تاب آوری سازه ها در بحران

Posted by: ادمین Category: گزارش خبری, گزارش سمینار ها Comments: 0 Post Date: اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۸

تاب آوری سازه ها در بحران

سومین سمینار دانشجویی #مرکز_مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان با همکاری دانشگاه بوعلی سینا (انجمن علمی مهندسی عمران) پیرامون #تاب_آوری_سازه_ها_در_بحران با حضور رئیس شورای اسلامی شهر، شهردار همدان، نائب رئیس شورای اسلامی شهر، رئیس مرکز مطالعات، اساتید برجسته و دانشجویان برگزار شد.

در این همایش جناب اقای #میرزایی معاون #پدافند_غیرعامل استانداری همدان، جناب اقای #طالبی مدیرکل #مدیریت_بحران استانداری همدان، دکتر سید مهدی #حسینیان عضو #هیئت_علمی عمران دانشگاه بوعلی سینا، سرکار خانم دکتر #روحی مدیر اداره #مدیریت_بحران شهرداری همدان به عنوان سخنرانان ویژه حضور داشتند.

 

  مهندس #طالبی مدیر کل مدیریت بحران #استانداری در سمینار مرکز مطالعات باعنوان #تاب_آوری_سازه ها_در بحران : قبل از قرارگیری در شرایط بحران باید به فکر پیشگیری بود و متاسفانه تا امروز بیشتر بر روی عکس العمل های بعد از بحران تمرکز کرده ایم .

 

  مهندس #باب_الحوائجی مسئول دفتر گروه عمران دانشگاه بوعلی در سمینار مرکز مطالعات باعنوان #تاب_آوری_شهر_سازهها_در_بحران : افزایش مقاومت سازه ها در شرایط بحرانی مسئله ای اساسی است و نیاز به تشکیل سمینارهایی از این دست برای افزایش آگاهی جامعه دانشجویی الزام می باشد.

 

  دکتر #میرزایی معاون پدافند غیرعامل استانداری در سمینار مرکز مطالعات باعنوان #تاب_آوری_سازه_ها_در _بحرانتاب آوری در پدافند غیر عامل مفاهیمی عمیق تر به خود می گیرد و قوانین و ضوابط طراحی سازه ها نیز باید به طور دائمی برای تطبیق با پدافند غیرعامل بروزرسانی شود.

 

  دکتر #روحی مدیر اداره مدیریت بحران شهرداری در سمینار مرکز مطالعات باعنوان #تاب_آوری_شهر_سازهها_در_بحران: مقابله با بحران وظیفه ای است که هم بر دوش دولت و هم بر عهده مردم است.

ایشان با اشاره به اقدامات انجام شده در کشور ژاپن برای افزایش تاب آوری سازه ها اقدامات اجرائی قابل انجام در این حوزه را تشریح کردند.

 

  مهندس #صفایی مدرس دانشگاه و کارشناس مرکز مطالعات در سمینار دانشجویی این مرکز باعنوان #تاب_آوری_سازه ها_در_بحران: ضمن معرفی مرکز مطالعات از آمادگی مرکز مطالعات برای همکاری با دانشگاه ها و دانشجویان و نخبگان برای تقویت علمی نهادهای سیاست گذار و تصمیم گیر در مدیریت شهری خبر داد.

 

  دکتر #حسینیان عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی در سمینار مرکز مطالعات باعنوان #تاب_آوری_سازه ها_در_بحران: یشان با تشریح ضرورت ایجاد رد پای علم در فرآیند تصمیم گیری کشور جهت نیل به توسعه پایدار خاطر نشان کرد: اهمیت تصمیم گیری علمی در موضوعات می تواند به مدیریت در شرایط بحران کمک کند.

 

image_pdfفایل PDFimage_printپرینت

اشتراك گذاری نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 16 =