1

پیام شادباش دکتر ابراهیم مولوی رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان به مناسبت فرارسیدن نوروز ١٣٩٩

 دکتر ابراهیم مولوی، رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌ها و عضو شورای اسلامی کلان‌شهر همدان، طی پیامی فرارسیدن نوروز باستانی ١٣٩٩ را تبریک و شادباش گفت.

به گزارش روابط عمومی مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان؛ در متن این پیام آمده است:

بهار، زندگی و دمیدن روحی دوباره بر پیکره گیتی بوده که زیبایی های خداوندی را به همت دستان هنرمند عزیزان شهرداری قاب کرده است و در مقابل دیدگان مردم فهیم دیار هگمتانه به نظاره می‌گذارد.

بر خود فرض دانستم به عنوان نماینده و خادم این مردم شریف، نجیب و دوست‌داشتنی، دستان عزیزانی که با ایثار و جان‌فشانی در سرما و گرما در سالی که گذشت امید، طراوت و پاکی را به ایشان هدیه کردند، به گرمی فشرده و در آستانه بهار زیبا و زنده شدن طبیعت برای این عزیزان بهترین‌ها را آرزو دارم.

یقینا همدان زیبا و دوست‌داشتنی و توسعه یافته، ساخته و آباد نمی‌شد مگر با همت و تلاش همکاران عزیزم در شهرداری دیار هگمتانه اعم از شهردار تلاشگر و جهادی، مدیران پرتلاش و زحمتکش مناطق و تک تک مدیران و معاونین و کارشناسان شریف، کارمندان پاکدست، پاکبانان شریف و مدافع سلامتی در بلدیه پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین.

از زحمات بی‌دریغ تک‌تک شما عزیزان صادقانه سپاسگزارم و در زایش دوباره طبیعت زیبای بهاری، سبزترین درودها را تقدیمتان می‌کنم. ان‌شاا… که سالی پر از خیر و برکت همراه با موفقیت در سایه عنایات الهی داشته باشید.

 

روابط عمومی مرکز مطالعات

اسفند ماه ۱۳۹۸

 




پیام تبریک رئیس و کارکنان مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان در پی انتصاب آقای دکتر سیامک سلیمی

پیام تبریک رئیس و کارکنان مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان در پی انتصاب آقای دکتر سیامک سلیمی به ریاست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان:

برادر ارجمند جناب آقای دکتر سلیمی

با احترام، انتصاب جناب‌عالی به ریاست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان را که جلوه‌ای از شایستگی‌ها و توانمندی حضرت‌عالی است، تبریک عرض می‌نماییم. جنابعالی از افراد برجسته و خدوم جامعه فناوری اطلاعات و یکی از چهره‌های ارزشمند و فرهیخته عرصه علم و دانش بوده که همواره با تفکر علمی، مخلصانه در جهت اعتلای جایگاه علم در عرصه‌های اجرایی گام برداشته و تلاش نموده‌اید. برای شما در مسئولیت جدید از خداوند منان توفیق، سلامتی و بهروزی مسئلت می‌نماییم.

 

دکتر ابراهیم مولوی

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان




جلسه مشترک مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان و مرکز افکارسنجی(ISPA)

جلسه مشترک مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان و مرکز افکارسنجی(ISPA) با حضور دکتر ابراهیم مولوی رئیس مرکز مطالعات، پیرامون همکاری در انجام طرح‌ها و برگزاری برنامه‌های علمی پژوهشی برگزار شد.

در این جلسه دکتر مولوی ضمن بیان این که مرکز مطالعات از طرح‌ها و ایده‌های نوین و کاربردی نهادهای مختلف موثر در مدیریت شهری استقبال می‌کند، مطالعات پژوهشی در حل مسائل و چالش‌های شهری را از اهداف اصلی مرکز دانست و ابراز امیدواری کرد که با همکاری مشترک مراکز پژوهشی و بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان شهر، بتوان گام مهمی در جهت پیش‌برد اهداف توسعه کهن شهر همدان برداشت.

۲۱اسفندماه۱۳۹۸




انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مرکز مطالعات شورای اسلامی شهر همدان با سازمان نظام مهندسی استان

 

تفاهمنامه همکاری مرکز مطالعات شورای اسلامی شهر همدان با سازمان نظام مهندسی استان در راستای استفاده از ظرفیت‌های علمی دو مجموعه منعقد شد.

