معاون امور عمرانی استاندار همدان در شهراندیشی۲۰۱۸: قطار همدان-تهران تا یک ماه دیگر راه‌اندازی می‌شود

Posted by: ادمین Category: گزارش خبری Comments: 0 Post Date: اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۷

معاون امور عمرانی استاندار همدان در شهراندیشی۲۰۱۸: قطار همدان-تهران تا یک ماه دیگر راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمودرضا عراقی امشب در سومین نشست شهراندیشی مرکز مطالعات و پژوهشهای شورای شهر پیرامون رویداد ۲۰۱۸ اظهار کرد: بر مبنای تصمیمات اخذ شده در دولت تدبیر و امید، استراتژی توسعه استان همدان بر گردشگری استوار شد و به همین سبب فعالیت‌های زیادی برای توسعه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این بخش مدنظر قرار گرفت.

وی با بیان اینکه از بهترین کالاهای ایرانی ما همین جاذبه‌های گردشگری است که در اختیار داریم، افزود: در این زمینه تأمین زیرساخت‌ها با وجود همه مشکلات و پروژه‌های متعدد بر زمین مانده مد نظر قرار گرفت.

معاون امور عمرانی استاندار همدان ادامه داد: با اولویت‌بندی، پیشرفت فیزیکی پروژه‌هایی که تا حدی جلو رفته بود تسریع شد و مواردی که عقب‌ماندگی زیادی داشت به بخش خصوصی واگذار شد تا اجرای پروژه‌های هدفمند در حوزه گردشگری ممکن شود.

وی با بیان اینکه راه‌آهن که از آرزوهای نیمه‌تمام همدان بود با تلاش بسیار زیاد به همدان رسید، گفت: چنانکه اعلام شد تا یک ماه دیگر قطار همدان-تهران راه‌اندازی می‌شود.

عراقی ادامه داد: البته اکنون هم امکان سفر ریلی با قطار همدان-تهران-مشهد وجود دارد اما چون سرعت آن کافی نیست بلیت تهران فروخته نمی‌شود که مردم از آن دلزده نشوند و هر گاه زمان سفر به زیر سه ساعت برسد این بلیت به مردم ارائه خواهد شد.

وی با بیان این که در بحث زیرساخت‌های گردشگری هتل‌های زیادی فعال شد، عنوان کرد: در بخش نرم‌افزاری هم اقداماتی مدنظر قرار گرفت که از جمله آن برگزاری رویدادهایی به مناسبت‌های مختلف در همدان بود اما در این حوزه مشکلاتی داریم که یکی نبود متخصصان کافی و دیگری بلندمدت بودن پروژه‌های نرم‌افزاری است.

معاون عمرانی استاندار همدان افزود: گاه سال‌ها با استمرار در اقداماتی می‌توان یک نام را در ذهن مردمان حک کرد و از این نظر بودجه‌های مطالعاتی هنوز کمبود دارد و با دید سازه‌ای نمی‌توان در این حوزه به توفیقات آنی دست یافت.

وی با اشاره به برندسازی از سفال لالجین یا منبت ملایر، تصریح کرد: این که در حال حاضر رویدادهای بزرگی در همدان اجرا می شود و در ۲۸ شهر دیگر این موارد وجود ندارد به هر حال حاصل یک مجموعه اقدامات نرم‌افزاری است و باید مراقب باشیم این فرصت‌ها به تهدید بدل نشود.

عراقی متذکر شد: برگزاری این رویدادها خود یک تبلیغ بزرگ برای داشته‌های همدان است چنانکه در جشنواره پویانمایی نیز ساعت‌های زیادی همدان بر روی آنتن بود و اگر بنا به تبلیغ مستقیم بود باید میلیاردها تومان به صدا و سیما پرداخت می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله نخست بنابر مطالعات و تحقیقات، نگاهمان به پذیرایی از هم‌میهنان خودمان است که ابتدا ظرفیت‌هایی را ایجاد کرده و کاستی‌ها را رفع کنیم و آنگاه بتوانیم پذیرای گردشگران پرشمار خارجی باشیم.

معاون عمرانی استاندار همدان ادامه داد: در غیر این صورت به یکباره با حجم عظیمی از گردشگران خارجی بدون زیرساخت لازم مواجه می‌شویم که خود بزرگترین فرصت‌سوزی و ضدتبلیغ خواهد بود.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان نیز در این نشست اظهار داشت: نشست‌های شهراندیشی مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورا با هدف بررسی و تبادل‌نظر مطالب مهم فرا‌روی شهر همدان است که با دعوت از صاحبان تخصص و نظر در این حوزه برگزار می‌شود.

حمید بادامی‌نجات افزود: دو نشست قبلی یکی پیرامون مبحث «کلانشهری» و دیگری بحث شورای اجتماعی محلات انجام شد و امروز بررسی رویداد همدان ۲۰۱۸ در این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: با اعلام انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا و حضور شرکت‌های خدماتی گردشگری جهان در این شهر، علاقمندان استان همدان خشنود شدند که چنین ظرفیتی محقق شده است، اما به تدریج خوشحالی به نگرانی بدل شد که چگونه اقدامات و تمهیدات لازم اندیشیده شود که این فرصت به تهدید تبدیل نشود.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان با ابراز این امیدواری از اینکه با درایت استاندار و شهردار همدان بیشترین بهره‌برداری از دو رویداد مهم را داشته باشیم، افزود: همدان در حوزه‌های فناوری و گردشگری می‌تواند پذیرای سرمایه‌گذاری‌های بسیار باشد که رونق اقتصاد و اشتغال آن را رقم بزند.

image_pdfفایل PDFimage_printپرینت

اشتراك گذاری نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 15 =