1

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان: شهرداری‌ها ناچار به شهرفروشی هستند

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه منابع درآمدی موجود شهرداری‌ها پاسخگوی نیاز مالی این نهاد به منظور پاسخگویی به مطالبات مردم نیست، گفت: شهرداری‌ها برای تأمین اعتبار مورد نیاز به منظور ارائه خدمات و پرداخت حقوق کارکنان مجبور به شهرفروشی هستند و چاره‌ای جز این ندارند.

رئیس کمیسیون آموزش، پژوهش و فناوری شورای عالی استان‌ها در حاشیه سفر اعضای شورای شهر همدان به شهر اصفهان در گفت‌وگو با ایمنا با بیان اینکه انسجام‌بخشی به فعالیت مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهرهای کشور در دستور کار کمیسیون آموزش و پژوهش شورای عالی استان‌ها است، اظهار کرد: فعالیت‌های این مراکز به منظور بازدهی بهتر باید در یک راستا قرار گیرد و از این رو برای این امر در حال تدوین اساسنامه جدید برای مرکز پژوهش‌های شوراها هستیم.

حمید بادامی‌نجات با بیان اینکه بازدید از مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی کلانشهرها نیز در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: می‌توان از تجربیات کلی برای تدوین سند جامع استفاده کرد و بر این اساس از مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان بازدید داشتیم.

وی همچنین با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای شهرداری‌ها در حوزه درآمدهای پایدار اضافه کرد: باید باور داشته باشیم خدماتی که بر دوش شهرداری گذاشته شده، بسیار است؛ همچنین شهرداری‌ها منابع درآمد پایدار کافی را ندارند که کفاف هزینه‌هایشان را نمی‌دهد.

بادامی‌نجات با بیان اینکه سال گذشته مجلس در اقدامی تبصره دو ماده 39 قانون مالیات برارزش افزوده -که مبلغ ارزش افزوده سوخت شهرداری‌ها قابل توجه بود- را به طور کامل حذف کرده و به هدفمندی یارانه‌ها اختصاص دادند، گفت: این مهم، شهرداری‌ها را به اندازه‌ای دچار مشکل کرد که حتی در پرداخت حقوق کارمندان و کارگرانشان نیز دچار مشکل شدند.

وی همچنین به تدوین لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها در دولت اشاره کرد و افزود: این لایحه متأسفانه مدتی است که در دولت مسکوت مانده و شورای عالی استان‌ها پیگیر ارسال این لایحه به مجلس هستیم.

بادامی‌نجات در خصوص اصلاح لایحه ارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز افزود: ما به دنبال افزایش اعتبارات شهرداری‌ها از محل ارزش افزوده هستیم.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان گفت: شهرداری‌ها باید به دنبال درآمدهای پایدار باشند؛ اما این اقدام به برنامه‌ای بلندمدت نیاز دارد و زمان‌بر خواهد بود.




بادامی‌نجات، رئیس جشنواره شهروند برگزیده همدان خبر داد: آغاز جشنواره عکس شهروند برگزیده همدان

رئیس جشنواره شهروند برگزیده همدان از برگزاری جشنواره عکس شهروندان برگزیده از 25 تیر ماه تا 15 مرداد ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار هگمتانه، حمید بادامی‌نجات در نشست خبری جشنواره عکس شهروندان برگزیده، با بیان اینکه حدود 5 ماه از آغاز این جشنواره می‌گذرد، عنوان کرد: این جشنواره در راستای تقویت زیر بنای مدیریت شهری برگزار می‌شود.

وی با اعلام اینکه نزدیک به یک هزار ثبت نام در وبگاه جشنواره شهروند برگزیده انجام شده، گفت: بعد از پالایش پرونده‌ها 700 نفر به صورت خود اظهاری و معرفی دستگاه‌ها و افراد باقی ماندند.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه 700 پرونده تکمیل شد، ابراز کرد: پرونده‌ها پس از بررسی‌ها به 170 پرونده رسید و در 20 جلسه داوری مورد بررسی قرار گرفت و اکنون در مراحل پایانی است و با افرادی که شانس انتخاب شدن دارند از نزدیک گفتگو می‌کنیم و سپس به آنها امتیاز می‌دهیم. بادامی نجات با اشاره به اینکه اختتامیه جشنواره شهروند برگزیده سوم شهریور ماه، همزمان به هفته همدان است، تصریح کرد: شهروندان در شش دسته اقشار، شهروند فعال در محیط زیست و انرژی تجدیدپذیر، نواحی، شایسته تقدیر و شهروند افتخاری انتخاب می‌شوند.

وی با بیان اینکه درکنار جشنواره بخش‌های جنبی نیز برگزار می‌شود، اظهار کرد: مهمترین هدف ما از برگزاری این جشنواره آموزش شهروندی است که هر یک از شهروندان می‌توانند به عنوان شهروند نمونه ظاهر شوند و با ارتقا فرهنگ شهروندی هزینه‌ها از روی دوش مدیریت شهری کم می‌شود.

بادامی نجات از برگزاری جشنواره عکس شهروند برگزیده به صورت استانی خبر داد و عنوان کرد: برای برگزیدگان آن جوایزی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه از شبکه‌های اجتماعی می‌توان در راستای ارتقا فرهنگ شهروندی استفاده کرد، گفت: تعداد خانم‌های داوطلب برای شهروند برگزیده کم نیست همچنین بیشترین انتخاب در بخش فعالان مدنی بوده که در انتهای جشنواره 60 نفر انتخاب می‌شوند.

*شهردار همدان: تبیین رفتار شهروندی یکی از مؤلفه‌های مهم در مدیریت شهری

شهردار همدان نیز در این نشست با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های مهم در مدیریت شهری تبیین رفتار شهروندی در حوزه‌های مختلف است، اظهار کرد: برای آموزش شهروندی بسیار اهمیت قائل هستیم و برگزاری جشنواره شهروند برتر بسیار دارای اهمیت است.

عباس صوفی با اشاره به اینکه معرفی این چنین شهروندانی مؤلفه‌هایی در حوزه شهروند خوب است و اتفاقات خوبی در این راستا انجام می‌شود، گفت: همه کارهای عمرانی و اقدامات طوری است که فرهنگ شهری را اجرا کنیم و شهروندان در کنار مدیریت شهری، شهر خوب و قابل زندگی بسازند. وی با بیان اینکه وظیفه شهرداری تقدیر از شهروندان برگزیده است، اظهار کرد: برگزاری این جشنواره یکی از کارهای موفق شهرداری می‌تواند باشد.

شهردار همدان با اعلام اینکه در کنار شهروند برگزیده شهروندان افتخاری نیز معرفی می‌شوند، ابراز کرد: کسانی که برای همدان زحمت کشیدند نیز انتخاب می‌شوند و برگزاری آن در روز همدان به این روز معنا می‌دهد.

صوفی تصریح کرد: شاید سال اول ضعف‌هایی در این برنامه وجود داشته باشد اما مهم این است که این اتفاق خوب شروع شده است و جشنواره عکس شهروندان برگزیده هم برگزار می‌شود و قسمت اصلی کار تمام شده و امیدواریم اجرای خوبی داشته باشیم.

 

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان نیز با بیان اینکه وظیفه ذاتی مدیریت شهری تکریم از شهروندان است، عنوان کرد: انتخاب شهروند برگزیده الگو می‌شود و هر شهروند برگزیده یک سرمایه اجتماعی است.

سعید خوشبخت با اشاره به اینکه عکس، پدیده‌های اجتماعی و فرهنگی را به خوبی بیان می‌کند، اظهار کرد: یکی از نقاط عطف شهروندان برگزیده، این موارد است و عکس‌های شهروند برگزیده به عنوان الگوهای شهروندی در مجموعه عین القضات به نمایش گذاشته می‌شود و در فرصت مناسب در پیاده راه بوعلی و میدان امام(ره) در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

دبیر جشنواره عکس شهروند برگزیده، هم در ادامه با بیان اینکه اهم موضوعات جشنواره عکس شهروندان برگزیده شامل اقدامات شهروندان عادی برای شهر بهتر، قانون مداری، رعایت حقوق شهروندان، مشارکت شهروندی و شهروندان مسؤولیت پذیر، استفاده از سامانه حمل و نقل عمومی، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، و… است، عنوان کرد: موضوع دیگر در این جشنواره به تصویر کشیدن رفتار شاخص شهروندی از نگاه عموم مردم است.

