1

رییس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان: استفاده از ظرفيت هاي علمي دانشگاهي در اجراي هر چه بهتر طرح هاي حمل و نقل انبوه

رئيس مركز مطالعات و پژوهش هاي شوراي اسلامي شهر همدان بر استفاده از ظرفيت هاي علمي دانشگاهي براي اجراي هر چه بهتر طرح خطوط بي آرتي تأكيد كرد.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر همدان، نرگس نورا…زاده در جلسه شوراي پژوهشي مركز مطالعات و پژوهش‌هاي شورا با بيان اين مطلب اظهار كرد: لازم است نقاط قوت و ضعف شبكه خطوط بي‌آرتي شهر همدان با مطالعات مناسب و دقيق استخراج شود.

نورا…زاده با بيان اينكه بايد نتيجه نهايي مطالعات طرح پايه در اختيار شورا و كارشناسان دانشگاهي قرار گيرد، افزود: سعي و تلاش شوراي چهارم اين است كه اجراي خطوط شبكه بي‌آرتي با حداقل اشتباهات اما و اگرها اجرا شود.

وي اضافه كرد: ضروري است شهرداري در كنار مشاور طرح از ظرفيت كارشناسان حوزه‌هاي اقتصادي، شهرسازي، معماري، ترافيك، اجتماعي و فرهنگي استفاده كند.

رئيس كميسيون خدمات شهري، حمل و نقل و ترافيك و محيط زيست شوراي اسلامي شهر همدان نيز در اين جلسه گفت: با توجه به وضعيت خاص شبكه بي‌آرتي نياز است براي اجراي آن در همدان مطالعات جامع‌تري صورت پذيرد.

كامران گردان با بيان اينكه در حال حاضر كريدور يك اين طرح مشخص شده است، افزود: هنوز نتيجه نهايي طرح توسط مشاور ارائه نشده بر اين اساس كارشناسان و صاحب نظران مي‌توانند نظرات و پيشنهادات خود را در اين زمينه به شورا ارائه دهند.

گردان اظهار كرد: براساس مطالعات، طرح جامع همدان مشخص شده كه اين شهر در افق‌هاي آتي نيازمند شبكه‌هاي حمل و نقل انبوه بر است.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري همدان نيز با تشريح برنامه اجراي طرح خطوط بي‌آرتي در اين شهر اظهار كرد: در حال حاضر 36 خط اتوبوسراني در سطح شهر وجود دارد كه از اين تعداد 30 خط به ميدان مركزي امام خميني(ره) منتهي مي‌شود.

عباس صوفي با بيان اينكه با اجراي بي‌آرتي، خطوط حمل و نقل عمومي شهر همدان كاملاً تغيير مي‌كند، افزود: در حال حاضر به دنبال نوسازي ناوگان اتوبوسراني و تعيين مسيرهاي جديد هستيم.

وي اضافه كرد: اجراي بي‌آرتي در همدان به دليل نوع طراحي شهري از نظر عرض كم معابر و تعداد تقاطع‌ها و ميادين زياد به طور كامل جوابگو نيست.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري همدان برآورد هزينه طرح بي‌آرتي را 200 ميليارد تومان اعلام كرد و يادآور شد: انتخاب خطوط اجرايي اين طرح براساس جاذبه سفر و مسافران انجام مي‌شود.

 عباس صوفي با اشاره به اينكه سهم سفر حمل و نقل عمومي شهروندان در همدان 14 درصد است، گفت: نبود نظم، معلوم نبودن زمان ايستگاه‌هاي مبداء و مقصد، نبود امكانات و حداقل رفاهي در اتوبوس‌ها از عوامل استقبال كم مردم از اتوبوس‌ها است.

صوفي اظهار كرد: بي‌آرتي يكي از تصميمات مهم شوراي چهارم است چرا كه اجراي آن انقلابي را در حوزه‌هاي مختلف فرهنگي، اجتماعي،اقتصادي و ترافيك ايجاد مي‌كند.

در ادامه اين جلسه كامران فرزادسير كارشناس اجتماعي و عضو شوراي پژوهشي مركز مطالعات و پژوهش‌هاي شوراي اسلامي شهر همدان گفت: مباحث فرهنگ ترافيكي يكي از مسائل مهم شهر همدان مي‌باشد كه به خوبي نهادينه نشده است.

