نرگس نوراله زاده: ارتباط مستمر دانشگاه و مدیریت شهری به بالندگی شهر می انجامد

Posted by: ادمین Category: گزارش خبری Comments: 0 Post Date: تیر ۱۰, ۱۳۹۳

نرگس نوراله زاده: ارتباط مستمر دانشگاه و مدیریت شهری به بالندگی شهر می انجامد

رئيس شوراي اسلامي شهر همدان با بيان اينکه برقراري ارتباط و تعامل دو جانبه مديريت شهري با مراکز علمي و دانشگاهي، نقش به‌سزايي در رشد و توسعه شهر دارد، گفت: توسعه شهر همدان با به‌کارگيري توان علمي دانشگاه تحقق مي‌يابد.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر همدان، رضا ميرزايي در ديدار اعضاي شوراي شهر همدان با سرپرست جديد دانشگاه بوعلي سينا اظهار کرد:دانشگاه‌ نماد علمي هر شهري است و نقش موثري در توسعه و پيشرفت شهر دارد و توسعه شهري با به‌کارگيري توان علمي دانشگاه تحقق مي‌يابد.

ميرزايي با بيان اينکه ايجاد مركز مطالعات و پژوهش‌ها در چهار دوره شوراي اسلامي شهر همدان احساس مي شد، افزود: بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي علمي و مباحث تحقيقاتي و پژوهشي دانشگاه ها گامي موثر در راستاي ارائه هر چه بهتر خدمات به شهروندان است که برقراري ارتباط دو جانبه مديريت شهري با مراکز علمي نقش به‌سزايي در رشد و توسعه شهر و به تبع آن استان دارد.

رئيس مركز مطالعات و پژوهش‌هاي شوراي اسلامي شهر همدان  نيز با يبان اينکه در دور چهارم شورا تصميم بر کاهش فاصله مديريت اجرايي شهري با مراکز علمي و دانشگاهي گرفته شد، گفت: شورا درصدد است سياست گذاريها بر مبناي علمي و پژوهشي باشد بر اين اساس با تشکيل مرکز تصميمات قبل از اجرا بررسي کارشناسي مي شود.

نرگس نوراله زاده تشکيل هيئت امنا، اتاق فکر و شوراي پژوهشي را از ارکان مهم مركز مطالعات و پژوهش‌هاي شوراي اسلامي شهر همدان برشمرد و اضافه کرد: با بلند نظري و آينده نگري اعضاي شورا، شوراي پژوهشي طي هشت ماه توانست مصوبات خوبي داشته باشد.

نوراله زاده از انعقاد تفاهم نامه هاي مرکز با دانشگاه هاي بوعلي سينا و آزاد اسلامي واحد همدان خبر داد و افزود: اين تفاهم نامه ها بر همکاريهاي دو جانبه شورا با مراکز دانشگاهي منعقد شده تا با ايجاد فضاي تعاملي، اقدامات اجرايي و خدماتي شهري بر مبناي علمي و پژوهشي انجام شده و شهروندان از مديريت شهري خدمات بهتري را دريافت کنند .

وي با اشاره به فعاليت هفت کميسيون شوراي اسلامي شهر همدان اظهار کرد: شورا آمادگي دارد از نظرات علمي و تخصصي اساتيد دانشگاهي با حضور  در جلسات به تناسب تخصص و موضوعات کميسيون ها استفاده کند.

سرپرست دانشگاه بوعلي سينا همدان نيز انعقاد تفاهم نامه هاي مركز مطالعات و پژوهش‌هاي شوراي اسلامي شهر همدان با مراکز علمي و دانشگاهي را حرکتي بسيار ارزشمند و موثر دانست و گفت: استفاده از ظرفيت علمي دانشگاه ها نشان از ديد بالا و آينده نگري اعضاي شورا است.

منصور غلامي افزود: اينگونه تفاهم نامه ها راهکاري براي بهره گيري از همکاري و تفکرات علمي و پژوهشي جامعه دانشگاهي با نهادهاي اجرايي است که بايد با حمايت از اين اقدام اين امر را با حجم و دقت بالايي انجام داد.

 

 غلامي اضافه کرد: جامعه در شرايطي قرار گرفته که نيازمند انديشه هاي جديد و پژوهش هاي دانش محور است تا بتواند خدمات بهتري را به شهروندان ارائه کند چرا که اين امر رضايتمندي مردم را به دنبال دارد.

 

 غلامي نسبت به همکاري دانشگاه بوعلي سينا با شورا قول مساعد داد و اظهار کرد: دانشگاه مي تواند در راستاي همکاري هر چه بيشتر همکاران با شورا حمايت هاي تشويقي را براي اساتيد لحاظ کند.

عضو شوراي پژوهشي مركز مطالعات و پژوهش‌هاي شوراي اسلامي شهر همدان نيز در اين ديدار با بيان اينکه اين مرکز مصوبه قانوني شورا را دارد، اظهار کرد: شورا به دنبال تبديل مرکز به عنوان پژوهشکده است که تحقق اين امر حمايت و کمک دانشگاه بوعلي سينا را مي طلبد.

محمد مهدي گودرزي سروش با اشاره به راه اندازي مركز مطالعات و پژوهش‌ها در برخي از استان هاي ديگر افزود: اميد است با همکاري شورا و دانشگاه بوعلي سينا بتوان نخستين پژوهشکده  را در سطح کشور در همدان راه اندازي کرد.

image_pdfفایل PDFimage_printپرینت

اشتراك گذاری نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =