مفهوم حقوق عامه و جایگاه تدوینی آن در قانون شهرداری‌ها غیرشفاف و کلی است

Posted by: روابط عمومی Category: گزارش خبری Comments: 0 Post Date: دی ۲۴, ۱۳۹۸

مفهوم حقوق عامه و جایگاه تدوینی آن در قانون شهرداری‌ها غیرشفاف و کلی است

 دادستان استان همدان در نهمین نشست شهراندیشی: مفهوم حقوق عامه و جایگاه تدوینی آن در قانون شهرداری‌ها غیرشفاف و کلی است، ولی این به معنای عدم انجام وظیفه نیست.

آقای خانجانی دادستان استان همدان با اشاره به اینکه بحث کلیات قوانین از منظر حقوقی دچار مشکل است یادآور شد: مفهوم حقوق عامه و جایگاه تدوینی آن در قانون شهرداری‌ها غیرشفاف و کلی است، ولی این به معنای عدم انجام وظیفه نیست و لازم است ضمن رعایت حقوق شهرداری‌ها و پیش‌برد وظایف دستگاه قضایی، تصمیمات را بر اساس قانون اساسی و قانون شهرداری‌ها اتخاذ نماییم. آقای خانجانی افزود: وظیفه دادستان در این زمینه شفاف نشده و تنها به عبارتی کلی و مبهم در لزوم رعایت حقوق عامه اشاره شده است. شفاف‌سازی و تبیین مشکلات موجود در قوانین شهرداری‌ها و حوزه اختیارات و وظایف مشخص شده، نیازمند بررسی کارشناسی و بازنگری جدی موضوع است.

دادستان همدان همچنین تأکید کرد: تجاوز به حقوق عامه در حوزه شهرسازی باید به جدیت توسط شوراها و دستگاه قضا پیگیری و رسیدگی شود. در بحث تخلفات شهری باید قانون را ملاک عمل برخورد قرار داد تا شاهد رانت‌خوار‌ی‌ها، تبعیض‌ها، فساد و نابرابری نباشیم.

روابط عمومی مرکز مطالعات

۲۴دی‌ماه‌۱۳۹۸

image_pdfفایل PDFimage_printپرینت

اشتراك گذاری نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + یک =