معاون عمراني استاندار همدان در جلسه مشترك مركز مطالعات و پژوهش‌هاي شورا: ضرورت تخصيص اعتبار براي تهيه نقشه به روز شهر همدان معاون عمراني استاندار همدان گفت: تخصيص اعتبار جهت تهيه نقشه به روز شهر همدان ضروري ترين كار مديريت شهري است.

Posted by: ادمین Category: گزارش خبری Comments: 0 Post Date: اسفند ۱۸, ۱۳۹۳

معاون عمراني استاندار همدان در جلسه مشترك مركز مطالعات و پژوهش‌هاي شورا: ضرورت تخصيص اعتبار براي تهيه نقشه به روز شهر همدان معاون عمراني استاندار همدان گفت: تخصيص اعتبار جهت تهيه نقشه به روز شهر همدان ضروري ترين كار مديريت شهري است.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر همدان، محمودرضا عراقي در جلسه مشترك مركز مطالعات و پژوهش‌هاي شورا و معاونت عمراني استانداري پيرامون تبديل عكس‌هاي هوايي همدان به نقشه‌هاي به روز سال ۹۳ براي انجام طرح‌هاي زيربنايي شهر با بيان اين مطلب، افزود: داشتن نقشه به روز شهر همدان براي تمامي دستگاه‌هاي اجرايي شهرستان از جمله شركت‌هاي خدمات‌رسان، اداره راه و شهرسازي، بنياد مسكن، شهرداري، اداره اوقاف و امور خيريه، ثبت احوال و… ضروري است چرا كه با اين اقدام اين ارگان‌ها نقشه به روزي از شهر خواهند داشت.

عراقي اضافه كرد: لازم است تمامي اطلاعات ملكي دستگاه‌هاي اجرايي مختلف بر روي نقشه مشترك ثبت شود و تبديل به بانك اطلاعاتي جامع در شهرستان همدان گردد.

وي با اشاره به ضرورت بازنگري طرح‌هاي جامع و تفصيلي شهر همدان اضافه كرد: در اين راستا اولويت كار تهيه نقشه‌هاي به روز از شهر است كه بايد هر چه سريعتر انجام شود

وي اضافه كرد: همچنين در تهيه طرح‌هاي جامع و تفصيلي شهر همدان ابتدا بايد طرح جامع تهيه شود.

معاون عمراني استاندار همدان با انتقاد از اينكه متأسفانه در كارهاي مطالعاتي و نرم‌افزاري كمتر هزينه شده است، افزود: اقدامات نرم افزاري و مطالعاتي نيازمند هزينه است و تخصيص اعتبار در اين زمينه بايد فرهنگ‌سازي شود، چرا كه صرفه‌جويي در امور اجرايي را به دنبال دارد.

محمودرضا عراقي بر داشتن خرد جمعي بين سازمان‌ها و ادارات تأكيد كرد و گفت: سازمان‌ها نبايد منفعل عمل كنند بلكه بايد با خرد جمعي تهديدها را به فرصت تبديل كرد.

عراقي داشتن مديريت واحد شهري را لازمه شهر همدان دانست و اظهار كرد: با ايجاد مديريت واحد شهري مي‌توان در هماهنگي در انجام امور، پروژه‌ها و جلوگيري از هزينه‌هاي اضافي بسيار مؤثر عمل كرد.

عراقي با بيان اينكه در حال حاضر شوراي اسلامي شهر همدان امكانات لازم براي مديريتي واحد ندارد، گفت: مديريت شهري از اهميت بسياري برخوردار بوده و با توجه با افزايش روزافزون جمعيت شهرنشيني، دغدغه امروز ما جلوگيري از حاشيه نشيني است؛ چرا كه يكي از مشكلات عمده شهر عدم امكان ارائه خدمات به اين نقاط است.

وي تأكيد كرد: شوراي اسلامي شهر در آينده بايد فرابخشي عمل كند و تصميم گيرنده همه سازمان‌ها در امور شهري باشد.

رئيس شوراي اسلامي شهرستان همدان نيز در اين جلسه گفت: داشتن شهري خوب نيازمند برنامه‌ريزي مناسب است و لازمه اين امر هم شناخت خوب از وضعيت شهر است.

سيداحمد حسني‌حلم با بيان اينكه همه ارگان‌ها و سازمان‌ها در پيشبرد امور خود نياز به نقشه به روز همدان دارند، اظهار كرد، لازم است تهيه نقشه سازماندهي شود و سازمان‌ها در اين زمينه به طور مستقل اقدام نكنند.

 

اين عضو شوراي اسلامي شهر همدان با اشاره به اينكه شوراي اسلامي شهر نبايد تنها شوراي شهرداري باشد، افزود: ايجاد مديريت واحد شهري امري ضروري است تا تمامي سازمان‌ها با هماهنگي و مديريت واحد عمل كنند.

نرگس نورا…زاده رئيس مركز مطالعات و پژوهش‌هاي شوراي اسلامي شهر همدان هم از مصوبه شورا جهت كمك به بازنگري طرح‌هاي جامع و تفصيلي شهر خبر داد و گفت: تهيه نقشه به روز براي انجام طرح‌هاي زيربنايي شهر از جمله طرح‌هاي جامع و تفصيلي بسيار ضروري است كه مقدمات اين امر شروع شده است.

رضا ميرزايي عضو شوراي اسلامي شهر همدان نيز در اين جلسه با تأكيد بر تهيه هر چه سريع‌تر بازنگري طرح‌هاي جامع و تفصيلي شهر همدان، گفت: اگر بتوان در اين امر تسريع بخشيد مي‌توان بسياري از مشكلات را حل كرد و از بروز مشكلات جديد در آينده جلوگيري نمود.

ميرزايي با بيان اينكه در زمانبندي بازنگري طرح‌ها بايد تسريع بخشيد، افزود: در زمينه مهار ساخت و سازها در حاشيه‌هاي شهر، آيتم‌ها بايد هر چه سريع‌تر تعيين تكليف شود.

وي طولاني شدن زمان تهيه طرح تفصيلي جديد شهر همدان را منطقي ندانست و گفت: با توجه با شرايط كنوني، شهروندان مشكلاتي در اين زمينه دارند كه جهت رفع آنها به شورا و شهرداري مراجعه مي‌كنند اما چون دستورالعملي در حال حاضر وجود ندارد اين امر سبب نارضايتي مردم مي‌شود.

گفتني است، در پايان جلسه پيشنهاد شد مبلغ مورد نياز تهيه نقشه‌هاي به روز همدان با موافقت استاندار همدان از رديف اعتبارات استاني به صورت متمركز تخصيص يابد.

image_pdfفایل PDFimage_printپرینت

اشتراك گذاری نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 9 =