1

جشنواره‌ ایده برتر شهری در حوزه گردشگری» با هدف مشارکت عموم شهروندان، ارتقا و توسعه صنعت گردشگری در حوزه مدیریت شهری اقدام کرده است

دکتر جواد #گیاه‌شناس، رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های #شورای شهرهمدان در ویژه‌برنامه شب‌های هگمتانه:

🔹 مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر با محوریت کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورا به برپایی «جشنواره‌ ایده برتر شهری در حوزه گردشگری» با هدف مشارکت عموم شهروندان، ارتقا و توسعه صنعت گردشگری در حوزه مدیریت شهری اقدام کرده است.

🔹 تقویت گردشگری شبانه در کهن‌شهر همدان؛ بهره‌گیری از ظرفیت شهر الکترونیک (شهر هوشمند) در مدیریت شهری؛ شیوه‌های تبلیغات مدرن در روز، شب، رسانه‌ای و مجازی با تأکید بر رنگ‌ها برای ایجاد جذابیت بصری و همچنین طراحی و تجهیز ورودی‌های سه‌گانه شهری با کاربری‌های مختلف متناسب؛ با معیارهای اقتصادی، تاریخی، گردشگری و جغرافیایی خاص همدان از محورهای ایده‌پردازی در این جشنواره بود که باید تلاش شود با تعمیم این محورهای اساسی، از ایده‌ها و نظرات سایر هم‌وطنان و همشهریان هم برای کهن شهر همدان بهره مند شویم.

🔹 به دنبال انتشار فراخوان جشنواره، ۲۵۸ ایده به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که کمیته داوران در ۴ مرحله، آثار را بررسی و منتخبان تعیین شدند.

🔹 روز گذشته مراسم باشکوهی به منظور قدردانی از برگزیدگان ایده‌پرداز شهری در حوزه گردشگری با حضور مسئولان استانی و شهری، اعضای شورای شهر و شهردار همدان، اکثر فعالان گردشگری استان و اساتید این صنعت، برگزار شد و از ۴ ایده برتر قدردانی به عمل آمد.

🔹 #مشارکتشهروندان در گام نخست برگزاری جشنواره «ایده برتر شهری»، قابل تحسین است و باید از این ظرفیت، به نحو بسیار شایسته بهره‌مند شویم که انتظار می‌رود بر اساس #وعدهشهردار همدان، این ایده‌ها به مرحله اجرا برسد.

🔹 اهتمام #مدیریتارشد استان به همراه مدیران استانی برای #تقویتگردشگری بسیار ستودنی است.

🔹 طرح ایده برتر شهری در حوزه گردشگری بسیار ارزشمند است و انتظار می‌رود در سال‌های آینده سایر محورهای تخصصی حوزه مدیریت شهری هم دیده شود و با بهره‌مندی از ظرفیت شهروندان و متخصصان امر در سال آینده اجرای جشنواره به صورت تخصصی تر برگزار شود؛ زیرا معتقدیم بهره گیری از نظرات کارشناسای شده، همواره چراغ راهی به منظور کسب رضایت حداکثری شهروندان و گردشگران خواهد بود.

🔹 برگزاری نخستین جشنواره «ایده برتر شهری در حوزه گردشگری» موجب #مشارکت تمامی شهروندان در سطوح مختلف برای مدیریت بهتر شهری خواهد بود و به صورت آزادانه فرصتی فراهم شد تا مردم بتوانند تمامی ایده‌های خود را در اختیار مدیریت شهری قرار گیرند. البته این امر، #مسئولیتمدیرانشهری را مضاغف‌تر می‎کند.

🔹 معتقدیم توجه به #صنعت_گردشگری، جذب بیشتر گردشگران و رونق اقتصادی در استان را به دنبال خواهد داشت؛ از این رو در راستای #سیاست‌گذاری‌های شورای شهر همدان، بسته‌های تشویقی برای جذب سرمایه‌گذاران و گردشگران لحاظ شده است و شورا در حد توان از سرمایه‌گذاران به‌ویژه حوزه گردشگری حمایت می‌کند.




