1

رئيس مرکز مطالعات و پژوهش هاي شوراي اسلامي شهر همدان خبر داد: بررسي بخش مطالعات معماري طرح BRT در كميته سيما و منظرشهري

رئيس مركز مطالعات و پژوهش هاي شوراي اسلامي از تصويب كليات طرح اتوبوس تندرو ارائه شده توسط مهندسين مشاور خبر داد و گفت: مطالعات مربوط به بخش معماري طرح در جلسه كميته سيما و منظر شهري بررسي و نتايج نهايي اعلام خواهد شد

به نقل از روابط عمومي شوراي اسلامي شهر همدان، نرگس نورا…زاده در جلسه شوراي پژوهشي مركز مطالعات و پژوهش‌هاي شورا افزود: با توجه به تصويب كليات طرح اتوبوس تندرو ارائه شده توسط مهندسين مشاور، معاونت حمل و نقل و ترافيك نسبت به انتخاب مشاور براي پيش‌بيني طرح هماهنگ‌سازي خطوط حمل و نقل با اتوبوس و تاكسي بايد در شبكه حمل و نقل شهري انجام و شرح خدمات را به مركز ارسال كند.

نورا…زاده با تأكيد بر اينكه بايد اطلاع‌رساني مطلوبي درخصوص طرح اتوبوس‌هاي تندرو و جزئيات آن قبل از هرگونه اقدام صورت پذيرد، اظهار كرد: فراخواني مرتبط با موضوع طرح با بهره‌گيري از ظرفيت دانشگاه‌هاي سطح شهر، جهت مشاركت اجتماعي و افزايش همكاري مردم با مديريت شهري قبل از اجراي طرح انجام خواهد شد.

وي با تأكيد بر مكان‌يابي ايستگاه‌هاي پارك سوار براي طرح اتوبوس تندرو اضافه كرد: همچنين مقرر شده همزمان با اجراي طرح، ساماندهي خطوط اتوبوسراني با شرح خدمات مقتضي در دستور كار معاونت حمل و نقل و ترافيك قرار گيرد.

رئيس كميسيون خدمات شهري، حمل و نقل و ترافيك و محيط زيست شوراي اسلامي شهر همدان نيز با اشاره به اجراي ترافيك شهر گفت: اهداف اتوبوس تندرو افزايش سرعت، حركت و كاهش تعداد خطوط انتقالي و افزايش مسير پوشش اتوبوسراني، كارايي خطوط و كاهش تراكم در منطقه سفر است.

كامران گردان اضافه كرد: كار انجام شده صد درصد مربوط به طرح اتوبوس تندرو نبوده، بلكه هدف نظم سامانه اتوبوسراني شهر است.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري همدان هم با اعلام اينكه مطالعات طرح جامع با آمارگيري آن در سال 88 و تصويب در سال 92 با نظارت وزارت كشور و مشاور و ناظر عاليه صورت گرفته است، گفت: بر اساس مطالعات شوراي ترافيك، مديريت شهري بايد شبکه حمل و نقل را با اجراي طرح اتوبوس تندرو مديريت كند.

عباس صوفي به اهميت پايانه‌ها و پارك سوار در اجراي طرح نيز اشاره كرد.

يوسفي نويد معاون معماري و شهرسازي شهرداري همدان نيز بر ساماندهي فعاليت در حلقه مركزي شهر قبل از آرام‌سازي آنها و همچنين اصلاح زيرساخت‌ها تأكيد كرد و افزود: در مسيرهاي اجراي طرح، بحث معماري در جلسات سيما منظر، تخصصي ارائه شود.

گفتني است در اين جلسه هر يك از اعضاي شوراي پژوهشي به ارائه نظرات خود در خصوص طرح بي‌آرتي پرداختند و مشاورين طرح نيز موارد لحاظ شده براي طراحي را تشريح كردند.