تأكيد آيت ا… محمدي در ديدار اعضاي مركز مطالعات و پژوهش هاي شوراي اسلامي شهر همدان: استفاده از تخصص كارشناسان و نظرات شهروندان نتايج مطلوبى دارد نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه همدان گفت: بهره‌گيري از تفكر، تخصص و سليقه‌هاي اقشار مختلف جامعه در موفقيت مديريت شهري بسيار مؤثر است.

Posted by: ادمین Category: گزارش خبری Comments: 0 Post Date: تیر ۱۱, ۱۳۹۳

تأكيد آيت ا… محمدي در ديدار اعضاي مركز مطالعات و پژوهش هاي شوراي اسلامي شهر همدان: استفاده از تخصص كارشناسان و نظرات شهروندان نتايج مطلوبى دارد نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه همدان گفت: بهره‌گيري از تفكر، تخصص و سليقه‌هاي اقشار مختلف جامعه در موفقيت مديريت شهري بسيار مؤثر است.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر همدان، آيت ا… غياث الدين محمدي در ديدار اعضاي هيأت امنا و شوراي پژوهشي مركز مطالعات و پژوهش‌هاي شورا، ضمن تبريك حلول ماه مبارك رمضان، افزود: شورا و شهرداري بايد در اجراي طرح‌ها و پروژه‌ها به ويژه حوزه شهرسازي آينده نگر بوده و از مشورت افكار مختلف استفاده كند.

آيت ا… محمدي با اشاره به اينكه اعضاي شورا امانتدار مردم هستند، اظهار كرد: نظر سنجي از افراد و قشر‌هاي مختلف جامعه در امور شهري اقدام بسيار مهم و با ارزشي است.

وي تأسيس مركز مطالعات و پژوهش‌هاي شوراي اسلامي شهر همدان را اقدامي ارزشمند دانست و افزود: اميد است در اين مركز با استفاده از تخصص و توانايي كارشناسان و متخصصان نتايج مطلوبي براي پيشرفت و توسعه شهر حاصل شود.

امام جمعه همدان اضافه كرد: عرصه پژوهش اشتباهات كلاني دارد و مسؤوليت شوراي اسلامي شهر در اين عرصه سنگين‌تر است.

آيت‌ا… غياث‌الدين طه‌محمدي دانش را يكي از دغدغه‌هاي بشريت دانست و افزود: جهل و ناداني بزرگ‌ترين مصيبت جامعه بشري است.

رئيس مركز مطالعات و پژوهش‌هاي شوراي اسلامي شهر همدان نيز در اين نشست صميمي به تشريح فعاليت‌ها و وظايف مركز پرداخت و گفت: اركان اصلي اين مركز را هيأت امنا، شوراي پژوهشي، اتاق فكر و حوزه رياست تشكيل مي‌دهد.

نرگس نورا…زاده اضافه كرد: مركز مطالعات و پژوهش‌هاي شوراي اسلامي شهر همدان به دنبال كاهش حداكثري فاصله بين مديريت اجرايي با مراكز علمي و دانشگاهي است تا با ايجاد همكاري بين آنها در انجام كارهاي اجرايي از تفكر علمي و تخصصي برخوردار شود.

وي با اشاره به تأكيدات مقام معظم رهبري مبني بر اهميت حوزه فرهنگي، اظهار كرد: فضاهاي فرهنگي بسياري در جامعه وجود دارد كه مي‌طلبد به نوعي از سوي متوليان امر اين فضاها مورد استفاده قرار گيرد.

نرگس نورا…زاده با بيان اينكه در شوراي چهارم اسلامي شهر و شهرداري همدان توجه به مباحث فرهنگي مورد تأكيد بوده است، اظهار كرد: اين مركز نيز به تبع شوراي اسلامي شهر، توجه ويژه‌اي به مباحث فرهنگي شهر داشته و پرداختن به آن را از ابتداي فعاليت، در دستور كار خود قرارداده است.

نورا…زاده با بيان كم و كيف جلسات حوزه‌هاي فرهنگي مركز اضافه كرد: هدف بر اين است كه تمامي فعاليت‌هاي فرهنگي، مسجد محور شود كه براي تحقق اين اهداف طرح‌هايي ارائه شده تا مديريت شهري به اين سمت هدايت گردد.

رئيس مركز مطالعات و پژوهش‌هاي شوراي اسلامي شهر همدان از مصوبات مركز براساس اساسنامه آن خبر داد و اضافه كرد: تاكنون از زمان شروع فعاليت مركز ۱۶ جلسه هيأت امنا، ۶ جلسه شوراي پژوهشي و ۲۷ جلسه اتاق فكر برگزار شده كه در آن تصميمات ارزنده‌اي در راستاي اعتلاي مديريت شهري و رضايت شهروندان گرفته شده است.

رئيس شوراي اسلامي شهر همدان نيز در اين جلسه گفت: مركز مطالعات و پژوهش‌هاي شورا حكم داوري طرح‌هاي مديريت شهري را دارد.

رضا ميرزايي با بيان اينكه در اين مركز از پيشنهادات و نظرات شهروندان در تمامي طرح‌ها استقبال مي‌شود، افزود: مركز در اصل به نوعي طرح‌ها و پروژه‌هاي شهرداري را رصد مي‌كند.

سيد احمد حسني‌حلم عضو ديگر شوراي اسلامي شهر همدان با بيان اينكه مصوبات مركز مطالعات و پژوهش‌ها در صحن شورا مطرح و براساس آنها تصميم‌گيري مي‌شود، اظهار كرد: تشكيل اين مركز يك حركت بسيار خوب، علمي و قابل بررسي است كه پايه آن در شوراي چهارم گذاشته شده و مسيري براي ادامه فعاليت شوراهاي آينده است.

حسني‌حلم در پايان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌هاي مركز با دانشگاه‌هاي بوعلي‌سينا و آزاد اسلامي واحد همدان، افزود: تشكيل اين مركز نتايج و خروجي بسيار اثرگذاري را براي شهر همدان به دنبال خواهد داشت.

image_pdfفایل PDFimage_printپرینت

اشتراك گذاری نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =