1

کمیته حمل و نقل و ترافیک بررسی طرح پژوهشی در جلسه کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای پژوهشی مرکز

  پنجمین جلسه کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای پژوهشی مرکز، پنجشنبه مورخ 95/11/21 به ریاست جناب آقای دکتر الیاسی عضو محترم دوره چهارم شورای اسلامی شهر و  ریاست این کمیته و همچنین اساتید دانشگاهی عضو، برگزار گردید.

در این جلسه طرح پژوهشی واصله با عنوان ” امکان سنجی و مکان گزینی مسیرهای ویژه دوچرخه سواری، محورهای پیاده و فضاهای بازشهری ” مورد بررسی و در نهایت موافقت اعضای کمیته قرار گرفت.




اولین همایش ملی شهر سبز پایدار برگزاری جلسه کمیته علمی اولین همایش ملی شهر سبز پایدار

جلسه کمیته علمی اولین همایش ملی شهر سبز پایدار، چهارشنبه مورخ 20/11/95 به ریاست جناب آقای دکتر مولوی رییس محترم مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر و اساتید دانشگاهی عضو این کمیته برگزار گردید،

گفتنی است در این جلسه موضوعات و نظرات مدنظر اعضا مورد بررسی قرار گرفته و مصوبات آن به شرح ذیل می باشد.

مصوبات :

1جلسه ارایه  آزمایشی 5 مقاله سفارشی در همایش، روز سه شنبه مورخ 26 /11/ 95 ساعت 18:00  برگزار می گردد.

2ترتیب ارایه سخنرانی های سفارشی در زمان همایش به شرح، دو مقاله در صبح روز دوم اسفندماه،

یک مقاله در بعد از ظهر روز دوم اسفند ماه و دو مقاله در صبح روز سوم اسفندماه خواهد بود.

3زمان بندی دقیق اجرای مراسم در روز افتتاحیه و اختتامیه با در نظر گرفتن سخنرانی های سفارشی بر عهده کمیته اجرایی همایش می باشد.

4.مقرر گردید سخنران مدعو  آقای دکتر نیلی در بین مقالات سخنرانی سفارشی همایش در روز افتتاحیه یا اختتامیه قرارگیرد.

  1. روز پنج شنبه مورخ 95/11/21 ساعت 18:00 به عنوان زمان بررسی حضوری کلیه مقالات رسیده به همایش مقرر گردید.
  2. بررسی و ارزیابی مکان برگزاری همایش و ارایه گزارش به کمیته علمی.
  3. مقرر گردید قالب مشخصی برای تهیه پوستر مقالات به نویسندگان ارایه گردد.

8مصوب گردید ارایه گواهی همایش به دارندگان مقالات فقط منوط  به حضور متقاضیان در محل همایش در ایام برگزاری باشد.

9پذیرایی و کلیه هزینه های اقامت،ایاب ذهاب برای افراد غیر بومی که مقالات آنها به تایید کمیته علمی نرسیده بر عهده خود شخص میباشد و برگزارکنندگان همایش در این زمینه هیچ تعهد و مسولیتی نخواهند داشت.

10کلیه مقالات تایید شده برای حضور در همایش در دو فرمت سخنرانی و پوستر در همایش ارایه خواهند شد.

  1. پیشنهاد برگزاری سالانه همایش شهر سبز پایدار و دایمی بود فعالیت دبیرخانه همایش.



تاکید رییس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان: بررسی های علمی و مطالعاتی پروژه های شهری از هدررفت منابع جلوگیری می کند.

رییس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان گفت: داشتن پیوست ها و مطالعات و بررسی های علمی پژوهشی و فرهنگی زیست محیطی پروژه های شهرداری باعث جلوگیری از هدررفت منابع و افتتاح نیمه تمام و غیر اصولی پروژه ها می شود.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،ابراهیم مولوی در بازدید از روندتکمیل و تجهیز فرهنگسرای ولایت خضر  به همراه رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا و بازدید از سایر پروژه های عمرانی فرهنگی شهرداری همدان افزود: زحمات شهردار همدان و تیم عمرانی و فرهنگی همراه وی قابل تقدیر است که در این شرایط بد اقتصادی شهرداری نسبت به ساخت و گسترش بناها و مراکز تفریحی فرهنگی در مناطق مختلف شهر و پهنه جغرافیایی گسترده کلان شهر همدان اهتمام ورزیدند.

