1

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد: راه اندازی سامانه هوشمند حمل ونقل برای تاکسیرانی در همدان

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان گفت: باید سامانه هوشمند حمل ونقل تاکسیرانی شهرداری همدان هر چه زودتر راه اندازی شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، حمید بادامی‌نجات در نطق پیش از دستور صحن شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر اینکه سازمان تاکسیرانی باید به خدمات تاکسی خود نیز سروسامان دهد، اظهار کرد: باید شرکت‌های تاکسی اینترنتی را در کنار تجهیز سازمان تاکسیرانی به شبکه‌های اینترنتی، ساماندهی کرد تا از خسارت‌های آینده جلوگیری شود.

به گفته وی، آژانس‌های اینترنتی یا اپلیکیشن‌های مسافربری، شرکت‌های نوپایی هستند که به تازگی ظهور کرده‌اند؛ اما از سوی بسیاری از مردم مورد استقبال قرار گرفته‌ است.

بادامی‌نجات متذکر شد: اگر برای به روزرسانی ناوگان تاکسیرانی با وجود ورود رقبای نوپا و قوی، اقدام نکنیم، حدود 4 هزار تاکسی‌دار با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهند شد.

وی اظهار کرد: حضور آژانس‌های اینترنتی بر روی درآمد تاکسی‌داران تأثیر خواهد گذاشت و تهدیدی جدی برای اشتغال و درآمد آنها خواهد بود که به طور قطع اعتراضاتی را هم به دنبال دارد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان همچنین عنوان کرد: با توجه به اینکه برخی شرکت‌های اینترنتی مسافربری توانمند هستند و ما مخالف کسب‌وکار آنها نیستیم؛ اما شهرداری همدان باید به صورت ویژه با مجهز شدن به فناوری‌های نوین از حقوق تاکسی‌داران زیر مجموعه مدیریت شهری دفاع کند و همچنین با ارائه خدمات نوین بر روی تاکسی‌ها از مشکل جدی که تاکسی‌داران را تهدید می‌کند، جلوگیری کند.

بادامی‌نجات ضمن حمایت از کسب و کارهای نوپا، شهرداری را به حمایت از کسب و کارهای بومی استارت‌آپی تشویق کرد و افزود: یکی از این کسب‌وکارها می‌تواند برای حمایت از تاکسیداران همدانی باشد.

وی همچنین گفت: قیمت مناسب و در دسترس بودن از دلایل استقبال مردم از آژانس‌های اینترنتی است و به نوعی تبدیل به انتخاب نخست مردم برای رفت‌و‌آمد روزانه آنها شده است که این امر باید با ارائه خدمات از سوی شهرداری به تاکسی‌ دار‌ها در قالب ساماندهی برنامه و برنامه‌های تلفن همراه صورت گیرد تا مشکلی برای درآمد تاکسی‌داران ایجاد نشود.