فرزادسير با بيان اينكه اجراي بي‌آرتي در همدان در مرحله نخست بازتاب‌هاي اجتماعي و فرهنگي را به دنبال خواهد داشت، افزود: لازم است نقاط قوت و ضعف اين طرح احصاء شده و با در نظر گرفتن فرهنگ همدان تصميم‌گيري نهايي صورت پذيرد.

عراقچيان كارشناس معماري هم در اين جلسه با بيان نظراتي درخصوص نقاط قوت و ضعف اجراي بي‌آرتي در همدان اظهار كرد: نهادينه كردن فرهنگ ترافيك در جامعه امري ضروري است و در اجراي طرح خطوط حمل و نقل عمومي انبوه بر بايد الگوي رفتاري شهروندان نيز مدنظر قرار گيرد.

وي اضافه كرد: قبل از اجراي طرح در همدان بايد مشكل پارك خودروها نيز حل شود.

فرزاد تيموري كارشناس معماري نيز گفت: با توجه به افزايش روز افزون توليد خودرو در كشور استفاده از حمل و نقل عمومي بسيار كم است.

تيموري اظهار كرد: اولويت اجراي طرح‌هاي ترافيكي شهر همدان طرح پياده راه‌سازي خيابان‌هاي شهر است.

گودرزي سروش عضو ديگر شوراي پژوهشي مركز مطالعات و پژوهش‌هاي شوراي اسلامي شهر همدان گفت: متوليان امر بايد در اجراي بي‌آرتي تردد در ميدان مركزي شهر را كاهش دهند.

وي با بيان اينكه معابر شهر همدان نياز به روانسازي ترافيك دارند، افزود: قبل از اجراي طرح بايد يك پيشينه‌سازي نرم‌افزاري صورت پذيرد تا نقاط ضعف و قوت آن ديده شود.

گفتني است مقرر شد مطالعات و ارزيابي‌هاي صورت پذيرفته در اجراي بي‌آرتي براي بررسي دقيق كارشناسي در اختيار اعضاي شوراي پژوهشي مركز مطالعات و پژوهش‌هاي شورا قرار گيرد و همچنين جهت اطلاع عموم مردم از طرح، در درگاه الكترونيكي شهرداري قرار گيرد و از شهروندان نيز نظرسنجي به عمل آيد و معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري برنامه‌هاي خود را جهت فرهنگ‌سازي مناسب تغيير رفتار اجتماعي شهروندان (در صورت اجراي بي‌آرتي) و همچنين تأمين پاركينگ‌هاي لازم در طول مسير، براي ايراد نظر كارشناسان به مركز ارائه نمايد.

همچنين مقرر شد مركز به منظور لحاظ نمودن همه ابعاد طرح و مشاوره مناسب در حوزه‌هاي اجتماعي، شهرسازي، اقتصادي، زيست محيطي و… كارشناسان بومي و واجد شرايط را به معاونت مربوطه معرفي كند.




نرگس نوراله زاده در جلسه مشترک في مابين مرکز مطالعات و پژوهش هاي شوراي اسلامي شهر و معاون عمراني استاندار گفت

با همفکري اساتيد دانشگاه و مديران اجرايي شهر در مرکز مطالعات و پژوهش هاي شورا، مصوبات ارزنده اي به تصويب شوراي اسلامي شهر رسيده است

اعضاي هيأت امنا و شوراي پژوهشي مركز مطالعات و پژوهش‌هاي شوراي اسلامي شهر همدان با معاون امور عمراني استاندار همدان ديدار و به تبادل نظر پرداختند.

معاون امور عمراني استاندار همدان با بيان اينكه نيازمند تعامل بيشتر با شوراي اسلامي شهر و شهرداري همدان هستيم، اظهار كرد: براي تبادل نظر و هماهنگي بيشتر در تصميم‌گيري‌ها به نظر مي‌رسد كه به صورت ماهي يك بار بايد اين جلسات برگزار شود.

محمودرضا عراقي با اشاره به اينكه اساس كار ما بر پايه خردجمعي است،گفت: كار براساس خردجمعي تمرين و گذشت مي‌خواهد و در وهله اول بحث خردجمعي حرف ساده‌اي به نظر مي‌رسد اما با نگاهي موشكافانه مشاهده مي‌شود كه كاري سخت است.

عراقي با بيان اينكه اتاق فكر جاي كار كردن نيست، گفت: در اتاق فكر بايد با توليد فكر و انديشه ايده داد و در كارهاي اجرايي در حين حركت خود را اصلاح نمود چرا كه نمي‌توان كار اجرايي را به خاطر بروز برخي مشكلات تعطيل كرد.

