رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان: بهره‌گیری از نخبگان در تصمیم‌گیری‌ و تصمیم‌سازی‌ها جدی گرفته شود

Posted by: ادمین Category: گزارش خبری Comments: 0 Post Date: اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۷

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان: بهره‌گیری از نخبگان در تصمیم‌گیری‌ و تصمیم‌سازی‌ها جدی گرفته شود

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان تغییر نگاه‌ را ضرورتی برای جبران عقب‌افتادگی‌های تاریخی شهر دانست و گفت: بهره‌گیری از نخبگان در تصمیم‌گیری‌ و تصمیم‌سازی‌ها نیز امری ضروری در این خصوص است.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، پیش از ظهر امروز نشستی صمیمی با حضور نماینده جوانان دهه شصتی‌ در شورای شهر همدان به عنوان نخستین نهاد مردمی مورد تأیید مستقیم مردم، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری، مشاور شهردار و رئیس مرکز مطالعات راهبردی شهرداری همدان برای ایجاد تعامل بیشتر جوانان نخبه همدانی با مسوولان به منظور شنیدن راهکارها و نواقص موجود در عرصه مدیریت شهری برگزار شد و در نظر است برگزاری این قبیل نشست‌ها با هدف توسعه و آبادانی شهر همدان، همچنان ادامه داشته باشد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان در ابتدای این جلسه اظهار کرد: اگر می‌خواهیم عقب‌افتادگی‌های تاریخی شهر را جبران کنیم، باید با تغییر نگاه‌مان برای توسعه شهر سرعت بیشتری بگیریم.

حمید بادامی‌نجات با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از نخبگان و پژوهشگران شهر و استان همدان در عرصه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌ها، گفت: به طور قطع نخبگان در مسیر حل مشکلات یاری‌گر مسوولان خواهند بود.

وی شور و مشورت را لازمه تصمیمات اصولی و اساسی دانست و بیان کرد: به منظور رفع دغدغه‌های فعلی و رساندن شهر به جایگاه واقعی‌ نیاز به مشورت بیشتری است و بنا داریم تجربیات و نظرات نخبگان، معتمدین و بزرگان شهر را کسب کنیم.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان افزود: ارتباط موثر شورا با نخبگان، معتمدین و بزرگان شهر به طور قطع تأثیرگذاری مهمی را در اداره شهر خواهد گذشت که این امر، ضرورت برگزاری این گونه جلسات را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: مسائل فرهنگی، مشکلات اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی در سطح شهر همدان وجود دارد که تلاش داریم با برگزاری جلسات با نخبگان و پژوهشگران راهکارهایی برای مقابله با آنها پیدا کنیم.

بادامی‌نجات ادامه داد: به عنوان یک مرکز مطالعاتی و پژوهشی و به منظور برنامه‌ریزی جامع و مفیدی برای شهروندان، صمیمانه علاقمند به مشارکت با تشکل‌های مردم ‌نهاد به‌ ویژه اساتید و نخبگان شهر هستیم.

وی با اشاره به حوزه اختیارات این مرکز، خاطرنشان کرد: در ۹ کمیته مختلف که اکثریت اعضای آنها را اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها تشکیل می‌دهند، به دنبال بررسی کارشناسانه طرح‌ها و برنامه‌های مختلف شهری هستیم.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه ارتباط نخبگان با مرکز را باید تقویت و حفظ کنیم، یادآور شد: تلاش می‌کنیم نقطه نظرات نخبگان شهر را در قالب اتاق فکر یا کانون تفکر ساماندهی کرده تا با برنامه‌ریزی‌های مناسب، خروجی‌ مدنظر برای توسعه شهر دریافت شود.

وی اظهار کرد: مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر و شهرداری همدان، حمایت‌های لازم را از نخبگان و صاحبنظران خواهد داشت و علاوه بر آن، در شورای عالی استان‌ها نیز از این ظرفیت بهره‌مند خواهیم شد.

بادامی‌نجات در پایان با تأکید بر مباحث گردشگری و کشاورزی به عنوان منبع درآمدی شهر همدان، از نخبگان درخواست کرد در حوزه فناوری و راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان برای کمک به اقتصادی شهر همدان و کشور ورود پیدا کنند تا بتوان حوزه فناوری در کشور و استان همدان را یک گام جلوتر برد.

 

image_pdfفایل PDFimage_printپرینت

اشتراك گذاری نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =