چالش جدی طرح جامع شهری بدون مطالعات اقتصادی

Posted by: روابط عمومی Category: اخبار و رویدادها, گزارش خبری Tags: Comments: 0 Post Date: دی ۸, ۱۴۰۰

چالش جدی طرح جامع شهری بدون مطالعات اقتصادی

به گزارش روابط عمومی مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان؛ رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان گفت: طرح جامع شهر همدان یکی از مسائل با اهمیتی که این روز‌ها دغدغه مردم و مسئولان شهر و استان است.
سعید شهابی نیا افزود: در شرح خدمات طرح جامع یکی از بخش‌های که باید توسط شرکت مشاور تهیه و ارایه شود، مطالعات اقتصادی و مالی است.
وی با اشاره به ابلاغ و اجرای طرح جامع، گفت: این طرح خلاء‌ها و نواقص بسیار بالایی دارد به طور خلاصه مطالعات مذکور نشان میدهد اجرای این طرح چقدر برای مدیریت شهری، دستگاه‌های دولتی و. هزینه ایجاد می‌کند.
وی بیان داشت: یکی از ایرادات اساسی طرح جامع که توسط متخصصان و برخی اعضای شورای شهر مطرح شده مطالعات اقتصادی آن است و نکته جالب این جاست که مشاور در جلسه‌ای ارایه آنرا از وظایف خود نمیدانست و با ارایه شرح خدمات مشخص شد که باید مطالعات مذکور را ارایه دهد، البته نظر مشاور اینست که پس از تصویب طرح این مطالعات ارایه خواهد شد.
نماینده شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: از طرفی در صورت عدم وجود مطالعات اقتصادی و مالی واقعی، تحقق پذیری طرح‌ها با چالش جدی مواجه خواهد شد همچنین تجربه هم نشان داده عدم لحاظ مولفه‌های اقتصادی در طرح‌های توسعه و عمران در بسیاری از شهر‌ها تحقق این طرح‌ها را به زیر ۲۰ درصد رسانده است.
شهابی نیا ابراز کرد: یکی دیگر از نواقص این طرح آن است که پروژه‌ای را طراحی و تصویب کنیم بدون مشخص شدن هزینه آن و حتی برخی مسئولین معتقدند این موضوع در قرار داد منعقد شده، ولی انجام نمی شود.
به گفته وی با طرح چند سوال می‌توان به نواقص طرح جامع پی برد
اگر قرار است کاری انجام نشود چرا در متن قرارداد ذکر شده؟
اگر طرح مذکور قرار است بدون توجه به مطالعات اقتصادی و مالی ارایه شود دیگر این طرح جامع نیست؟
image_pdfفایل PDFimage_printپرینت

اشتراك گذاری نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 3 =