کاهش درآمدهای شهرداری منجر به عدم رعایت حقوق عمومی و در نتیجه نارضایتی و ناراحتی شهروندان می‌شود

Posted by: روابط عمومی Category: گزارش خبری Comments: 0 Post Date: دی ۲۴, ۱۳۹۸

کاهش درآمدهای شهرداری منجر به عدم رعایت حقوق عمومی و در نتیجه نارضایتی و ناراحتی شهروندان می‌شود

 قائم‌مقام دبیرخانه مجمع شهرداران کلان‌شهرها در نهمین نشست شهر اندیشی: کاهش درآمدهای شهرداری منجر به عدم رعایت حقوق عمومی و در نتیجه نارضایتی و ناراحتی شهروندان می‌شود.

دکتر سید جعفر موسوی قائم‌مقام دبیرخانه مجمع شهرداران کلان‌شهرها در نهمین نشست شهراندیشی با بیان اینکه حقوق عمومی همان چیزی است که در قانون عنوان شده است و نباید خارج از آن عمل و از آن عبور کرد افزود: شهرداری باید در حوزه حمل و نقل، بهداشت، مدیریت پسماند و سایر مباحث تا حدی که در قانون به عنوان وظیفه تعریف و پیش‌بینی شده است عمل نماید. کاهش درآمدهای شهرداری معضلاتی را متعاقب خود خواهد داشت و این امر باعث تجاوز به حقوق خصوصی و در نتیجه عدم رعایت حقوق عمومی و نارضایتی و ناراحتی شهروندان می‌شود.

دکتر سید جعفر موسوی همچنین یادآور شد: دو موضوع مسکن و اشتغال از مهم‌ترین دغدغه عموم مردم هستند که در این زمینه باید به جای ایجاد مانع، تا حد ممکن در روند بهبود این دو حوزه تسهیل‌گر بوده و ساماندهی لازم را به عمل آوریم. تلاش شهرداری و شورای اسلامی شهر باید در جهت ممانعت از به هم ریختن قوانین موجود بوده و تنها به اصلاح و بهبود آن مبادرت ورزند. امیدواریم با احیای قانون شهرداری‌ها و رفع اشکالات ظاهری موجود در متن این قانون، نگرانی شورای نگهبان در خصوص اینکه شوراها نباید وارد مباحث تصمیم‌گیری شوند و وظیفه اصلی‌شان نظارت است نیز رفع گردد.

روابط عمومی مرکز مطالعات
۲۴دی‌ماه‌۱۳۹۸

image_pdfفایل PDFimage_printپرینت

اشتراك گذاری نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =