1

همايش ملي حقوق شهروندي و قوانين شهرداري در همدان برگزار مي شود

برگزاري همايش ملي حقوق شهروندي و قوانين شهرداري در جلسه هيأت امناي مركز مطالعات پژوهش هاي شوراي اسلامي شهر همدان مورد تصويب قرار گرفت

 به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر همدان، در اين جلسه مدير حقوقي، املاك و نظارت بر قراردادهاي شهرداري همدان ضمن ارائه گزارشي از دلايل برگزاري همايش ملي حقوق شهروندي و قوانين شهرداري اظهار كرد: اين همايش پيرو تفاهمنامه منعقد شده بين مركز مطالعات و پژوهش‌هاي شورا برگزار مي‌شود.

بهرنگ زرندي با بيان اينكه همايش ملي حقوق شهروندي با همكاري شهرداري همدان و دانشگاه بوعلي سينا برگزار مي‌شود، افزود: در اين امر اقدامات علمي توسط دانشگاه بوعلي و كارهاي اجرايي توسط شهرداري انجام خواهد شد.

زرندي اضافه كرد: از اساتيد مجرب و مطرح حوزه حقوق كشور جهت حضور، ارائه مقالات يا داوري در اين همايش استفاده خواهد شد.

وي محورهاي پيشنهادي جهت فراخوان مقاله‌ها را 11 مورد اعلام كرد و افزود: تمامي جوانب حقوق شهروندي در اين همايش مورد بررسي قرار مي‌گيرد، سپس مجموعه مقالات در قالب يك كتاب چاپ خواهد شد.

مدير حقوقي، املاك و نظارت بر قراردادهاي شهرداري همدان هدف از برگزاري همايش را احصاي حقوق شهروندي برشمرد و گفت: با توجه به اينكه دين اسلام به حقوق بشري به طور كامل پرداخته است، حقوق اسلامي در محورهاي همايش نيز گنجانده خواهد شد.

بهرنگ زرندي همچنين يكي از اهداف مهم برگزاري همايش را آشنايي بيشتر با تعريف حقوق شهروندي در مجموعه شهرداري‌ها عنوان كرد و افزود: ظرفيت‌هاي نهفته در قوانين مرتبط با شهرداري در جهت حفظ كرامت و شأن شهروندان از ديگر اهداف همايش است.

زرندي استقبال خوب اعضاي شوراي اسلامي شهر همدان از برگزاري همايش ملي حقوق شهروندي را قابل توجه دانست و اظهار كرد: حمايت اعضاي شورا نشان از توجه آنها به طرح‌هاي نو است.

در ادامه جلسه اعضاي هيأت امناي مركز مطالعات و پژوهش‌هاي شورا از برگزاري همايش ملي حقوق شهروندي استقبال كرده و ضمن ارائه نظرات خود بر كاربردي كردن و چاپ مقالات ارائه شده تأكيد كردند.

همچنين در اين جلسه طرح حمايت از پايان نامه‌هاي دانشجويان كارشناسي ارشد و دكتري در حوزه امور شهري جهت كاربردي كردن طرح‌ها مورد بررسي قرار گرفت.




حضور فعال مرکز مطالعات و پژوهش هاي شوراي اسلامي شهر همدان در نمايشگاه پژوهش استاني

به مناسبت هفته پژوهش مرکز مطالعات و پژوهش هاي  شوراي اسلامي شهر همدان در نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي و فناوري استان همدان  حضور فعال دارد.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر همدان؛ در اين نمايشگاه مرکز مطالعات و پژوهش ها شوراي شهر همدان با در اختيار داشتن يک غرفه به معرفي فعاليت‌ها، برنامه‌ها و محورهاي پژوهشي و تحقيقاتي مرکز خود پرداخته است.

بنا بر اين گزارش؛محورهاي پژوهشي مورد حمايت در اين نمايشگاه توسط مرکز مطالعات و پژوهش هاي شوراي اسلامي شهر همدان شامل حمل ونقل و ترافيک،عمران شهري، اقتصاد شهري و گردشگري، فرهنگي و اجتماعي، معماري و شهرسازي، مديريت منابع انساني و افزليش بهره وري و محيط زيست شهري معرفي شده است.

همچنين مرکز در اين نمايشگاه اطلاعاتي در خصوص حقوق و وظايف شهروندي در قالب بروشور توزيع مي کند.

گفتني است: نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي و فناوري استان همدان  به منظور معرفي دستاوردهاي پژوهشي دستگاه‌هاي اجرايي در قالب 30 غرفه و در سالن همايش‌هاي دانشگاه علوم پزشکي همدان برپا شده و از تاريخ 15 آذر لغايت 20 آذر در حال برگزاري است.