برگزاری نخستین جلسه هم اندیشی رؤسای کمیته های مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان

Posted by: ادمین Category: گزارش خبری Comments: 0 Post Date: تیر ۱۵, ۱۳۹۶

برگزاری نخستین جلسه هم اندیشی رؤسای کمیته های مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان

نخستین جلسه هم اندیشی رؤسای کمیته های مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان صبح روز یکشنبه مورخ ۱۳۹۶/۰۴/۱۱ با حضور رییسان کمیته های دوازده گانه مرکز و به ریاست آقای زارعی مدیر اجرایی مرکز مطالعات برگزار گردید.

آقای زارعی ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین جلسه، دستور کار جلسه را بررسی نامه دریافتی از سوی  شهرداری همدان پیرامون “فهرست پروژه های اجرایی سال ۱۳۹۶ شهرداری” اعلام نمودند. ایشان در ادامه افزودند: عنوان پروژه های شهرداری با توجه به رسته هر کمیته بطور جداگانه تهیه شده است و در اختیار رییسان کمیته ها قرار خواهد گرفت. ایشان هدف از بررسی پروژه ها را به شرح ذیل اعلام کردند:

آشنایی و همسو نمودن کمیته ها با اهداف شهرداری (کوتاه مدت/ میان مدت/ بلند مدت)

کاهش هزینه های شهرداری

-شناسایی گزینه های مشابه و جلوگیری از دوباره کاری

-معرفی متدهای جدید با استفاده از منابع غنی علمی موجود

– معرفی فناوری های مختلف برای انجام بهتر مدیریت شهری

-ارائه ملاحظات و پیشنهادات

-تمرکز بر فعالیت های مطالعاتی مربوط به پروژه های شهرداری (با در دست داشتن فهرست پروژه ها)

ایشان افزودند پس از ارائه فهرست پروژه های دریافتی به کمیته ها، اقدامات متفاوتی ممکن است در این رابطه صورت پذیرد؛ از جمله:

-دعوت از مراجع ذی ربط شهرداری که اشرافیت کامل به طرح های مربوطه دارند؛ جهت شفاف سازی ابهامات و ارائه توضیحات در صورت نیاز

– ارائه مشاوره به شورا به عنوان بازوی علمی شورا؛ همراه با دعوت از مدیران شهری در جلسات مربوطه

– پیشنهاد پروژه های تکمیلی و ادامه کار یا درخواست توقف کار بنا به توجیهات علمی و متذکر شدن جوانب پروژه ها که از سوی شهرداری مورد غفلت واقع شده اند.

آقای زارعی همچنین از زحمات آقای مهندس عظیمی مدیر پژوهشی سابق مرکز، تقدیر کردند.

ایشان در ادامه از اساتید حاضر خواستند به بیان نظرات و دیدگاه های خود در رابطه با موضوع بپردازند. در ادامه جلسه، مدعوین حاضر در جلسه به ارائه دیدگاههای خود پیرامون دستورکار جلسه پرداختند و انتقادات و پیشنهادات خود را در این زمینه بیان نمودند.

مصوبات :

برگزاری جلسه هم اندیشی رؤسای کمیته های مرکز مطالعات بطور مدون و دوره ای و پرداختن به آسیب شناسی های موجود در مسیر فعالیت کمیته ها و شفاف سازی ابهامات وارده

 

پیشنهاد گردید پروژه های سال آینده شهرداری تنها زمانی در شورای شهر مصوب شوند و وارد فاز اجرایی گردند که در کمیته های مرکز مطالعات به تصویب رسیده باشند و بخشی از اولویت ها و برنامه های کوتاه مدت/ میان مدت/ بلند مدت باشند.

برنامه های لازم جهت اجرایی شدن طرح ها و پروژه ها مشخص گردند و طرح ها طبق آن به کمیته مربوطه ارجاع شوند.

-نامه دریافتی شهرداری بطور مجزا در کمیته های مرکز مطالعات مطرح و بررسی گردد و نظرات، رویکردها، انتقادات و پیشنهادات هر کمیته بصورت مکتوب به مرکز ارجاع گردد.

image_pdfفایل PDFimage_printپرینت

اشتراك گذاری نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 6 =