 

دکتر ابراهیم مولوی رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان در جلسه مشترک بین مرکز مطالعات شورای اسلامی شهر همدان و سازمان نظام مهندسی استان با بیان اینکه اساسنامه مصوب مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان، زیربنا و پایه‌ مرکز مطالعات شوراهای اسلامی شهرها در کل کشور قرار گرفته است اظهار کرد: در شورای اسلامی شهر همدان مصوب شده است که پروژه‌های بزرگ شهری از مسیر مرکز مطالعات و کمیته‌های تخصصی آن عبور کند تا امور شهر، علمی‌تر و تخصصی انجام شود. دکتر مولوی افزود: اگر 7 رشته تخصصی نظام مهندسی و جمعیت چشم‌گیر این مجموعه از نظر کمی و کیفی با مرکز مطالعات دارای پیوند شود، حرکت مثبتی در جهت رفع معضلات شهری آغاز میگردد و قطعاً از ظرفیت علمی دو مجموعه در راستای توسعه پایدار شهر، بهره‌مند خواهیم شد.

رئیس مرکز مطالعات همچنین اظهار امیدواری کرد با انعقاد تفاهم‌نامه مرکز مطالعات شورا با سازمان نظام مهندسی استان، همکاری‌های علمی و اقدامات مشترک پژوهشی با شرکت‌های دانش‌بنیان، مباحث فناوری و آی.تی بین دو مجموعه گسترش یافته و بتوانیم افق بلندی را برای شهر همدان ترسیم کنیم تا آیندگان از عملکرد ما، رضایت داشته باشند.

مهندس بادامی نجات نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان در ادامه جلسه اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای که بین مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورا و سازمان نظام مهندسی استان همدان منعقد می‌شود، می‌تواند هم‌افزایی واحدهای علمی را برای مدیریت‌شهری افزایش دهد. وی با بیان اینکه مرکز مطالعات شورای اسلامی شهر همدان از بهترین مراکز مطالعات کشور محسوب می‌شود، افزود: با عقد تفاهم‌نامه بین مرکز مطالعات و سازمان نظام مهندسی به سمتی حرکت خواهیم کرد که مرکز مطالعات شورا را به مرکز مطالعات شهر همدان تبدیل کنیم. سازمان‌ نظام‌ مهندسی علاوه بر نقش نظارتی خود، یک ظرفیت علمی محسوب می‌شود و این هم‌افزایی مرکز مطالعات شورا و نظام مهندسی موجب می‌شود مجموعه مدیریت شهری بهتر و علمی‌تر اداره شود. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که امضای این تفاهمنامه در حد یک کاغذ باقی نماند و ظرفیت‌های بالقوه، بالفعل شده و به صورت عملی‌تر پیگیری شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه خدمات ارزنده نظام مهندسی بر کسی پوشیده نیست، گفت: با توجه به اینکه مطالعات امری ضروری محسوب می‌شود، بهره‌گیری از توان علمی مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورا در راستای حل مشکلات شهری، از اهمیت بالایی برخوردار است.

آقای قراباغی افزود: طرح جامع شهر همدان دارای ضعف‌های فنی بسیاری بوده که نیازمند دقت و تأمل بیشتری است؛ از این رو باید مرکز مطالعات شورای اسلامی شهر و نظام مهندسی در این زمینه ورود پیدا کرده و ایرادات اساسی آن را برطرف کنند.

شهردار همدان نیز در ادامه جلسه گفت: هر چقدر بتوانیم از ظرفیت علمی سازمان نظام مهندسی در حوزه مهندسی شهر همدان استفاده کرده و شهر را به صورت علمی مدیریت کنیم، موفقیت بزرگی اتفاق خواهد افتاد. مهندس صوفی یکی از مؤلفه‌های توسعه پایدار را بهره‌گیری از ظرفیت علمی تمامی مجموعه‌های شهر برشمرد و افزود: به طور قطع ظرفیت سازمان نظام مهندسی در حوزه‌های مختلف برای توسعه هدفمند شهر و برای رسیدن به یک نظام پایدار شهری، بسیار قابل توجه است و سودمند خواهد بود.

شهردار همدان با تأکید بر اینکه متأسفانه نظام واحد مدیریت شهری نداریم، ابراز امیدواری کرد: از هم‌گسیختگی در تصمیم‌گیری‌های شهری مشاهده می‌شود که مربوط به ضعف در مدیریت واحد شهری است؛ اما با این همگرایی‌ها و عقد تفاهم‌نامه، تا حدودی وحدت و انسجام مدیریت شهری افزایش خواهد یافت.

