نرگس نوراله زاده: مرکز مطالعات و پژوهش هاي شورا، مصوبات خود را تا حصول نتيجه و اجرايي شدن پيگيري مي کند

Posted by: ادمین Category: گزارش خبری Comments: 0 Post Date: آبان ۱۱, ۱۳۹۳

نرگس نوراله زاده: مرکز مطالعات و پژوهش هاي شورا، مصوبات خود را تا حصول نتيجه و اجرايي شدن پيگيري مي کند

رئيس مرکز مطالعات و پژوهش هاي شوراي اسلامي شهر همدان گفت: مرکز مطالعات و پژوهش هاي شوراي اسلامي شهر همدان تمامي مصوبات و نتايج پژوهش هاي خود را تا حصول نتيجه و اجرايي شدن در شهرداري پيگيري مي کند.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر همدان، نرگس نوراله زاده در نخستين جلسه هيئت امناي اين مرکز که با حضور اعضاي جديد و سابق هيئت امناي مرکز تشکيل شد، با ارائه خلاصه اي از عملکرد يک ساله اين مرکز اظهار داشت: اين مرکز همچون گذشته با در نظر گرفتن رضايت الهي در راستاي خدمت به شهروندان همداني در دوره  جديد نيز به کار خود با قوت ادامه خواهد داد.

نوراله زاده  ضمن اشاره به اهم مصوبات هيئت امنا، شوراي پژوهشي، موضوعات بررسي شده در اتاق فکر و طرح هاي پژوهشي انجام گرفته در مرکز، به ارائه گزارشي از هزينه هاي صورت گرفته در مرکز به تفکيک نوع هزينه ها پرداخت و افزود: تمامي هزينه هاي انجام گرفته در مرکز بر اساس مصوبات هيئت امنا بوده که اسناد آنها موجود و در دسترس است.

وي با بيان اينکه اين مرکز يکسال گذشته فعاليت خود، ۲۱ جلسه هيئت امنا داشته که طي آن ۱۴۶ موضوع به تصويب رسيده، اضافه کرد: حاصل ۱۳ جلسه شوراي پژوهشي ۷۴ مصوبه بوده که تدوين دستورالعمل هاي حمايت از طرح هاي پژوهشي و پايان نامه کارشناسي ارشد و رساله دکتري از جمله اين مصوبات بوده است.

 رئيس مرکز مطالعات و پژوهش هاي شوراي اسلامي شهر همدان ادامه داد: تاکنون ۳۸ موضوع با حضور متخخصين امر و کارشناسان مربوطه در اتاق فکر مرکز مورد بررسي قرار گرفته و نتايج آن به مراجع ذيصلاح ابلاغ شده است.

اين عضو شوراي اسلامي شهر همدان يادآور شد: مرکز مطالعات و پژوهشهاي شوراي اسلامي شهر همدان در دوره چندماهه فعاليت خود چندين کارگاه آموزشي در سطح مديران و کارشناسان شهرداري برگزار کرده که از جمله  آنها مي توان به موضوع بررسي طرح هاي شهري طرح جامع، تفصيلي با رويکرد راهبردي ساختاري اشاره کرد.

وي در ادامه به همکاريهاي مرکز با مراکز دانشگاهي و تحقيقاتي اشاره کرد و گفت: مرکز مطالعات و پژوهشهاي شوراي اسلامي شهر همدان درچند ماه گذشته با دانشگاههاي بوعلي سينا، آزاد اسلامي و پيام نور همدان، تفاهم نامه همکاري منعقد کرده که طي آن همکاريهايي با اين دانشگاهها داشته ايم.

نوراله زاده ادامه داد: همچنين تفاهم نامه هاي همکاري بين پارک علم و فناوري و حوزه پژوهشي استانداري دردست اقدام است که پس از طي مراحل قانوني به امضاي طرفين خواهد رسيد.

رئيس مرکز مطالعات و پژوهشهاي شوراي اسلامي شهر همدان به پيگيريهاي اجراي مصوبات مرکز از جانب شهرداري اشاره کرد و افزود: علي رغم اينکه مراکز پژوهشي ذاتاً وظيفه اي براي پيگيري اجرايي شدن مصوبات و ماحصل پژوهشهاي خود ندارند ولي در اين مرکز بنا را براين گذاشته ايم که تمامي مصوبات خود را تا حصول نتيجه و اجرايي شدن در شهرداري پيگيري کنيم .

 نرگس نوراله زاده ضمن اشاره به ارتباطات مرکز مطالعات و پژوهش هاي شوراي اسلامي شهر همدان و مرکز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي و همچنين شوراي عالي استانها، افزود: آن دسته از موضوعات و طرحهايي که نياز به مصوبه مجلس شوراي اسلامي و شوراي عالي استانها داشته را پيگيري کرده و تا حصول نتيجه نيز از دستور کار خارج نشده است.

رئيس کميسيون بودجه حقوقي و امور اداري شوراي اسلامي شهر همدان نيزبا اشاره به فعاليت هاي موثر مرکز مطالعات و پژوهش هاي شوراگفت: مرکز طي چند ماهه گذشته ي فعاليت خود دستاوردهاي شايان و درخور تقديري را داشته است.

حسين قراباغي بر لزوم انتشار طرحهاي پژوهشي مرکز تاکيد کرد و افزود: بايد طرحهاي مصوب مرکز براي بهره برداري شهرداريهاي استان منتشر شده و در اختيار همگان قرار گيرد.

رئيس کميسيون فني عمراني و شهرسازي شوراي اسلامي شهر و عضو سابق هيئت امناي مرکز نيز ضمن اشاره به کارهاي مهم صورت گرفته در مرکز بر لزوم همکاري بيش از پيش اعضاي شورا و مديران شهرداري تأکيد کرد.

علي رحيمي فر همکاري اعضاي هيئت امنا با حوزه رياست مرکز را بسيار مهم ارزيابي کرد و گفت: همکاري اين دو رکن مرکز در تسريع روند انجام کار بسيار ضروري و حياتي است و انتظار مي رود اين همکاري در دوره جديد فعاليت مرکز نيز همچون گذشته ادامه داشته باشد.

گفتني است در ادامه هريک از اعضاي حاضر، نظرات خود را در خصوص نقش پژوهش و پژوهش محوري در شوراي اسلامي شهر و شهرداري ارايه نمودند.

image_pdfفایل PDFimage_printپرینت

اشتراك گذاری نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 17 =