در جلسه هيئت امناي مرکز مطالعات و پژوهش هاي شوراي اسلامي شهر مطرح شد: تشکيل شوراي فرهنگ عمومي شهر تصويب شد. رئيس مركز مطالعات و پژوهش‌هاي شوراي اسلامي شهر همدان از تصويب تشكيل شوراي فرهنگ عمومي در مركز خبر داد.

Posted by: ادمین Category: گزارش خبری Comments: 0 Post Date: آبان ۱۷, ۱۳۹۳

در جلسه هيئت امناي مرکز مطالعات و پژوهش هاي شوراي اسلامي شهر مطرح شد: تشکيل شوراي فرهنگ عمومي شهر تصويب شد. رئيس مركز مطالعات و پژوهش‌هاي شوراي اسلامي شهر همدان از تصويب تشكيل شوراي فرهنگ عمومي در مركز خبر داد.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر همدان، نرگس نورا…زاده در نشست هيأت امناي مركز مطالعات و پژوهش‌هاي شورا با بيان اين مطلب، افزود: شوراي فرهنگ عمومي در راستاي بهره‌گيري از تمامي ظرفيت‌هاي فرهنگي موجود شهر همدان در بخش‌هاي دولتي و غيردولتي تشكيل مي‌شود.

نورا…زاده با بيان اينكه با تشكيل شوراي فرهنگ عمومي مي‌توان از برنامه‌ها و امكانات بخش‌هاي دولتي و مديريت شهري بهره گرفت، اضافه كرد: با اين اقدام مي‌توان از نظرات تشكل‌هاي مردمي و سمن‌ها استفاده كرد.

وي اظهار كرد: به حداقل رساندن موازي‌كاري‌ها در بخش‌هاي مختلف فرهنگي، ايجاد انسجام و هم‌افزايي در انجام فعاليت‌هاي فرهنگي در سطح شهر از ديگر دلايل تشكيل شوراي فرهنگ عمومي است.

رئيس مركز مطالعات و پژوهش‌هاي شوراي اسلامي شهر همدان در ادامه با اشاره به اجراي پروژه‌هاي عمراني شهري افزود: ضروري است اجراي طرح‌ها پيوست اجتماعي نيز داشته باشد.

نايب رئيس شوراي اسلامي شهر همدان هم با انتقاد از اينكه شورا در اجراي طرح‌ها مجري و كارفرما نيست، گفت: وظيفه شورا نظارت است و با توجه به اينكه شهرداري مجري پروژه است لذا بايد طرح‌هاي تأييد شده خود را براي بررسي و تصويب نهايي به شورا ارسال كند.

محمدرضا الياسي بر رعايت قوانين در اجراي پروژه‌ها توسط مديريت شهري تأكيد كرد و افزود: در طراحي‌هاي پروژه‌ها نبايد تنها نياز كوتاه مدت شهر را در نظر گرفت بلكه بايد آينده‌نگري داشت.

رئيس كميسيون بودجه، حقوقي و امور اداري شورا نيز از ضعف نظارت بر پروژه‌هاي عمراني انتقاد كرد و گفت: لازم است با مجريان پروژه‌هاي ناقص برخورد جدي صورت پذيرد.

حسين قراباغي بر نظرسنجي طرح‌ها بيش از اجرا تأكيد كرد و افزود: هدف نبايد تنها اجراي يك پروژه باشد، بلكه بايد صلاح مردم را در نظر گرفت.

قراباغي همچنين در نظر گرفتن آسيب‌هاي اجتماعي پروژه را بسيار ضروري دانست.

در ادامه رئيس كميسيون فني عمراني و شهرسازي شوراي اسلامي شهر همدان گفت: اجراي پروژه‌ها بايد با توجه به شرايط اقليمي و جغرافيايي شهر طراحي و تدوين شود.

علي رحيمي‌فر با اشاره به اجراي طرح سامانه بي‌آرتي در همدان اظهار كرد: شوراي چهارم در راستاي توسعه ناوگان عمومي بايد گام‌هاي علمي و اجرايي‌تري بردارد.

گفتني است، در اين نشست برگزاري همايش حقوق شهروندي توسط شهرداري بررسي شد و به تصويب اعضاي هيأت امناي مرکز رسيد.

image_pdfفایل PDFimage_printپرینت

اشتراك گذاری نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − سه =