مولوی اضافه کرد: شورای چهارم اسلامی شهر همدان در راستای اجرای وظایف ذاتی و نظارتی خود اقدام به تشکیل مرکز مطالعات و پژوهش های شورا نمود که بر این اساس مقرر شد تمامی طرح های توسعه ای عمرانی فرهنگی که در راستای گسترش فضاهای کالبدی شهری و توسعه پایدار شهری انجام می شود  بایستی دارای پیوست ها و مطالعات و بررسی های علمی پژوهشی و فرهنگی زیست محیطی باشد.

وی در این خصوص ادامه داد: در این بررسی ها و پژوهش ها تمامی عوامل تاثیرگذار در به ثمر رسیدن و استفاده بهینه شهروندان بزرگوار همدان از اینگونه مراکز مورد بررسی قرار گرفته و میزان نفوذپذیری با تاثیرات بر حوزه نفوذ و میزان کارآیی آن سنجیده می شود که این امر می تواند با توجه به کمبود منابع مالی اولویت بندی های اصلی و اساسی را  در پی داشته باشد و باعث جلوگیری از هدررفت منابع و افتتاح نیمه تمام و نیز اصولی پروژه ها شود.

مولوی در پایان سخنانش اضافه کرد: برای جانمایی و مکانیابی پروژه های فنی، عمرانی، فرهنگی، زیست محیطی، خدمات شهری و حمل و نقل شهری و غیره باید طرح تفضیلی مصوب شهر همدان و سرانه های تعیین شده آن مدنظر برنامه ریزان و مدیران شهری قرار گیرد.




کمیته محیط زیست و خدمات شهری بررسی طرح پژوهشی در ششمین جلسه کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای پژوهشی مرکز

ششمین جلسه کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای پژوهشی مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر با حضور اساتید دانشگاهی عضو کمیته، کارشناسان مدعو و مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان در محل مرکز، برگزار گردید.

گفتنی است در این جلسه طرح پژوهشی با عنوان ” امکان سنجی فرآوری کربن فعال گرانوله از پسماندهای کشاورزی ” مورد بررسی قرار گرفته و مقرر گردید، شهرداری همدان در این­خصوص نظرات خود را اعلام نماید.




سومین جلسه کمیته علمی همایش با حضور اساتید محترم عضو این کمیته در محل صحن شورای اسلامی شهر همدان برگزار گردید.

سومین جلسه کمیته علمی همایش با حضور اساتید محترم عضو این کمیته با دستور جلسه “بررسی روند داوری مقالات” در محل صحن شورای اسلامی شهر همدان برگزار گردید.

جناب آقای دکتر محمد رحمانی دبیر علمی همایش، ضمن خوش‌آمد گویی خدمت اساتید محترم کمیته علمی، جلسه را با اعلام رئوس دستور کار آغاز نمودند.

در ادامه جلسه­ آقای مهندس مسلسل ضمن ارائه گزارشی در خصوص ساختار و روند کاری مدیریت سایت همایش به‌ تفصیل در مورد – ساختار موجود و بخش­های مختلف سایت، – شیوه ثبت‌نام و ارسال مقالات توسط پژوهشگران، اساتید و دانشجویان، – مباحث مرتبط با داوری مقالات شامل؛ ثبت‌نام، کنترل پنل و کارتابل­ های داوران، فرم­ های داوری و شیوه و روند داوری مقالات، توضیحاتی را ارائه نمودند.

*پس از بحث و تبادل‌نظر اساتید و اعضای محترم، جناب آقای دکتر رحمانی ضمن تشکر از حضور و همفکری اساتید محترم کمیته علمی همایش، مصوبات جلسه را قرائت نمودند:

1)بر اساس فرم ثبت‌نام اساتید محترم جهت داوری مقالات مرتبط با محورهای 12گانه همایش که توسط حاضرین تکمیل گردید داوران اولیه مشخص گردیدند.

2) ساختار فرم داوری مقالات سایت اصلاح و مورد تأیید اساتید محترم حاضر در جلسه قرار گرفت.

3)مقرر گردید در خصوص مقالات پذیرفته‌شده؛ چارچوب پاورپوینت ارائه مقالات به صورت سخنرانی و مدت زمان آن و همچنین چارچوب ارائه مقالات به صورت پوستر طراحی و در سایت همایش قرار گیرد.