرا

خبرگزاری تابناک؛ ضرورت اصلاح فرآیند‌ها و اولویت بندی کار‌ها در اجرا

http://www.tabnakhamadan.ir/fa/news/1012153




دیدگاه اعضا در تصمیم گیری‌ها هرگز سیاسی نیست

خبرگزاری تابناک؛دیدگاه اعضا در تصمیم گیری‌ها هرگز سیاسی نیست

http://www.tabnakhamadan.ir/fa/news/1013925




مصوبات شورا برگرفته از ایده کارشناسان خبره است

خبرگزاری ایرنا؛مصوبات شورا برگرفته از ایده کارشناسان خبره است

https://www.irna.ir/news/84565863




بررسی چشم‌انداز ۲۰ ساله شهر و شهرسازی همدان

خبرگزاری مهر؛ بررسی چشم‌انداز ۲۰ ساله شهر و شهرسازی همدان

https://www.mehrnews.com/news/5373923/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%DA%86%D8%B4%D9%85-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2-%DB%B2%DB%B0-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%87-%D8%B4%D9%87%D8%B1-%D9%88-%D8%B4%D9%87%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%87%D9%85%D8%AF%D8%A7%D9%86




گفتمان علمی باید در جامعه نهادینه شود

به گزارش روابط‌عمومی مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان؛ سعید شهابی‌نیا در نطق پیش از دستور صحن شورا با بیان اینکه سالیان سال است که مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری، تحقیقات و پژوهش تأکیدات فراوانی داشته‌اند، گفت: از منظر حضرت آیت‌ا… خامنه‌ای؛ پیشرفت علمی، پایه و لازمه‌ قطعی پیشرفت همه‌جانبه و اقتدار یک ملت بوده و تنها با دستیابی به قدرت و اقتدار است که می‌توان از هویت، حیثیت، استقلال و عزت یک ملت در مقابل زورگویان و مستکبرین حفاظت و منافع ملی را حفظ کرد.

وی افزود: انتظار می‌رود زبان علمی دنیا همچون گذشته با مرجعیت علمی به زبان فارسی برگردانده شود؛ از این‌رو باید در حوزه علم و پژوهش به‌منظور گسترش زبان فارسی، فعالیت جدی داشته باشیم.

شهابی‌نیا با اشاره به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر اینکه «پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قله‌ علم و ایجاد مرجعیت علمی و هم باید برای حل مسائل جاری کشور باشد»، اظهار کرد: هدف غایی شورای شهر همدان به‌ویژه مرکز پژوهش‌های شورا بر اساس منویات مقام معظم رهبری خواهد بود و به‌طور قطع در این مسیر از اظهارنظر متخصصان، کارشناسان و پژوهشگران بهره‌مند خواهیم شد.

رییس مرکز پژوهش‌های شورای شهر همدان ادامه داد: طرح و ارائه تمامی مباحثی که در صحن شورای شهر مطرح شده و خواهد شد، تا حد امکان به صورت علمی چکش‌کاری می‎شوند تا پشتیبانی علمی و منطقی داشته باشند.

شهابی‎نیا همچنین از شکل‌گیری و پیگیری امور مرتبط کمیته‌های برنامه بودجه، فناوری اطلاعات، بررسی چشم‌انداز ۲۰‌ساله شهر، شهرسازی، عمرانی و گردشگری در مرکز مطالعات شورا خبر داد و گفت: بر اساس رویکرد مرکز پژوهش های شورا، از روسای کمیسیون‌ها درخواست کرده‌ایم تا پژوهشگران و متخصصان حوزه مرتبط با خود را به مرکز معرفی کنند تا کمیته علمی مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورا، شکل گیرد.

* مسئولیت ذی‌حساب و امور مالی در شهرداری تفکیک شود

وی در ادامه بیان کرد: بر اساس تبصره بند ۳۰ ماده ۸۰ قانون تشکیلات شوراهای اسلامی؛ ذی‌حساب شهرداری و معاونان ذیحساب باید از سوی شورای شهر تأیید شوند.
شهابی‌نیا با اشاره به اینکه مسئولیت ذی‌حساب و امور مالی در شهرداری همدان بر عهده یک شخص است؛ خطاب به شهردار همدان پیشنهاد داد: مسئولیت ذی‌حساب و امور مالی باید تفکیک شود که بتوانیم از طریق کمیته حسابرسی، گزارش‌های ماهیانه را از ذی‌حسابان دریافت کنیم تا انحراف بودجه و مباحث مالی کنترل شود؛ زیرا برخی بی‌نظمی مالی در شهرداری وجود دارد که این مشکل در صورت اجرای این پیشنهاد، حل خواهد شد و نظم مالی در شهرداری شکل می‌گیرد.

* تسریع در روند شکل‌گیری خزانه‌داری کل در شهرداری

رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان در پایان درخواست کرد: روند شکل‌گیری خزانه‌داری کل در شهرداری همدان به‌منظور ایجاد نظم و انسجام مالی در شهرداری همدان تسریع شود تا تصویب بودجه ۱۴۰۱ بر اساس عملکرد آن طرح، پیش برود.
انتهای پیام/




زیرساخت ها برای ورود سرمایه گذار آماده شده است

روزنامه همدان پیام؛ زیرساخت ها برای ورود سرمایه گذار آماده شده است

 

http://www.hamedanpayam.com/file/0xe578de8e20ccc00b.pdf

 

 

 




مرکز مطالعات قوت می‌گیرد/ فرایند انتخاب شهردار همدان به روش خبرگان و نخبگان انجام شد

خبرگزاری ایسنا؛مرکز مطالعات قوت می‌گیرد/ فرایند انتخاب شهردار همدان به روش خبرگان و نخبگان انجام شد

https://www.isna.ir/news/1400081713382/




طرح ساماندهی جمع آوری و تفکیک زباله ها در همدان اجرا می شود

خبرگزاری ایرنا؛طرح ساماندهی جمع آوری و تفکیک زباله ها در همدان اجرا می شود

 

https://www.irna.ir/news/84534048




افق روشن چشم‌انداز ۲۰ ساله همدان

به گزارش روابط عمومی مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان به نقل از روزنامه هگمتانه، سعید شهابی‌نیا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان دارای اساسنامه است و یک پشتوانه علمی برای شورا و شهرداری محسوب می‌شود، گفت: تصمیمات در این مرکز به صورت کارشناسی شده و با حضور متخصصان بررسی می‌شود تا در نهایت خروجی مناسبی برای شهر اتخاذ گردد.

 

وی با اشاره به اینکه فرآیند انتخاب شهردار یکی از چالش‌های بزرگ برای شورا بود، گفت: در انتخاب شهردار فعلی با گروهی از اعضای هیأت علمی دانشگاه و متخصصان مشورت شد و برخی خبرگان از جمله افراد در بدنه شهرداری، انبوه سازان و اعضای سابق شورای شهر و نخبگان شامل اساتید دانشگاه‌ و افراد فعال در حوزه شهری و سازمان‌های مردم نهاد و فعالان فرهنگی را برگزیدیم تا کار را به نحو مطلوبی پیش ببریم.

شهابی‌نیا در ادامه افزود: براساس آیین نامه وزارت کشور انتخاب شهردار در شهرهای ۵۰۰ هزار تا یک میلیون نفر جمعیت که ۹ سال سابقه مدیریتی میانی با مدرک کارشناسی ارشد دارا باشند مدنظر قرار گرفت و افراد واجد این شرایط معرفی شدند و پس از ارائه برنامه و راهکارهای عملیاتی و مصاحبه در نهایت اجماع به یک نفر و آن هم شهردار فعلی بود که به وزارت کشور معرفی شد.
وی بیان کرد: به دلیل آنکه کار عملیاتی صورت گرفته بود، فرآیند انتخاب شهردار کاملا علمی بوده است. شهابی نیا افزود: در مرکز مطالعات شورای شهر در پیوست فرهنگی، تمام ابعاد پروژه باید مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد که موضوع ترافیکی و زیست محیطی و… قبل، در حین کار و بعد از اتمام پروژه باید مورد توجه باشد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه با ورود به شورا ارتباط کمیسیون‌ها با کمیته‌‌ها را کمرنگ ارزیابی کردیم، افزود: با اعضای شورا و رئیس کمیسیون‌ها نامه‌نگاری انجام شد و معرفی افراد نخبه را در دستور کار قرار دادیم.

شهابی‌نیا افزود: در حال حاضر برخی از کمیته‌ها مانند کمیته‌های فناوری اطلاعات، سرمایه‌گذاری، برنامه و بودجه و کمیته گردشگری تا حدی شکل گرفته است و برخی دیگر نیز در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه چشم‌انداز ۲۰ ساله شهر همدان تعیین شده و به مرحله سوم رسیده است، گفت: مهلتی به معاونت برنامه‌ریزی شهرداری برای کار مطالعاتی و کارشناسی داده ایم که مطالعات خود را به رؤسای کمیسیون‌ها تحویل و نظر کارشناسی آنها را جویا شوند تا چشم انداز شهر همدان را به سرانجام برسانیم.

وی با تأکید بر اینکه ورود هر جریان نقدی به شهر سرمایه‌گذاری تلقی نمی‌شود، گفت: سرمایه‌گذاری زمانی به نتیجه خواهد رسید که وقتی جریان نقدی وارد شهر کنیم که مولد و پایدار باشد و باعث توسعه شهر شود.

رئیس مرکز مطالعات شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه در صورتی با ورود سرمایه‌گذاران به شهر همدان به نتیجه خواهیم رسید که زیرساخت‌ها نیز مهیا شده باشد، افزود: در هفته‌های آینده چند سرمایه‌گذاری مهم و جدی که نهایی شده است در همدان آغاز خواهد شد.

وی اظهار کرد:‌ برداشت غلطی که از فعالیت‌های این مرکز می‌شود این است که هر فعالیتی در سامانه وب ارائه شود مشکل ما حل می‌شود در صورتی که اول باید فرایندها اصلاح شود و بعد در قالب اپلیکیشن یا نرم افزار به صورت الکترونیکی در اختیار مردم قرار گیرد.

رئیس مرکز مطالعات شورای اسلامی شهر همدان در ادامه گفت: اموری مانند کوتاه شدن فرآیند صدور پروانه، نحوه جمع‌آوری زباله‌ها، ساماندهی زباله گردها مد نظر این مرکز است.

شهابی‌نیا با اشاره به اینکه برخی از ساکنان شهر درخصوص ساماندهی زباله‌ها اعتراض داشتند، گفت: با مطالعاتی که صورت گرفته است به زودی طرح‌های جایگزین اجرایی خواهد شد.

شهابی نیا هدف اصلاح بودجه را اتمام طرح‌های نیمه کاره عنوان کرد و گفت: ۴ طرح نیمه کاره پل غدیر، پل شهید سردار همدانی، پارکینگ آقاجانی بیک و پروژه سینا از جمله پروژه‌هایی هستند که تا پایان سال باید به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه تابلو زمان‌بندی اتمام پروژه باید در پروژه‌ها نصب شود، افزود: باید تغییرات ملموس و در شهر قابل مشاهده باشد. برای شهرداری و برای پیمانکار الزام می‌شود که زمان‌بندی اتمام پروژه‌ها به صورت تابلو نصب شود.

رئیس مرکز مطالعات شورای اسلامی شهر همدان افزود: امسال سعی شده است که پروژه بزرگ جدیدی تعریف نشود تا پروژه‌های نیمه کاره را به سرانجام برسانیم.

شهابی نیا با اشاره به اینکه وبگاه مرکز مطالعات در ظرف یک ماه آینده به روزرسانی خواهد شد، افزود: درصددیم بانک اطلاعاتی از سوی مرکز مطالعات شورای شهر همدان را انجام داده و تا یک ماه آینده تمام اقداماتی که در گذشته نیز صورت گرفته در وبگاه قرار خواهد گرفت.

وی با تأکید بر اینکه پشتوانه تمام اقدامات کارشناسی که در شورا صورت می‌گیرد مرکز مطالعات باشد، ادامه داد: به این ترتیب ساختار امور عملیاتی‌تر و اجرایی‌تر می‌شود و با سرعت بیشتری انجام می‌پذیرد.

وی در پایان هدف مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر را ارتباط بیشتر با سایر دستگاه‌های دولتی، دانشگاه ها، مراکز پژوهشی، ادارات و بخش خصوصی عنوان و بر جدی‌تر شدن این ارتباط تأکید کرد.