سعید یزدانی رئیس سازمان نظام مهندسی استان نیز با بیان اینکه عصاره مهندسی، پژوهش در حوزه‌های ناشناخته است گفت: سازمان نظام مهندسی در 7 رشته تخصصی خود، آمادگی لازم برای ارائه خدمات به شورای اسلامی شهر همدان را دارد. وی افزود: عملکرد شورای اسلامی شهر و شهرداری علمی، کاربردی و ملموس است و مسائل شهر باید به صورت علمی، مورد تحقیق و تفحص قرار گیرد و با نگاه نظام مند در راستای حل مسائل، قدم برداریم. از این‌رو امیدواریم توافقی حاصل شود تا فعالیت مشترک را آغاز و مسائل شهر را حل کنیم.

 

19 اسفند ماه 1398

روابط عمومی مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان




برگزاری نود و دومین جلسه هیئت امنای مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان

نود و دومین جلسه هیئت امنای مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان پیرامون بررسی مسائل جاری و برنامه‌های آتی مرکز در صحن شورای اسلامی شهر همدان و با حضور اعضای هیئت امنا برگزار شد.

۱۱اسفند ماه ‌۱۳۹۸
روابط عمومی مرکز مطالعات




میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها

فرا رسیدن میلاد با سعادت زهره زهرا، طاهره مطهره، کوثر رسول، حضرت زهرای مرضیه سلام‌الله‌علیها و روز زن گرامی باد.
روابط عمومی مرکز مطالعات




برگزاری نشست صمیمی مجمع خیرین مبارزه با مواد مخدر با حضور دکتر ابراهیم مولوی

نشست صمیمی مجمع خیرین مبارزه با مواد مخدر با حضور دکتر ابراهیم مولوی رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان برگزار شد.

در این نشست آقای دکتر مولوی اعضای مجمع خیرین را سربازان جنگ نرم در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان دانست و افزود: شورا و شهرداری خود را از سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد و مجموعه خیرین جدا نمی‌داند و در کنار شما در این‌ مبارزه خواهد بود و باید با تدوین برنامه‌های فرهنگی-اجتماعی و با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری در استفاده از ظرفیت جوانان به سمت حل مشکلات جامعه پیش رویم و از نگاه به بیرون و دل بستن به غربی‌ها تجربه گرفته و دیگر دچار خطا نشویم.

ایشان در ادامه نشست تأکید کرد: شهرداری با بهره‌گیری از ظرفیت‌های خود مانند فرهنگسرای کسب‌وکار (ولایت) زمینه‌های اشتغال افرادی که از اعتیاد بازپروری شده‌اند را فراهم و از امکانات آن مجموعه در تشکیل جلسات و سایر برنامه‌های مجمع خیرین مبارزه با مواد مخدر استفاده نماید.

دکتر ابراهیم مولوی با تأکید بر حمایت همه‌جانبه شورا و شهرداری از مجمع خیرین مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: پیشگیری و درمان معضلات اجتماعی بخشی از وظایف شهرداری و شورا می‌باشد و امیدواریم مجمع خیرین مبارزه با مواد مخدر با ارائه برنامه‌های راهبردی و حمایتی به شورا و شهرداری ما را در مدیریت اجتماعی-فرهنگی شهر یاری کند تا به صورت کارشناسی و دقیق‌تر در رفع این‌ آسیب‌ها اقدام نماییم.

روابط عمومی مرکز مطالعات
۱۷بهمن‌ماه‌۱۳۹۸




حضور دکتر ابراهیم مولوی در آیین رونمایی از کتاب ” هفتاد و دومین غواص”

دکتر ابراهیم مولوی، رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان در آیین رونمایی از کتاب ” هفتاد و دومین غواص”؛ خاطرات فرمانده گردان غواصی آقای جعفر طیار و به قلم حمید حسام؛ که در تالار فجر برگزار شد شرکت نمودند.

١۵بهمن‌ماه۹۸

روابط عمومی مرکز مطالعات




بازدید رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان به همراه نائب رئیس شورا از فرهنگسرای ولایت

دکتر ابراهیم مولوی رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان به همراه مهندس حمید بادامی‌نجات نایب رییس شورا از فرهنگسرای ولایت بازدید و وضعیت فعالیت این فرهنگسرا بویژه بخش استارت آپ این مرکز را بررسی کردند.

روابط عمومی مرکز مطالعات
۱۳بهمن‌ماه‌۱۳۹۸




برگزاری بیست و چهارمین جلسه کمیته گردشگری با موضوع «برگزاری همایش نقش قوه مقننه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در توسعه گردشگری»

بیست و چهارمین جلسه کمیته گردشگری مرکز مطالعات با حضور آقای قراباغی رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان و اعضای کمیته با موضوع «برگزاری همایش نقش قوه مقننه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در توسعه گردشگری» برگزار شد.

روابط عمومی مرکز مطالعات

۱۳بهمن‌ماه‌۱۳۹۸