وي خطاب به اعضاي شوراي اسلامي شهر خواهان انعطاف در كارها شد و اضافه كرد: بزرگترين افراد انديشه ورز هم كه در كار اجرايي قرار مي‌گيرند از استانداردهاي خود عدول كرده و براي پيشبرد اهداف كارهاي اجرايي انعطاف نشان مي‌دهند چرا كه بين كار اجرايي و فكر كردن تفاوت وجود دارد.

معاون امور عمراني استاندار همدان در بخش ديگري از سخنان خود ريشه مشكلات شهرداري را نداشتن درآمدهاي پايدار دانست و عنوان كرد: شهرداري بايد هزينه خدماتي را كه به شهروندان ارائه مي‌دهد را دريافت كند.

محمورضا عراقي اضافه كرد: شهرداري در دريافت هزينه‌هاي خدماتي از شهروندان بايد از اقشار ضعيف و كم‌درآمد كمتر دريافت كند و يارانه‌ها نيز بيشتر به دست افراد كم‌درآمد هدايت شود.

وي با اشاره به اينكه طرح توانمندسازي حاشيه شهر طرح خوبي است، يادآور شد: در مديريت شهري هم بايد رضايتمندي مردم را در نظر گرفت و هم نفع آنها را و اگر فقط به رضايتمندي بينديشيم مشكلات شهروندان كه نفع آنهاست در آينده حل نمي‌شود چرا كه رضايت مردم مقطعي است.

معاون امور عمراني استاندار همدان اضافه كرد: همه بايد به شرح وظايف و قدرت قانوني شوراي اسلامي شهر احترام بگذاريم چرا كه با تقسيم قدرت در بين مردم از فساد در قدرت جلوگيري مي‌شود.

* هماهنگي و تلفيق علم و عمل انگيزه اصلي راه‌اندازي مركز پژوهش‌هاي شورا است

رئيس شوراي اسلامي شهر همدان نيز در اين جلسه با اشاره به اهداف راه‌اندازي مركز مطالعات و پژوهش‌هاي شورا گفت: با توجه به وضعيت مديريت شهري در كشور و تجربه سه دوره گذشته شوراي اسلامي شهر، اين مركز با دو هدف استفاده از نظرات كارشناسي ديگر شهروندان، جامعه دانشگاهي، مديران بازنشسته و صاحب‌نظران و همين طور با توجه به اينكه مديران شهري به علت ترافيك و ازدحام فرصت فكر كردن ندارند ايجاد شده است.

رضا ميرزايي افزود: در اين مركز با بهره‌گيري از اساتيد دانشگاهي و افراد صاحب‌نظر و همين طور مديران اجرايي علم و عمل با هم تلفيق مي‌شود تا از مديريت‌هاي سليقه‌اي و شخصي در مديريت شهري جلوگيري به عمل آيد.

رئيس شوراي اسلامي شهر همدان در ادامه با اشاره به مصوبه دولت در خصوص واگذاري 60 درصد از ناوگان اتوبوسراني درون شهري به بخش خصوصي با 10 درصد قيمت، افزود: با اجراي اين مصوبات مشكلات عديده‌اي در بخش حمل و نقل عمومي ايجاد شده است و براي مثال اتوبوس 170 ميليون توماني با 17 ميليون تومان واگذار شده و در حال حاضر به 300 دستگاه اتوبوس نياز داريم و به كمك دولت براي حل اين مشكل نياز است.

وي اضافه كرد: مديريت شهري در اجراي پروژه‌هايي از جمله ايجاد فضاي سبز 90 هكتاري روبه‌روي فرماندهي انتظامي استان، پارك 48 هكتاري پارك ملل، تپه حاج‌عنايت و ساماندهي ورودي‌هاي شهر به خصوص بلوار بسيج نيازمند كمك دولت است.

* حمايت از پايان‌نامه‌هاي دانشجويي در مركز مطالعات و پژوهش‌هاي شوراي اسلامي شهر همدان

در ادامه اين جلسه نرگس نورا…زاده عضو شوراي اسلامي شهر همدان و رئيس مركز مطالعات و پژوهش‌هاي شوراي اسلامي شهر همدان به اركان اين مركز اشاره كرد و گفت: ركن اول اين مركز با عضويت هفت نفر از اعضاي شورا، يك نفر هيأت علمي و معاونت برنامه‌ريزي شهرداري همدان تشكيل شده كه تاكنون 16 بار تشكيل جلسه داده است.

نورا…زاده افزود: يكي ديگر از اركان اين مركز شوراي پژوهشي است كه با عضويت 10 نفر از اساتيد دانشگاه‌ها و بازنشسته‌ها شكل گرفته و از اول سال جاري تاكنون شوراي پژوهشي شش جلسه تشكيل داده است.

رئيس مركز مطالعات و پژوهش‌هاي شوراي اسلامي شهر همدان به تشكيل اتاق فكر در كنار اين مركز اشاره كرد و يادآور شد: با همفكري اساتيد و صاحب‌نظران طرح‌ها به صحن شورا ارائه و بعد از تصويب در شوراي اسلامي شهر به مرحله اجرا گذاشته مي‌شود و تاكنون اتاق فكر 27 جلسه با 300 نفر ساعت با حضور 44 نفر از اساتيد تشكيل داده است.

طي دو ماه گذشته 270 ميليارد ريال آسفالت‌ريزي در همدان انجام شده است

همچنين در ادامه شهردار همدان با بيان اينكه مغايرت‌هايي در طرح تفصيلي وجود دارد كه نيازمند بازنگري و انجام طرح مطالعاتي و پژوهشي است، گفت: اگر مركز مطالعات و پژوهش‌ها در شوراي اسلامي شهر سه سال پيش شكل گرفته بود امروز اين مشكلات را نداشتيم.

سيدمصطفي رسولي به ساخت و سازهاي غيرمجاز و بي‌رويه در شهر اشاره كرد و يادآور شد: براي جلوگيري از بروز ساخت و سازهاي غيرمجاز به همكاري تنگاتنگ راه و شهرسازي با مركز پژوهش‌هاي شوراي اسلامي شهر نياز است.

رسولي با بيان اينكه شهرداري كارهاي خود را انجام مي‌دهد، اضافه كرد: طي دو ماه گذشته بيش از 270 ميليارد ريال در سطح شهر آسفالت‌ريزي شده است.

وي با بيان اينكه توان شهرداري در تأمين منابع مالي محدود است، از اختصاص مبلغ 40 ميليارد ريال براي اتوبوس‌هاي درون شهري در همدان خبر داد و افزود: مديريت ارشد استان بايد دستگاه‌هاي مختلف و به خصوص خدمات‌رسان را براي همكاري با مركز پژوهش‌هاي شوراي اسلامي شهر مجاب كند تا يك طرح مطالعاتي و علمي انجام شود.

گفتني است، در ادامه اين جلسه هر يك از حاضران در جلسه از جمله دكتر گودرزي‌سروش عضو شوراي پژوهشي مركز پژوهش‌ها، قراباغي، رضايي، رحيمي‌فر، نظري و خجسته اعضاي شورا به اظهارنظر پرداختند.




تأكيد آيت ا… محمدي در ديدار اعضاي مركز مطالعات و پژوهش هاي شوراي اسلامي شهر همدان: استفاده از تخصص كارشناسان و نظرات شهروندان نتايج مطلوبى دارد نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه همدان گفت: بهره‌گيري از تفكر، تخصص و سليقه‌هاي اقشار مختلف جامعه در موفقيت مديريت شهري بسيار مؤثر است.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر همدان، آيت ا… غياث الدين محمدي در ديدار اعضاي هيأت امنا و شوراي پژوهشي مركز مطالعات و پژوهش‌هاي شورا، ضمن تبريك حلول ماه مبارك رمضان، افزود: شورا و شهرداري بايد در اجراي طرح‌ها و پروژه‌ها به ويژه حوزه شهرسازي آينده نگر بوده و از مشورت افكار مختلف استفاده كند.

آيت ا… محمدي با اشاره به اينكه اعضاي شورا امانتدار مردم هستند، اظهار كرد: نظر سنجي از افراد و قشر‌هاي مختلف جامعه در امور شهري اقدام بسيار مهم و با ارزشي است.

وي تأسيس مركز مطالعات و پژوهش‌هاي شوراي اسلامي شهر همدان را اقدامي ارزشمند دانست و افزود: اميد است در اين مركز با استفاده از تخصص و توانايي كارشناسان و متخصصان نتايج مطلوبي براي پيشرفت و توسعه شهر حاصل شود.

امام جمعه همدان اضافه كرد: عرصه پژوهش اشتباهات كلاني دارد و مسؤوليت شوراي اسلامي شهر در اين عرصه سنگين‌تر است.

آيت‌ا… غياث‌الدين طه‌محمدي دانش را يكي از دغدغه‌هاي بشريت دانست و افزود: جهل و ناداني بزرگ‌ترين مصيبت جامعه بشري است.

رئيس مركز مطالعات و پژوهش‌هاي شوراي اسلامي شهر همدان نيز در اين نشست صميمي به تشريح فعاليت‌ها و وظايف مركز پرداخت و گفت: اركان اصلي اين مركز را هيأت امنا، شوراي پژوهشي، اتاق فكر و حوزه رياست تشكيل مي‌دهد.

نرگس نورا…زاده اضافه كرد: مركز مطالعات و پژوهش‌هاي شوراي اسلامي شهر همدان به دنبال كاهش حداكثري فاصله بين مديريت اجرايي با مراكز علمي و دانشگاهي است تا با ايجاد همكاري بين آنها در انجام كارهاي اجرايي از تفكر علمي و تخصصي برخوردار شود.

وي با اشاره به تأكيدات مقام معظم رهبري مبني بر اهميت حوزه فرهنگي، اظهار كرد: فضاهاي فرهنگي بسياري در جامعه وجود دارد كه مي‌طلبد به نوعي از سوي متوليان امر اين فضاها مورد استفاده قرار گيرد.

نرگس نورا…زاده با بيان اينكه در شوراي چهارم اسلامي شهر و شهرداري همدان توجه به مباحث فرهنگي مورد تأكيد بوده است، اظهار كرد: اين مركز نيز به تبع شوراي اسلامي شهر، توجه ويژه‌اي به مباحث فرهنگي شهر داشته و پرداختن به آن را از ابتداي فعاليت، در دستور كار خود قرارداده است.

نورا…زاده با بيان كم و كيف جلسات حوزه‌هاي فرهنگي مركز اضافه كرد: هدف بر اين است كه تمامي فعاليت‌هاي فرهنگي، مسجد محور شود كه براي تحقق اين اهداف طرح‌هايي ارائه شده تا مديريت شهري به اين سمت هدايت گردد.

رئيس مركز مطالعات و پژوهش‌هاي شوراي اسلامي شهر همدان از مصوبات مركز براساس اساسنامه آن خبر داد و اضافه كرد: تاكنون از زمان شروع فعاليت مركز 16 جلسه هيأت امنا، 6 جلسه شوراي پژوهشي و 27 جلسه اتاق فكر برگزار شده كه در آن تصميمات ارزنده‌اي در راستاي اعتلاي مديريت شهري و رضايت شهروندان گرفته شده است.

رئيس شوراي اسلامي شهر همدان نيز در اين جلسه گفت: مركز مطالعات و پژوهش‌هاي شورا حكم داوري طرح‌هاي مديريت شهري را دارد.

رضا ميرزايي با بيان اينكه در اين مركز از پيشنهادات و نظرات شهروندان در تمامي طرح‌ها استقبال مي‌شود، افزود: مركز در اصل به نوعي طرح‌ها و پروژه‌هاي شهرداري را رصد مي‌كند.

سيد احمد حسني‌حلم عضو ديگر شوراي اسلامي شهر همدان با بيان اينكه مصوبات مركز مطالعات و پژوهش‌ها در صحن شورا مطرح و براساس آنها تصميم‌گيري مي‌شود، اظهار كرد: تشكيل اين مركز يك حركت بسيار خوب، علمي و قابل بررسي است كه پايه آن در شوراي چهارم گذاشته شده و مسيري براي ادامه فعاليت شوراهاي آينده است.

حسني‌حلم در پايان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌هاي مركز با دانشگاه‌هاي بوعلي‌سينا و آزاد اسلامي واحد همدان، افزود: تشكيل اين مركز نتايج و خروجي بسيار اثرگذاري را براي شهر همدان به دنبال خواهد داشت.




نرگس نوراله زاده: ارتباط مستمر دانشگاه و مدیریت شهری به بالندگی شهر می انجامد

رئيس شوراي اسلامي شهر همدان با بيان اينکه برقراري ارتباط و تعامل دو جانبه مديريت شهري با مراکز علمي و دانشگاهي، نقش به‌سزايي در رشد و توسعه شهر دارد، گفت: توسعه شهر همدان با به‌کارگيري توان علمي دانشگاه تحقق مي‌يابد.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر همدان، رضا ميرزايي در ديدار اعضاي شوراي شهر همدان با سرپرست جديد دانشگاه بوعلي سينا اظهار کرد:دانشگاه‌ نماد علمي هر شهري است و نقش موثري در توسعه و پيشرفت شهر دارد و توسعه شهري با به‌کارگيري توان علمي دانشگاه تحقق مي‌يابد.

ميرزايي با بيان اينکه ايجاد مركز مطالعات و پژوهش‌ها در چهار دوره شوراي اسلامي شهر همدان احساس مي شد، افزود: بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي علمي و مباحث تحقيقاتي و پژوهشي دانشگاه ها گامي موثر در راستاي ارائه هر چه بهتر خدمات به شهروندان است که برقراري ارتباط دو جانبه مديريت شهري با مراکز علمي نقش به‌سزايي در رشد و توسعه شهر و به تبع آن استان دارد.

رئيس مركز مطالعات و پژوهش‌هاي شوراي اسلامي شهر همدان  نيز با يبان اينکه در دور چهارم شورا تصميم بر کاهش فاصله مديريت اجرايي شهري با مراکز علمي و دانشگاهي گرفته شد، گفت: شورا درصدد است سياست گذاريها بر مبناي علمي و پژوهشي باشد بر اين اساس با تشکيل مرکز تصميمات قبل از اجرا بررسي کارشناسي مي شود.

نرگس نوراله زاده تشکيل هيئت امنا، اتاق فکر و شوراي پژوهشي را از ارکان مهم مركز مطالعات و پژوهش‌هاي شوراي اسلامي شهر همدان برشمرد و اضافه کرد: با بلند نظري و آينده نگري اعضاي شورا، شوراي پژوهشي طي هشت ماه توانست مصوبات خوبي داشته باشد.

نوراله زاده از انعقاد تفاهم نامه هاي مرکز با دانشگاه هاي بوعلي سينا و آزاد اسلامي واحد همدان خبر داد و افزود: اين تفاهم نامه ها بر همکاريهاي دو جانبه شورا با مراکز دانشگاهي منعقد شده تا با ايجاد فضاي تعاملي، اقدامات اجرايي و خدماتي شهري بر مبناي علمي و پژوهشي انجام شده و شهروندان از مديريت شهري خدمات بهتري را دريافت کنند .

وي با اشاره به فعاليت هفت کميسيون شوراي اسلامي شهر همدان اظهار کرد: شورا آمادگي دارد از نظرات علمي و تخصصي اساتيد دانشگاهي با حضور  در جلسات به تناسب تخصص و موضوعات کميسيون ها استفاده کند.

سرپرست دانشگاه بوعلي سينا همدان نيز انعقاد تفاهم نامه هاي مركز مطالعات و پژوهش‌هاي شوراي اسلامي شهر همدان با مراکز علمي و دانشگاهي را حرکتي بسيار ارزشمند و موثر دانست و گفت: استفاده از ظرفيت علمي دانشگاه ها نشان از ديد بالا و آينده نگري اعضاي شورا است.

منصور غلامي افزود: اينگونه تفاهم نامه ها راهکاري براي بهره گيري از همکاري و تفکرات علمي و پژوهشي جامعه دانشگاهي با نهادهاي اجرايي است که بايد با حمايت از اين اقدام اين امر را با حجم و دقت بالايي انجام داد.

 

 غلامي اضافه کرد: جامعه در شرايطي قرار گرفته که نيازمند انديشه هاي جديد و پژوهش هاي دانش محور است تا بتواند خدمات بهتري را به شهروندان ارائه کند چرا که اين امر رضايتمندي مردم را به دنبال دارد.

 

 غلامي نسبت به همکاري دانشگاه بوعلي سينا با شورا قول مساعد داد و اظهار کرد: دانشگاه مي تواند در راستاي همکاري هر چه بيشتر همکاران با شورا حمايت هاي تشويقي را براي اساتيد لحاظ کند.

عضو شوراي پژوهشي مركز مطالعات و پژوهش‌هاي شوراي اسلامي شهر همدان نيز در اين ديدار با بيان اينکه اين مرکز مصوبه قانوني شورا را دارد، اظهار کرد: شورا به دنبال تبديل مرکز به عنوان پژوهشکده است که تحقق اين امر حمايت و کمک دانشگاه بوعلي سينا را مي طلبد.

محمد مهدي گودرزي سروش با اشاره به راه اندازي مركز مطالعات و پژوهش‌ها در برخي از استان هاي ديگر افزود: اميد است با همکاري شورا و دانشگاه بوعلي سينا بتوان نخستين پژوهشکده  را در سطح کشور در همدان راه اندازي کرد.