1

در هشتمین جلسه کمیته فناوری اطلاعات؛ بررسی ظرفیت های حوزه فناوری اطلاعات جهت تسهیل و تسریع امور مراجعین شهرداری همدان

هشتمین جلسه کمیته فناوری اطلاعات مرکز مطالعات و پژوهش­ های شورای اسلامی شهر همدان، چهارشنبه مورخ 96/06/29 در ساختمان سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری همدان و با حضور جناب آقایان مهندس بادامی نجات رییس مرکز مطالعات و پژوهش ­های شورای اسلامی شهر، عسکری سرپرست سازمان آمار و فناوری اطلاعات، زارعی مدیر اجرایی مرکز، اساتید عضو کمیته فناوری اطلاعات مرکز و نمایندگان سازمان مذکور و شهرداری منطقه یک، پیرامون بررسی”  نرم افزارهای مورد استفاده در شهرداری همدان ” برگزار گردید که در این راستا شهرداری همدان برای منظور فوق برنامه ریزی و هزینه نموده است.

در ابتدای جلسه، کارشناسان سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری توضیحات مبسوطی درخصوص   نرم ­افزار استفاده شده توسط سازمان در راستای ایجاد سامانه یکپارچه ­سازی بهسازی و نوسازی  شهرداری و فرآیندهای مرتبط با آن ارایه دادند و سپس مدعوین حاضر در جلسه به بحث و تبادل نظر و آسیب­ شناسی نرم ­افزار اشاره شده پرداختند. همچنین اساتید عضو کمیته به آسیب­شناسی فرآیند طی شده جهت تهیه نرم­افزار مربوطه در شهرداری پرداخته و راهکارهای مفیدی جهت برون رفت از مشکل بوجود آمده ارایه دادند.

در این جلسه مقرر گردید؛

  مباحث مربوط به آسیب ­شناسی دقیق و جامع موضوع فوق توسط مرکز مطالعات و پژوهش ­های شورا و در جلسات مدونی با حضور ریاست نظام صنفی رایانه­ ای استان و اساتید کمیته فناوری اطلاعات مرکز، پیگیری و مستند سازی با همکاری و همراهی کارشناسان سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری گردد.

همچنین به پیشنهاد مهندس بادامی نجات، مقرر گردید؛

در جلسات کارشناسی، قابلیت ­های بومی شهر همدان به لحاظ ایجاد سیستم یکپارچه اطلاعاتی برای مجموعه شهرداری بررسی گردد و در صورت اثبات وجود سطح کافی ظرفیت ­های علمی و عملی جهت رفع این نیاز، طراحی سیستم توسط شرکت­ های بومی صورت پذیرد و در غیر اینصورت مباحث واگذاری به شرکت های خارج از همدان، مورد بحث و پیگیری قرار گیرد.




در مراسم تحلیف و آغاز به کار شورای پنجم، دکتر ابراهیم مولوی رییس مرکز به عنوان رییس شورای اسلامی شهر همدان انتخاب گردید.

دکتر ابراهیم مولوی رییس مرکز مطالعات و پژوهش های شورا به عنوان رییس شورای اسلامی شهر همدان برگزیده شد.

در مراسم تحلیف اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر همدان، پس از قرائت قرآن کریم، اعضای شورای شهر همدان سوگند خود را ادا کردند.

پس از برگزاری مراسم تحلیف، اعضا برای شروع کار خود اقدام به رأی‌گیری برای تعیین رییس شورا نمودند که دکتر ابراهیم مولوی به عنوان رییس شورای اسلامی شهر همدان انتخاب شدند.

رأی‌گیری اعضای شورای شهر با حضور فرماندار همدان، سرپرست شهرداری همدان، جمعی از مدیران شهری و خبرنگاران برگزار گردید.

یادآور می شود دکتر ابراهیم مولوی از دوره چهارم شورا تاکنون به عنوان رییس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان فعالیت کرده است.