لیلا یوسفی با اعلام اینکه بخش عکاسی با تلفن همراه نیز جزء جشنواره بوده، گفت: شهروندان می‌توانند آثار خود را به صورت نامحدود ارسال کنند زیرا شهروندان عادی هم می‌توانند دیدگاه عادی را به تصویر بکشند.

وی بیان کرد: افرادی که در بخش دوربین حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای در جشنواره شرکت می‌کنند می‌توانند تا 10 عکس به جشنواره ارسال کنند.  وی با بیان اینکه انتشار فراخوان جشنواره 25 مرداد ماه است، گفت: برگزاری کارگاه عکاسی برای تلفن همراه از جمله برنامه‌ها است و آخرین مهلت ارسال آثار 15 مرداد ماه است.

در پایان این نشست از اعلان جشنواره عکس شهروندان برگزیده، رونمایی شد، این اعلان نمادی از استان همدان است.

 




رئيس مرکز مطالعات و پژوهش‌هاي شوراي اسلامي شهر همدان خبر داد: برگزاري نشست سراسري کميته‌هاي تخصصي مرکز پژوهش‌هاي شورا براي نخستين بار

رئيس مرکز مطالعات و پژوهش‌هاي شوراي اسلامي شهر همدان خبر داد: امروز براي نخستين‌بار در اين مرکز، «نشست سراسري اعضاي کميته‌هاي تخصصي مرکز مطالعات و پژوهش‌هاي شوراي شهر همدان» برگزار مي‌شود.

به گزارش روابط‌عمومي مرکز مطالعات و پژوهش‌هاي شوراي اسلامي شهر همدان، حميد بادامي‌نجات در جمع خبرنگاران گفت: اين گردهمايي بزرگ پژوهشي امروز، 25 تيرماه به منظور ارائه راهبردها و برنامه‌هاي آتي مرکز مطالعات و پژوهش‌هاي شورا و هم‌انديشي بيشتر با حضور اعضاي شوراي شهر، شهردار و مديران شهرداري همدان، اساتيد و اعضاي تمامي کميته‌هاي پژوهشي مرکز برگزار خواهد شد.

وي همچنين با اشاره به اهداي احکام اعضاي کميته‌هاي مرکز مطالعات و پژوهش‌هاي شورا، اظهار کرد: با هدف بهره‌گيري از دانش، تجربه و تخصص اساتيد در راستاي نيل به اهدافي همچون کمک به تبيين چشم‌انداز، راهبردها و سياست‌هاي کاري شوراي اسلامي شهر، شناسايي و معرفي دستاوردهاي جديد و مطلوب براي آينده شهر و تسري آن در بدنه مديريت شهري و کمک به حاکميت تفکري راهبردي و آينده‌پژوهي در شوراي اسلامي شهر، احکامي براي اعضاي کميته‌هاي تخصصي اين مرکز صادر شده است که در اين نشست، اهدا مي‌شود.

بادامي‌نجات در ادامه گفت: در دنياي امروز «دانايي» يکي از محورها و شاخص‌هاي اصلي پيشرفت و بالندگي هر جامعه به شمار مي‌رود و «پژوهش» را مي‌توان مهمترين رکن تحقق دانايي در جامعه نام نهاد.

وي افزود: نقش اثرگذار پژوهش در توسعه همه جانبه و پايدار چنان برجسته است که مي‌توان آن را بدون ترديد نيروي محرک توسعه دانست.

رئيس مرکز مطالعات و پژوهش‌هاي شوراي اسلامي شهر همدان گفت: با توجه به مسائل و مشکلات روزافزون شهرها و لزوم مديريت اين بخش بر مبناي دانش، مفهموم «شهر دانش‌محور» مطرح بوده و در اين زمينه باور عمومي بر اين است که بايد تحقيق و پژوهش اولويت موضوعات مهم شهري و نحوه خدمات‌رساني به شهروندان باشد.




رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان اعلام کرد: مهلت ۲ ماهه برای راه‌اندازی فرهنگسراي کسب‌وکار شهر همدان

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان گفت: ارائه فرصت و امکانات اوليه و کم‌هزينه به شهروندان برای بروز ايده‌هاي کسب‌وکار خلاقانه و کارآفرينانه، يکي از رويکردهاي مدیریت شهری همدان است.