سومین جلسه کارگروه نشاط اجتماعی

سومین جلسه کارگروه نشاط اجتماعی با حضور خانم پهلوان کارشناس سازمان فرهنگی شهرداری و اساتید محترم دانشگاه و فعالان فرهنگی استان در حوزه نشاط اجتماعی برگزار گردید. در این جلسه دو موضوع نشاط اجتماعی با اولویت کودکان توسط سرکارخانم بختیاری و آقای جهان پور ارائه و نظرات اعضا در این خصوص جمع بندی شد و مقرر گردید جهت عملیاتی شدن طرح ها به کارگروه تخصصی دوستدار کودک ارائه شود.




جلسه بررسی شرح خدمات تهیه طرح جامع سایت دفن پسماندهای شهر همدان

دومین جلسه کمیته خدمات شهری با حضور خانم خداکرمی کارشناس سازمان مدیریت پسماند و اساتید دانشگاه برگزار گردید. در این جلسه شرح خدمات تهیه طرح جامع سایت دفن پسماندهای شهر همدان بررسی و نظرات اساتید لحاظ شد‌ و مقرر گردید طی گزارشی نظرات اعضا به کمیسیون خدمات شهری شورای شهر و سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارسال شود.




اختتامیه جشنوارهای ایده برترشهری درحوزه گردشگری

آیین اختتامیه #جشنوارهای ایده برترشهری درحوزه گردشگری با حضور رئیس و اعضای شورای شهر همدان و #علیرضاایزدی، مدرس دانشگاه و مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی در #مرکزهمایش‌های قرآنی وبین‌المللی شهر همدان با سخنرانی #حسین_قراباغی، رئیس جشنواره آغاز شد.

 

#حسین_قراباغی، رئیس “جشنواره ایده برتر شهری در حوزه گردشگری”:

🔹 پرداختن به #نظرات مردمی در #برنامه‌ریزی شهری نتایج مثبتی به همراه دارد؛ زیرا این مردم هستند که می‌خواهند در شهر سکونت کنند.

 

🔷🔹 #کامران گردان، رئیس #شورای شهر_همدان:

🔹 در راستای سیاست‌گذاری‌های شورای شهر همدان، #بسته‌های تشویقی برای جذب #سرمایه‌گذاران و #گردشگران لحاظ شده است و شورا در حد توان از سرمایه‌گذاران به‌ویژه #حوزه گردشگری حمایت می‌کند.

 

🔷🔹 علیرضا #ایزدی، مدرس دانشگاه و مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی در آیین اختتامیه جشنواره ایده برتر شهری در حوزه گردشگری:

🔹 همدان امروز پرچم‌دار #فرهنگی در حوزه #گردشگری است که باید با #تعامل بهتری به سمت و سوی توسعه پایدار حرکت کنیم.

معتقدم #توسعه_پایدار در حوزه جغرافیایی همدان جز با #گردشگری تحقق نمی‌یابد.

🔹 باید به دنبال #پیوست_فرهنگی برای جشنواره ايده برتر شهری در حوزه گردشگری باشیم.

🔹 #همدان در راستای ایجاد بِرندی چون #پیاده‌راه بوعلی به عنوان الگوی شهری در کشور مطرح است و با توجه به بستر و فضاهای گردشگری که در سطح شهر ایجاد شده، باید از این مهم بهره لازم را ببریم.

🔹 سالیان گذشته میراث فرهنگی وعده داده شد که تندیس مرحوم #علی‌اکبرمحمودی وثاق معروف به “دادا همدانی” ساخته می‌شود؛ بنابراین باید این تندیس به‌منظور حفظ #پرچمداران هویت این سرزمین، انجام شود.

 

🔷🔹 #جوادگیاه‌شناس، رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های #شورای شهر_همدان:

🔹 مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان با محوریت کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری به برپایی «جشنواره‌ ایده برتر شهری در حوزه گردشگری» در گام نخست با هدف مشارکت عموم شهروندان، ارتقا و توسعه #صنعتگردشگری در حوزه #مدیریت شهری اقدام کرده است.

 

#حمیدبادامی‌نجات، نایب رئیس #شورای شهر_همدان:

🔹 توجه به #صنعت_گردشگری، جذب بیشتر گردشگران و رونق اقتصادی در استان را به دنبال خواهد داشت.

🔷🔹 #سیدمسعودعسگریان، رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری #شورای شهرهمدان:

🔹 سال‌های آینده با تداوم جشنواره ایده برتر شهری در حوزه گردشگری با تأکید بر افزایش سطح مشارکت شهروندان، درصدد شناسایی نقاط ضعف و قوت حوزه #مدیریت_شهری به‌ویژه در حوزه #گردشگری هستیم.

🔷🔹 #علی رحیمی‌فر، رئیس کمیسیون فنی عمرانی #شورای شهر_همدان:

🔹 طراحی و ساماندهی #ورودی‌ها و #خروجی‌های شهر همدان می‌بایست با رویکرد جذب #گردشگر مدنظر قرار گیرد و دستگاه‌های ذی‌صلاح با هدف نیل به این مهم، تعامل و مساعدت لازم را با شهرداری در راستای به منصه اجرا درآوردن آن، داشته باشند.

🔷🔹 #نرگس نوراله‌زاده، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری #شورای شهر_همدان:

🔹 طرح ایده برتر شهری در حوزه گردشگری، طرحی به‌منظور ارائه نظرات مردم و متخصصان در راستای #برنامه‌ریزی آینده شهر است؛ از این رو علاقمندیم ایده‌های برتر به‌منظور پیشرفت شهری در حوزه #معماری و #شهرسازی را نیز در آینده دریافت کنیم.

🔷🔹 #رضوان سلماسی، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی #شورای شهر_همدان:

🔹 #همدان، شهری زیبا با ظرفیت‌های غنی در بخش #گردشگری است که انتظار می‌رود شهر و استان همدان در بخش گردشگری به انداره نام بلندش به عنوان #پایتخت تاریخ وتمدن ایران‌زمین مورد توجه قرار گیرد و نه تنها در ایران، بلکه در جهان مطرح باشد.

🔷🔹 #علی فتحی، رئیس کمیسیون خدمات شهری #شورای شهر_همدان:

🔹 برگزاری جشنواره ایده برتر شهری زمینه‌ساز #مشارکت_شهروندان همدانی است که این امر، #مسئولیت مدیران شهری را مضاغف‌تر می‎کند.

🔷🔹 اکبر #کاوسی‌امید، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی #شورای شهرهمدان:

🔹 تمامی اعضای #شورای پنجم شهر همدان برای حمایت از #توسعه گردشگری، وحدت رویه دارند و در حد توان در این حوزه، کمک می‌کنند؛ اما پیشبرد اهداف این مهم، نیازمند #همکاری تمامی نهادها و سازمان‌های ذی‌ربط است.

🔷🔹 #مریم روانبخش، رئیس کمیسیون حقوقی و رسیدگی به شکایات مردمی #شورای شهر_همدان:

🔹 تعریف بسته‌های #حمایتی و #تشویقی ویژه حوزه گردشگری در همدان مورد تأکید همگان است و تنها با شعار نمی‌توان توریست جذب کرد.

🔷🔹 #عباس_صوفی، شهردار همدان:

🔹 جشنواره ایده برتر شهری به شهرداری کمک می‌کند تا با بهره‌گیری از ایده‌های برتر در حوزه #مدیریت شهری، سطح #رضایتمندی شهروندان را بالا ببرد.

🔹 جلب اعتماد #نخبگان و #صاحبان ایده‌هایبرتر در حوزه شهری به نفع #شهر_همدان است.

🔷🔹 #سعیدخوشبخت، رئیس #سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی_شهرداری همدان در حاشیه آیین اختتامیه جشنواره ایده برتر شهری در حوزه گردشگری:

🔹 #گردشگریشهری و #رویدادهای فرهنگی واجتماعی در سطح استانی، ملی و بین‌المللی از اهداف اساسی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان است که کمک‌کننده #توسعه پایدارشهری به‌ویژه در حوزه فرهنگی و اجتماعی خواهد بود.

 

4 نفر برگزیده جشنواره:

                                             




بررسی طرح جامع در کمیته معماری و شهرسازی




تعریف فرآیند و سیاست گذاری در راستای اقدامات شاخص و نو آورانه مرکز

🔷جلسه شورای تحول مرکز مطالعات با حضور اساتید عضو کمیته های مرکز پیرامون تعریف فرآیندی و سیاست گذاری در راستای اقدامات شاخص و نو آورانه مرکز برگزار شد.




گردشگری شهری و بهره‌مندی از ظرفیت علمی دانشگاه و اساتید دانشگاهی

دیدار صمیمی اعضای کمیته گردشگری مرکز مطالعات و پژوهش‌های #شورای شهرهمدان با #محمدی فر، رئیس دانشگاه بوعلی سینا پیرامون بحث و تبادل‌نظر #گردشگری شهری و بهره‌مندی از ظرفیت علمی دانشگاه و اساتید دانشگاهی با حضور کامران #گردان، رئیس شورا‌؛ جواد #گیاه‌شناس، رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورا؛ حسین #قراباغی، رییس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورا و نرگس #نوراله_زاده‌، رئیس کمیسیون شهرسازی معماری شورای شهر و همراهی معاون شهرسازی شهردار و مدیر منطقه ۴ شهرداری به انجام رسید.

🔹 محور این نشست صمیمی با محوریت #کمیسیون اقتصاد،سرمایه‌گذاری وگردشگری_شورا بود که کمیته گردشگری مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان به ارائه گزارشی از محورهای انجام شده مطالعاتی در حوزه گردشگری پرداخت.




تحول اداری و بهبود بهره‌وری نیروی انسانی در شهرداری

جواد #گیاه‌شناس، رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های #شورایشهرهمدان:

🔹 تهیه طرح «تحول اداری و بهبود بهره‌وری نیروی انسانی در شهرداری» در مرکز مطالعات شورا




بررسی طرح تحول اداری و بهبود بهره وری نیروی انسانی شهرداری

🔻برگزاری جلسه مشترک کمیته های “ارزیابی, برنامه ریزی و بودجه” و “آموزش, بهره وری و بهبود روشها” مرکز مطالعات با موضوع طرح تحول اداری و بهبود بهره وری نیروی انسانی شهرداری , در مرکز مطالعات با حضور آقای #عسگریان رییس کمیسیون نظارت شورای اسلامی شهر, دکتر #گیاهشناس رییس مرکز مطالعات و پژوهشهای شورای اسلامی شهر, آقای #حضرتزاده معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری, دکتر #انصاری مشاور رییس مرکز مطالعات, اساتید دانشگاهی و کارشناسان شهرداری همدان




پنجمین جلسه کارگروه شهر دوستدار کودک

🔶پنجمین جلسه کارگروه شهر دوستدار کودک با حضور دکتر یوسفی (مدیر مرکز مطالعات معاون شهرسازی شهرسازی)؛ خانم رضوی (معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان)؛ خانم کاردانیان (نایب رئیس انجمن کودک همراهان)؛ خانم پهلوان (کارشناس شهرسازی سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری) و اساتید محترم دانشگاه برگزار شد.

🔻در این جلسه مقرر شد در کوی مدرس یکی از محلات پایلوت شورای اجتماعی محلات برنامه های مختص شهر دوستدار کودک برگزار گردد. در خصوص زمان و نحوه برگزاری و هماهنگی با ارگان های مرتبط در خصوص برگزاری مراسم شهر دوستدار کودک در کوی مدرس نیز تبادل نظر شد و مقرر شد جهت هماهنگی و برگزاری مراسم، جلسه بعدی با شورای اجتماعی کوی مدرس در کانون پرورش فکری کودکان کوی مدرس برگزار گردد.