1

رییس مرکز مطالعات و پژوهشهای اسلامی شهر همدان اعلام کرد. اساتید عضو مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان، مدیریت شهری را پشتیبانی علمی می نمایند.

در جلسه مشترک شورای پژوهشی مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان و رؤسای کمیته های مرکز مهندس بادامی به بیان اصلاحات مورد نظر خود پرداخت، وی با اشاره به جلسات آسیب شناسی از عملکرد گذشته مرکز ضمن اشاره به اینکه سه جلسه اول شورای پژوهشی به مباحث آسیب شناسی مرکز مطالعات و ارایه راهکارهایی جهت بهبود عملکرد و ارتقای تاثیرگذاری این مرکز در مجموعه مدیریت شهری اختصاص یافته،گفتند : در این جلسه نیز در ادامه روند پیش گرفته شده سعی داریم به یک جمع بندی نهایی پیرامون تعداد و ترکیب جدید کمیته های مرکز مطالعات برسیم. بادامی ضمن ابراز خرسندی از آشنایی با رؤسای کمیته های مرکز از ایشان خواست تخصص های مورد نیاز کمیته ی خود و همچنین اعضای پیشنهادی برای عضویت در کمیته های خود را در اسرع وقت به مرکز مطالعات اعلام نمایند. وی همچنین خواستار برگزاری منظم جلسات شورای پژوهشی و شورای رؤسای کمیته ها و خود کمیته ها شد و افزود : در دور جدید تلاش شود تمرکز کمیته ها به مدیریت شهری و وظایف آن باشد. درادامه جلسه اساتید حاضر در جلسه به بیان گزارش عملکرد کمیته و نقطه نظرات خود پرداختند.




کمیته معماری و شهرسازی سیاست های پیشنهادی کمیته شهرسازی و معماری جهت اعمال در سال ۱۳۹۷ بررسی شد.

جلسه کمیته معماری و شهرسازی، با موضوع ارایه سیاست های اجرایی پیشنهادی جهت بودجه 1397 شهرداری،  در مرکز مطالعات و  پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان با حضور اعضای کمیته مربوطه و خانم مهندس نوراله زاده رییس کمیسیون معماری و شهر سازی شورا برگزار گردید.

در ابتدا آقای زارعی مدیر اجرایی و  پژوهشی مرکز مطالعات ضمن خیر مقدم و خوش آمدگویی گفت: این جلسه پیرو جلسه گذشته پیرامون تهیه و تدوین سیاست های اجرایی در حوزه شهرسازی که در بودجه پیشنهادی سال 97 شهرداری باید پیش بینی و لحاظ شود، برگزار شده است.

در ادامه رییس کمیسون معماری و شهر سازی با اشاره به سیاست های مورد بحث گفت: باید سیاست های مورد بحث در چهار یا پنج بند بررسی و تدوین گردد.

در ادامه مهندس نورله زاده افزود: سیاست های پیشنهادی کمیسیون معماری و شهرسازی شورا عبارتند از سیاست حفظ باغات، جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز، بررسی اراضی مزروعی در محدود شهر، معضل وجود محدودیت در فضای شهری و باغ و ویلاها می باشد.

در ادامه جلسه این سیاست ها پیشنهادی مورد بحث و تبادل نظر کارشناسان قرار گرفت و مقرر گردید در جلسه آینده سیاست های پیشنهادی مورد فهرست شده و با نظر اعضاء اولویت بندی شوند و چند سیاست کلی در جهت بودجه پیشنهادی سال 1397 به کمیسیون مربوطه شورا پیشنهاد شود.




در دومین نشست اعضای شورای پژوهشی مرکز عنوان گردید. اعضای شورای پژوهشی مرکز رابطین علمی با کمیسیون های شورا هستند.

 دومین نشست اعضای شورای پژوهشی مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان با حضورمهندس بادامی رییس این مرکز عصر روز یکشنبه مورخ 7/8/96 در ساختمان جدید مرکز مطالعات واقع در مرکز همایش های قرآنی و بین المللی همدان  برگزار گردید.

در ابتدای جلسه مهندس بادامی ضمن عرض خیر مقدم به اساتید حاضر در جلسه به تقدیم  نسخه ای از شرح وظایف جدید شورای پژوهشی منطبق با اساسنامه جدید مرکز مطالعات واصله از شورای عالی استان ها پرداختند و سپس گزارشی از فعالیت های عمده صورت گرفته چند ماه اخیر مرکز مطالعات را بیان نمودند. ایشان همچنین عنوان کردند جلسه آسیب شناسی و بررسی علل عدم اجرایی شدن بسیاری از مصوبات علمی شورای پژوهشی پیشین انجام شد و نشستی با حضور ریاست سابق مرکز مطالعات درجهت بالا  بردن قدرت اجرایی شورای پژوهشی انجام شد.

مهندس بادامی با اشاره به انتخاب اعضای شورای پژوهشی مرکز با نظر رؤسای کمیسیون های شورا و بعنوان رابط، افزود در خواست ما از اعضای شورای پژوهشی این است که ارتباط علمی و منطقی بین کمیسیون های شورا و مصوبات آن با مرکز مطالعات ایجاد نموده و مصوباتی که نیاز به مطالعه دارند را به کمیته های مرکز ارجاع دهید. لذا ضروری است در صورت دعوت در جلسات کمیسیون های شورا حضور فعال داشته باشید.

در ادامه سخنان خود به مصوبه هیات امنا مرکز مطالعات مبنی بر الزام حضور دبیر کمیته های مرکز مطالعات در جلسات کمیسیون های مرتبط شورای اسلامی شهر همدان و لزوم حضور دبیر کمیسون های شورای اسلامی در جلسات کمیته های مرتبط جهت همسو نمودن فعالیت ها و اولویت های این دو مجموعه و ایجاد همبستگی و قرابت بیشتر بین مرکز مطالعات و شورای اسلامی شهر همدان اشاره کردند.

در این نشست حاضرین به بحث و تبادل نظر پیرامون آسیب شناسی و ارایه راهکارهایی جهت فعالیت هر چه بهتر مرکز مطالعات پرداختند. در ادامه دستور کار بعدی این جلسه، بحث برگزاری جشنواره شهروندان برگزیده بود که پس از ارایه توضیحات لازم توسط مهندس بادامی مبنی بر ضرورت  اجرای این جشنواره، اساتید به مباحثه پیرامون موضوع مطروحه و به ارایه پیشنهادات و ارتباط با ترکیب کمیته علمی جشنواره مذکور پرداختند.




اطلاعیه مهم “

جابجایی مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر به مکان جدید

 با سلام خدمت دوستان گرامی؛

بدین وسیله به اطلاع می رساند مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر به مکان جدید منتقل گردید.

نشانی : بلوار ارم – مرکز همایش های قرآنی و بین المللی شهر همدان

شماره تماس :

08138200641

شماره دورنگار :

0818227812