به گزارش روابط عمومی مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان،  حمید بادامی‌نجات در کمیته ویژه‌ای با محوریت طرح «راه‌اندازی فرهنگسرای کسب‌وکار و کارآفرینی در شهر همدان» اظهار کرد: در راستاي تحقق راهبردهاي شوراي اسلامي شهر و سياست‌هاي کلان شهرداري همدان، نيل به آرمان «#همدان؛ شهر دوستدار کسب‌وکار»، توسعه و بهبود فضاي کسب‌وکار و کارآفريني در شهر و توانمندسازي شهروندان همداني در حوزه کسب‌وکار و کارآفريني با اولويت اقشار آسيب‌پذير، طرح «راه‌اندازي #فرهنگسراي_کسب‌وکار_شهر_همدان (فکّه)» از سوي این مرکز پژوهشی مطرح شد.

وی افزود: مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورا با در نظر گرفتن عواملی چون منبع‌محوری، محله‌محوری، فرهنگ کارآفرینی، استراتژی‌محوری و ساختار مدیریتی مبتنی بر شاخص‌های کارآفرینی شهری به تدوین این طرح، اقدام کرده است.

بادامی‌نجات، محور فعالیت فرهنگسرای کسب‌وکار شهر همدان را آموزش، ترویج، مشاوره، پژوهش، حمایت، توانمندسازی و مهارت‌آموزی برای رشد و توسعه خلاقیت در شغل و زمینه‌سازی کارآفرینی و اشتغال حداکثری و بهره‌ور برشمرد.

وی گفت: این طرح در سازمان شهرداری همدان به عنوان واحد توانمندسازی کسب‌وکار و کارآفرینی با هدف ساماندهی، توسعه و ارتقای فرهنگ کارآفرینی شهر همدان به تصویب رسیده است که در این کمیته مقرر شد فرهنگسرای کسب‌وکار شهر همدان در پروسه زمانی معین و همزمان با برگزاری نشست‌های کارشناسی شده، حداکثر تا پایان شهرویورماه 97 راه‌اندازی شود.




رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد: راه‌اندازی فرهنگسرای کسب وکار و کارآفرینی در شهر

رئیس مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان گفت: در راستای تحقق راهبردهای شورای اسلامی شهر و سیاست‌های کلان شهرداری همدان و نیل به آرمان «همدان؛ شهر دوستدار کسب‌وکار»، توسعه و بهبود فضای کسب‌وکار و کارآفرینی در شهر و توانمندسازی شهروندان همدانی در حوزه کسب‌وکار و کارآفرینی با اولویت اقشار آسیب‌پذیر، طرح «راه‌اندازی فرهنگسرای کسب‌وکار شهر همدان (فکّه)» از سوی این مرکز پژوهشی مطرح شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان، حمید بادامی‌نجات در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه امروزه مدیریت شهری نقش مهمی را در توسعه اقتصادی کشورها ایفا می‌کنند، گفت: مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر به استناد قوانین کشور و با در نظر گرفتن عواملی چون منبع‌محوری، محله‌محوری، فرهنگ کارآفرینی، راهبردمحوری و ساختار مدیریتی مبتنی بر شاخص‌های کارآفرینی شهری به تدوین این طرح اقدام کرده است.

به گفته وی، انتظار می‌رود شهرداری همدان برای ارتقای فرهنگ کار و اشتغال و حمایت از توسعه کسب‌وکارها علاوه بر راه‌اندازی فرهنگسرای کسب‌وکار شهر همدان، در مراحل آتی بر اساس طرح تفصیلی، فرهنگسراهای بعدی را در سایر نقاط شهر تأسیس کند.

* تبدیل شهرداری همدان از سازمان خدماتی به نهاد اجتماعی

بادامی‌نجات با بیان اینکه کارآفرینی و کسب‌وکارهای شهری به‌عنوان یک رویکرد اساسی، پایه‌ای برای تقویت بخش خصوصی و تأمین زیرساخت‌های مناسب این بخش محسوب می‌شود، افزود: ارائه فرصت و امکانات اولیه و کم‌هزینه به شهروندان برای بروز ایده‌های کسب‌وکار خلاقانه و کارآفرینانه، یکی از رویکردهای مدیریت شهری همدان در نقش تسهیل‌گر حوزه کارآفرینی شهری است، همچنین استفاده از ظرفیت‌های محلی برای توسعه فرهنگ کارآفرینی و توانمندسازی افراد محلی به‌منظور ارتقا و توسعه خدمات همه‌جانبه و هم‌راستایی برای تبدیل شهرداری همدان از سازمان خدماتی به نهاد اجتماعی از رویکردهای اساسی این طرح است.

وی محور فعالیت فرهنگسرای کسب‌وکار ولایت شهر همدان را آموزش، ترویج، مشاوره، پژوهش، حمایت، توانمندسازی و مهارت‌آموزی برای رشد و توسعه خلاقیت در شغل و زمینه‌سازی کارآفرینی و اشتغال حداکثری و بهره‌ور دانست.

بادامی‌نجات اظهار کرد: شهر همدان به دلیل شرایط اقلیمی و موقعیت جغرافیایی مناسب، قرارگیری در شاهراه ارتباطی ایران و دسترسی به منابع طبیعی، خدادادی و تاریخی و همچنین مطرح بودن به‌عنوان قطب علمی غرب کشور، دارای ظرفیت بالقوه و مزیت‌های رقابتی فراوانی نسبت به سایر استان‌ها در حوزه ایجاد و توسعه کسب‌وکارهای شهری است؛ با این حال به‌منظور توانمندسازی و بالفعل کردن این توان نهفته و کمبودهای فعلی شهر، پیشنهاد ایجاد فرهنگسرای کسب‌وکار و کارآفرینی شهر همدان مطرح شد.

وی با اشاره به طرح جامع فرهنگسرای کسب‌وکار و کارآفرینی شهر همدان (فکّه) گفت: این طرح در سازمان شهرداری همدان به عنوان واحد توانمندسازی کسب‌وکار و کارآفرینی با هدف ساماندهی، توسعه و ارتقای فرهنگ کارآفرینی شهر همدان به تصویب رسیده است.

بادامی‌نجات جامعه هدف این طرح کارآفرینی را تمامی شهروندان همدانی با اولویت افراد آسیب‌دیده یا در معرض آسیب‌های اجتماعی و افراد خاص (توان‌یابان، خانواده زندانیان، مددجویان و…) اعلام کرد و افزود: فرهنگ‌سازی، اطلاع رسانی و آگاه‌سازی، پیگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی از طریق توانمندسازی جامعه هدف سازمان، توسعه و حمایت از مشاغل خانگی، حمایت از کارآفرینان، صاحبان کسب ‌کار، شرکت‌های دانش بنیان و… همچنین توسعه کارآفرینی اجتماعی و سازمانی در مجموعه شهرداری همدان از دیگر اهداف طرح «فکّه» است.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر در ادامه برپایی فرهنگسراهای کسب‌وکار و کارآفرینی با کمک مدیریت شهرداری مناطق، جلب و ارتقای مشارکت‌های شهروندی برای اشتغال پایدار، بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های درون‌سازمانی (شهرداری همدان)، بهره‌مندی از ظرفیت‌های سایر نهادها و ارگان‌های مرتبط و توسعه فضای کارآفرینی شهر همدان را از راهبردهای اساسی این طرح برشمرد.

بادامی‌نجات معتقد است: در واقع شهرها باید آفرینشگر فرصت‌های ارزنده برای کارآفرینی و اشتغالزایی باشند، زیرا درگیر شدن شهروندان با فعالیت‌های کارآفرینی موجب ظرفیت‌سازی برای خدمت‌رسانی به شهر خواهد شد.

وی ادامه داد: این مرکز پژوهشی در این چارچوب به تبیین عملکرد مدیریت شهری در یک شهر «دوستدار کسب‌وکار» پرداخته است.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر اینکه کارآفرینی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برای بقای تمام سازمان‌ها، نهادها و… است، عنوان کرد: «شهر دوستدار کسب‌و‌کار» شهری است که سازمان‌ها و امکانات آن شهر برای تسهیل و تشویق فعالیت‌های کارآفرینانه بسیج شوند و تلاش ‌کنند تا روحیه کارآفرینی در تمام بخش‌ها و فضای عمومی شهر حاکم شود.

توسعه اکوسیستم کارآفرینی در شهر

بادامی‌نجات معتقد است: بی‌شک بهبود اکوسیستم کارآفرینی یک شهر نقش ویژه‌ای در تحقق اهداف چندگانه مدیریت شهری داشته و در تقویت زیرساخت‌ها، توسعه کسب‌وکار، افزایش درآمدهای شهر و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان و فارغ‌التحصیلان آن شهر مؤثر است.

وی با اشاره به اینکه برای توسعه اکوسیستم کارآفرینی در شهر راه بسیار طولانی را در پیش داریم، ابراز امیدواری کرد مدیریت شهری همدان همراه با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آموزش‌و‌پرورش، روند الگوگیری صحیح در راستای نزدیک شدن به یک اکوسیستم کارآفرینی مطلوب در شهر همدان را پیش گیرد.




در مرکز مطالعات و پژوهش های شورای شهر همدان برگزار شد: طرح همدان؛ شهر دوستدار کسب و کار بررسی شد

در اولین جلسه مرتبط به بررسی طرح همدان؛ شهر دوستدار کسب و کار مطرح شد:

لزوم استفاده از پتانسیل و ظرفیت های موجود در نهاد­ها و سازمان­های موجود در همدان در ایجاد شهری کارآفرین

اولین جلسه بررسی طرح همدان؛ شهر دوستدار کسب وکار که با حضور رئیس مرکز مطالعات و نمایندگان کانون کارآفرینان، پارک علم وفناوری، شرکت شهرک های صنعتی و دیگر کارشناسان مرتبط با حوزه کارآفرینی در مرکز مطالعات و پژوهش­های شورای شهر امروز برگزار شد.

درابتدای این نشست رئیس مرکز مطالعات و پژوهش­های شورای شهر گفت: با توجه به  ظرفیت و پتانسیل بالایی که شهرداری از آن برخوردار است و البته با کمک سایر نهاد­های مرتبط برآن هستیم تا شهری کارآفرین را تحقق بخشیم.

مهندس بادامی نجات اظهار داشت: با توجه به این نکته که  بیشترین مراجعات به ما  در شورای شهر اشتغال و درخواست وام از سوی مردم می­باشد و وضعیت حال حاضر کشور در اشتغال، لزوم توجه  و دقتی بیش از پیش به مبحث کارآفرینی را روشن می­کند.

وی با اشاره به طرح بهنام که به معنای برند همدانی نماد افتخار است و نزدیک به هشت بند آن تصویب شده است و به شهرداری ابلاغ خواهد شد؛ گفت: تخفیف 80 درصدی به تولیدکنندگان همدانی در استفاده از بیلبوردها از سوی شهرداری و اینکه شهرداری و شورا موظف به خرید کالای تولید همدان می­باشند از بندهای این طرح است.

رئیس مرکز مطالعات خاطر نشان کرد جلسه ­ای نیز در شورای شهر با حضور معاون وزیر و دکتر توصیفیان برگزار و توضیحاتی در خصوص طرح  همدان  شهر دوستدار کسب و کار ارائه شد.

در ادامه، جلسه با بررسی طرح و ارائه نظرات کارشناسی اساتید و صاحبان فن در این حوزه به جهت تقویت طرح و شناسایی نقاط قوت و ضعف آن به کار خود ادامه داد./  روابط عمومی مرکز مطالعات

 




کمیته آموزش، بهره وری و بهبود روش ها در مرکز مطالعات شورا بررسی کرد: طرح پایان نامه کارشناسی ارشد ” راهکارهای ارتقای سلامت اداری و شناسایی عوامل موثر”

در کمیته آموزش، بهره وری و بهبود روش ها در مرکز مطالعات وپژوهش های شورا طرح پیشنهادی پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان  « بررسی راهکارهای ارتقای سلامت اداری با تاکید بر شناسایی عوامل موثر بر سلامت اداری و کارکنان شهرداری های استان  همدان» با حضور اساتید دانشگاهی، رئیس مرکز مطالعات شورا، کارشناسان و مجری طرح  برگزار شد.




رئیس کمیسیون آموزش پژوهش و فناوری شورای عالی استانها: شهرداریها از تصویب لایحه مالیات بر ارزش افزوده در مجلس متضرر می شوند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهرهمدان، حمید بادامی نجات در جلسه صحن شورا با اشاره به برگزاری  اجلاس ششم شورای عالی استانها با حضور اعضا شورای عالی، ریاست مجلس ، شهردار تهران، رییس شورای اسلامی شهر تهران و نمایندگان مجلس، افزود: بحث لایحه ارزش افزوده که دولت به مجلس ارائه داده مهمترین موضوعی بود که در اجلاس مطرح شد.

بادامی نجات با بیان لایحه مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی مجلس در دست بررسی است ، اضافه کرد: این قانون بصورت آزمایش در سال ۸۷ برای مدت ۵ سال بوده که تاکنون تمدید شده است و در لایحه جدید دولت، ایراداتی وجود دارد که باعث کاهش سهم شهرداری ها از مالیات ارزش افزوده شده بگونه ای که شهرداری همدان در سال ۹۶ حدود ۳۳ میلیارد تومان از درآمد خود را از ماده ۳۸ مالیات بر ارزش افزوده و ۱۳ میلیارد تومان دیگر را از تبصره ۲ ماده ۳۹ مالیات بر ارزش افزوده تامین می کرده که این مبلغ با توجه به اینکه یک منبع درآمدی پایدار برای شهرداری ها محسوب می شود و هزینه ای را برای شهروندان نداشته مبلغ قابل توجه است که با تصویب لایحه جدید می تواند بسیار تحت تاثیر قرار گیرد.

رییس کمیسیون آموزش، پژوهش و فناوری شورای عالی استانها ادامه داد: با توجه به اینکه این لایحه هم اکنون در کمیسیون اقتصادی مجلس در دست بررسی است و آقای لاریجانی ریاست مجلس قول مساعدت برای به تاخیر انداختن تصویب آن در کمیسیون را داده می توان به کمک مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی مشکلات موجود را در لایحه دولت اصلاح نموده و پیشنهادات جدید را به نمایندگان مجلس ارائه داد. بادامی نجات در این خصوص اضافه کرد: شورای عالی استانها نیز با کمک دبیرخانه کلانشهرها پیشنهادات اسلامی را به کمیسیون اقتصادی مجلس ارسال نموده که نیازمند پیگیری بیشتر است.

وی در ادامه با اشاره به برخی دیگر از مصوبات شورای عالی استانها اضافه کرد : متاسفانه در بودجه سال ۹۷ شورای عالی به مبحث آموزش و پژوهش توجه نشده است که این مورد باعث کاهش سطح کیفیت طرح های تصویبی شورای عالی می شود و می بایست نمایندگان شورای عالی توجه ویژه ای به این مقوله شد.

نماینده استان همدان در شورای عالی استانه در پایان سخنانش افزود: در گذشته مصوبه ای در خصوص حضور ۳ نفر از اعضای شورای عالی استان ها در کمیسیون برنامه ریزی استان ها وجود داشت که بر اساس مصوبه ای دیگر مانع حضور اعضای شورای عالی استان ها در جلسات شده بودند که در اجلاس اخیر طرحی برای رفع این مانع تهیه و به مجلس تقدیم شد./قدس آنلاین




در کارگروه مرکز مطالعات و پژوهش های شورای شهر همدان بررسی شد: طرح پیشنهادی ” جاده برگشت گنجنامه “

نخستین جلسه بررسی کارشناسی موضوع ” جاده برگشت گنجنامه ” در کارگروه تشکیل شده مرتبط به آن در مرکز مطالعات و پژوهش های شورای شهر همدان با حضور اعضای شورای شهر، مدیران شهری، کارشناسان، اساتید دانشگاهی و مشاوران محیط زیست  بررسی شد.

در این کارگروه طرح  “جاده برگشت گنجنامه ” که   به جهت بررسی  از سوی شهرداری همدان به مشاوران طرح جامع شهری در دست تهیه پیشنهاد شده است؛  از سوی کارشناسان و اساتید دانشگاهی و صاحبان امر به تحلیل و بررسی گذاشته شد.

گزارش کامل این جلسه اطلاع رسانی خواهد شد/ روابط عمومی مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان




در جلسه کمیته معماری و شهرسازی مرکز مطالعات شورا یررسی شد:

رساله دکتری “تبیین اصول ارتقا زیست پذیری شهری در راستای تحقق شهر سبز”

در جلسه کمیته معماری و شهرسازی مرکز مطالعات و پژوهش های شورا طرح پیشنهادی رساله دکتری « تبیین اصول  ارتقا زیست پذیری شهری در

راستای تحقق شهر سبز» با حضور رئیس مرکز مطالعات، اساتید دانشگاهی، مدیران شهری و کارشناسان مورد بررسی قرار گرفت.