1

شوراهای اسلامی شهرها باید رویکردی مشارکتی در مدیریت شهری و شهرداری داشته باشند

عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی در نهمین نشست شهراندیشی: شوراهای اسلامی شهرها باید رویکردی مشارکتی در مدیریت شهری و شهرداری داشته باشند.

دکتر علی دشتی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در نهمین نشست شهر اندیشی با اشاره به اینکه جایگاه عضو شورا ارتباط عمیقی با شناخت وضعیت شهر و شهرداری دارد و باید شناخت و آگاهی کافی در این زمینه و تکالیف مرتبط با آن‌ها در شورا صورت پذیرد، گفت: در وظایف دوگانه مشارکت و مشورت توسط شوراها در اداره مدیریت امور شهری، شوراهای اسلامی شهرها باید رویکردی مشارکتی در مدیریت شهری و شهرداری داشته باشند.

دکتر علی دشتی افزود: باید تلاش شود با برگزاری جلسات بحث و تبادل نظر علمی، شهرداری و شورای شهر به جایگاه واقعی خود نزدیک شده و مدیریت شهری واحد و یکپارچه، تحقق یابد.

وی اظهار داشت: برنامه‌های توسعه ملی باید همگام با برنامه‌های توسعه محلی و شهری پیش برود و شاهد توسعه همه‌جانبه شهر و کشور باشیم؛ زیرا شهرها و روستاهای توسعه یافته، کشور توسعه یافته می‌سازند، از سوی دیگر دولت هم در این مسیر باید همکاری و مساعدت لازم را داشته باشد و همچنین مشارکت و مشاوره همه جانبه متولیان امر و ذی‌نفعان نیز جذب شود.

روابط عمومی مرکز مطالعات
۲۴دی‌ماه‌۱۳۹۸