1

در جلسه کمیته معماری و شهرسازی مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی همدان؛ تاکید بر تهیه پیوست فرهنگی ورودی جاده ملایر در جلسه کمیته معماری و شهرسازی مرکز مطالعات و پژوهش­های شورای اسلامی همدان؛

جلسه کمیته معماری و شهرسازی مرکز مطالعات و پژوهش­های شورای اسلامی همدان با حضوراعضای این کمیته و به ریاست دکتر مهران گومه در محل شورای اسلامی شهر همدان برگزار گردید.

در این نشست، برنامه­های سال جاری شهرداری در حوزه معماری و  شرح خدمات عمومی مطالعات ورودی شهر همدان از سمت ملایر به عنوان موضوعات مورد بحث در دستورکار جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدای جلسه، آقای زارعی مدیر اجرایی و پژوهشی مرکز مطالعات توضیحاتی درخصوص دلایل برگزاری این نشست و اهداف مرکز مطالعات از مورد بحث قراردادن برنامه سال 96 شهرداری ارایه دادند که این اهداف به شرح ذیل می­باشد.

1بررسی کلی پروژه ها و در جریان قرار گرفتن اعضای کمیته از برنامه های سال 1396 شهرداری به عنوان بازوی علمی شود

2-بررسی کارشناسی برنامه ها از لحاظ آشنایی با اولویت های مدیریت شهری

تمرکز دادن به فعالیت های مطالعاتی روی پروژه های شهرداری در سال 1396 شامل :پایان نامه ها، طرح های پژوهشی و آثار

4-شفاف سازی ابهامات برنامه های ارسال شده از دیگر اهداف می باشد

سپس اساتید حاضر در جلسه به تبیین نظرات و پیشنهادات و انتقادات خود پیرامون برنامه های ارسال شده از سوی شهرداری پرداختند و معتقد بودند به منظور شفاف سازی بیشتر در ارایه برنامه ها، بهتر است یک هدف بلندمدت به همراه برنامه های عرضه شده تعریف شود و مطالعات علمی مرتبط با برنامه های پیشنهادی نیز به همراه برنامه ها به مرکز مطالعات ارسال گردد. بررسی و کنکاش علمی برنامه ها و اولویت بندی و تخصیص بودجه آن ها نیز بر همین اساس صورت پذیرد.

در ادامه جلسه و  موضوع دستور کار دوم کمیته دکتر یوسفی نماینده معاونت شهرسازی شهرداری همدان به تفسیر و تبیین شرح خدمات پیشنهادی ورودی جاده ملایر  پرداختند و اشاره کردند سال گذشته به کمک مشاور در بسیاری از ابعاد طرح پژوهشی ورودی از سمت تهران مورد بررسی و شفاف سازی صورت گرفته و عمده ضوابط و فعالیت در محدوده طرح های تفریحی و توریستی بوده اند. ایشان افزودند در همین راستا و با توجه به ضرورت اجرایی پروژه ورودی شهر همدان از سمت ملایر، همان شرح خدمات قبلی را با اندکی تفاوت در چارچوب ضوابط طراحی شهری ارایه کرده­ایم. در ادامه این نشست، سایر اساتید و حاضرین در جلسه نیز به بیان نظرات خود در زمینه شرح خدمات ارایه شده پرداختند و اذعان داشتند لازم است تهیه پیوست فرهنگی نیز در شرح خدمات پروژه ورودی جاده ملایر گنجانده شود تا نتیجه مطلوب تری حاصل آید.