رئیس مرکز هماهنگی های فرهنگی آسیایی acd در شهراندیشی ۲۰۱۸: برنامه نداشته باشید فقط سخنرانی نصیبتان می‌شود

Posted by: ادمین Category: گزارش خبری Comments: 0 Post Date: اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۷

رئیس مرکز هماهنگی های فرهنگی آسیایی acd در شهراندیشی ۲۰۱۸: برنامه نداشته باشید فقط سخنرانی نصیبتان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عیسی رضازاده امشب در سومین نشست شهراندیشی مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر پیرامون رویداد ۲۰۱۸ اظهار داشت: چه اجلاس وزرای گردشگری، یا وزرای فرهنگ و یا سفرای سازمان گفت‌وگوی همکاری‌های آسیایی در همدان برگزار شود یا اجلاس رسانه‌های ACD در همدان شکل بگیرد باید پکیج‌های گردشگری را تدوین کنید و یا برای جذب سرمایه‌گذار بسته‌های آماده داشته باشید.

وی با بیان اینکه آمادگی داریم دفتر مرکز هماهنگی‌های فرهنگی ACD  را در همدان دایر کنیم، بیان کرد: اگر برای این رویداد برنامه نداشته باشید برنامه به یکسری سخنرانی و تشریفات خشک خلاصه خواهد شد و از اکنون باید بدانید چه چیزی را می‌خواهید از این اجلاس به دست بیاورید.

رئیس مرکز هماهنگی‌های فرهنگی آسیا (ACD) خاطرنشان کرد: منطقه‌گرایی در دل جهانی‌گرایی طرح می‌شود و نباید گمان کرد جهانی‌گرایی تنها با اهداف توطئه علیه کشورهای کوچک است که گاه فرصت‌هایی در دل همین جهانی‌سازی وجود دارد و با هوشمندی و درایت ایرانی می‌توان از آن بهره برد.

وی با بیان اینکه منطقه‌گرایی مدل کوچکتر جهانی‌گرایی است گفت: تشکل‌های منطقه‌ای متعددی وجود دارد که ایران هم در بسیاری از آنها عضو است چنانکه جمهوری اسلامی سالانه بیش از ۴۲ میلیون دلار حق‌السهم خود را در ۷۲ سازمان بین‌المللی و منطقه‌ای می‌پردازد و متاسفانه مطابق با این پرداخت سهم از آن بهره‌برداری نمی‌شود.

رضازاده با بیان اینکه بیش از یک سوم این هزینه‌هایی که به سازمان‌های منطقه‌ای و جهانی پرداخت می‌شود قابل بازگشت است گفت: به عنوان مثال به آیسیسکو که بخش علمی و فرهنگی سازمان همکاری‌های اسلامی است ۷۰۰ هزار دلار می‌پردازیم که اگر شهرها و استان‌ها، دانشکده‌ها، افراد حقیقی و حقوقی یا نخبگان ما طرح‌هایی بدهند و پذیرفته شود این هزینه‌ها می‌تواند منجر به سرمایه‌گذاری‌های خوبی بشود.

وی متذکر شد: در آسیا سازمان‌های متعددی مانند اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا «آسه‌آن»، سازمان همکاری شانگهای، سازمان‌های همکاری‌های اقتصادی «اکو»، گروه هشت کشور اسلامی در حال توسعه با نام اختصاری گروه دی ۸ (D۸) ، اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای حاشیه اقیانوس هند و بسیاری تشکل‌ها و سازمان‌های دیگر وجود دارد و سازمان گفتگوی همکاری‌های آسیاییACD در سال ۱۳۸۰ در یکی از جلسات « آسه آن » به پیشنهاد نخست وزیر تایلند تشکیل شد.

رئیس مرکز هماهنگی‌های فرهنگی آسیا (ACD) بیان کرد: این سازمان‌های آسیایی یک مشکل دارند که وقتی چیزی تصویب می‌شود باید در پارلمان هم تصویب شود در وزارتخانه مورد تایید قرار بگیرد و سرانجام اجرایی شود و از این نظر بسیاری مصوبات پراکنده و نیمه تمام است.

وی تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود در حاشیه اجلاس سازمان ملل سران کشورها نشست داشته باشند و فرصت‌ها، امکانات و تسهیلاتی که در آسیا قابل تبادل است را مورد بررسی قرار دهیم تا از دل آن یک چشم‌انداز و طرح‌هایی برای همکاری بیرون بیاید تا شاید در ادامه راه چیزی شبیه به اتحادیه اروپا در آسیا شکل بگیرد.

رضازاده متذکر شد: پیشنهاد تشکیل این اجلاس پذیرفته و مشروط می‌شود به اینکه مسائل سیاسی در آن طرح نشود و در همان تشکیلات قبلی پیگیری شود و دیگر اینکه هر کشور طرح، پروپوزال یا موردی را پیشنهاد کرد خود اجرای آن را برعهده بگیرد.

وی گفت: امروز پیشنهاد دهنده «آی تی» برای این سازمان کره جنوبی است و رئیس دبیرخانه «آی تی» در «ای سی دی» هم خود این کشور است و مابقی کشورها عضو کارگروه هستند، به طور مشابه هند کارگروه حمل و نقل، چین کشاورزی، مالزی آموزش، پاکستان استانداردسازی، روسیه بلایای طبیعی و ایران کارگروه پروژه فرهنگ و هنر را بر عهده دارد.

مدیرکل اسبق دفتر اروپا و آمریکای وزارت خارجه یادآور شد: در سال ۹۰ در مرکز مطالعات وزارت خارجه اولین جلسه کارشناسان ارشد فرهنگی کشورهای را با ۱۷ پیشنهاد و طرح برگزار کردیم و سال ۹۱ اجلاس معاونان وزیران فرهنگ را برگزار کردیم و طرح دبیرخانه برای پیگیری مصوبات را دادیم که نام آن به عنوان مرکز هماهنگی‌های فرهنگی «ای سی دی» پذیرفته و در اجلاس وزرا تصویب شد.

وی با بیان اینکه ما در این دبیرخانه هر سه ماه با کشورهای سازمان مکاتبات داریم و موارد مختلف را پیگیری می‌کنیم، گفت: معرفی مشاهیر کشورها یا چاپ داستان‌های کوتاه کشورها به زبان «ای سی دی» که تنها انگلیسی است از طریق این مجموعه در حال انجام است.

به گفته رضازاده، با همکاری خانه سینما و وزارت ارشاد فدراسیون فیلمسازان آسیا را برای ایجاد بازار مشترک تشکیل دادیم چنانکه تولید مشترک بین ایران و مالزی انجام شد و با کره جنوبی و ژاپن در دست اقدام است.

وی خاطرنشان کرد: اتحادیه دانشجویان ACD  و ACD PRESS CLUB را از خبرگزاری‌های کشورهای عضو این سازمان در حال تشکیل است و در کل این مجموعه مامنی است که امتیازات این کشورها به کشورهای دیگر ارائه شود و ما هر طرح جدیدی برای همکاری مدنظر باشد را هماهنگ می‌کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز گفت: هدف اصلی ما از میزبانی ACD درگیر کردن و مشارکت دادن همه مردم با هدف تبدیل همدان به شهر گردشگری بود.

علی مالمیر افزود: تبدیل موضوع گردشگری به یک گفتمان که بخش دولتی و خصوصی همه در مورد دغدغه پیدا کنند از دستاوردهایی است که هر قدر توسعه پیدا کند منجر به توسعه صنعت گردشگری استان می‌شود.

وی با بیان اینکه ما هنوز چندان که باید استان را به خود مردم استان و مردم ایران نشناسانده‌ایم، بیان کرد: خیلی از آثار تاریخی و جاذبه‌های همدان توسط خود همشهری‌ها و هم‌استانی‌ها شناخته نمی‌شود و نیاز بود که ظرفیت‌ها از طریق این رویدادها معرفی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با تاکید بر این که زیرساخت‌های گردشگری ما با سرعت خوبی پیشرفت کرده است، افزود: اگر ما توسعه گردشگری را داشته باشیم، تورلیدری و آژانس‌های ما تقویت می‌شود و بعد فرودگاه‌ها و همین طور بخش‌های دیگر استان به صورت زنجیره‌ای قوی‌تر خواهد شد و فضا برای پذیرش گردشگر خارجی فراهم می شود

 

image_pdfفایل PDFimage_printپرینت

اشتراك گذاری نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 13 =