در آئين پاياني جشنواره شهروند برگزيده و با حضور مسئولان کشوري و استاني صورت گرفت اهداي نشان افتخار به ۶۸ شهروند برگزيده کليد طلايي شهر همدان به خانواده مرحوم فرشچيان اهدا شد

Posted by: ادمین Category: گزارش خبری Comments: 0 Post Date: مرداد ۳۱, ۱۳۹۷

در آئين پاياني جشنواره شهروند برگزيده و با حضور مسئولان کشوري و استاني صورت گرفت اهداي نشان افتخار به ۶۸ شهروند برگزيده کليد طلايي شهر همدان به خانواده مرحوم فرشچيان اهدا شد

در آئين پاياني جشنواره شهروند برگزيده که به همت شوراي اسلامي شهر همدان برگزار شد، از ۶۸ شهروند برگزيده با حضور مسئولان کشوري و استاني در بخش‌هاي مختلف تجليل شد.

به گزارش خبرنگار هگمتانه، شامگاه چهارشنبه همزمان با عيد سعيد قربان و در آستانه روز همدان، مراسم پاياني جشنواره شهروند برگزيده با حضور اقشار مختلف مردم، شهروندان، مسؤولان کشوري و استاني برگزار شد که در اين مراسم از ۶۸ شهروند برگزيده همدان و برندگان جشنواره عکس شهروند برگزيده تجليل شد.

استاندار همدان در اين مراسم با تأکيد بر اينکه شهرها تنها به اقدامات عمراني نيازمند نيستند بلکه زنده بودن شهرها منوط به فرهنگ و معنويت است، اظهار کرد: با فرهنگ است که مي‌توان به شهر زنده، زندگي بهتري داد و از همين رو شهروندان بايد وارد عرصه فرهنگ شوند و هنرمندان همداني خارج استان بايد بيش از يک بار به همدان سفر و در شهر فعاليت کنند.

محمدناصر نيکبخت با بيان اين جمله که از نقد شما استقبال مي‌کنم، عنوان کرد: بدانيد که همدان شايسته‌ترين شهر دنيا است، شهري که بزرگان و نام آوران مشهوري در جهان دارد.

وي با طرح اين سؤال که آيا مي‌توانيم به شايستگي ميراث‌دار گذشتگان خود باشيم گفت: از شوراي شهر و شهرداري براي احياي اين جشنواره پس از ۱۱ سال تشکر مي‌کنم، کاري سخت که بسيار ارزشمند و قابل تقدير است هرچند ممکن است به اين جشنواره هم ايراداتي وارد باشد.

نيکبخت با اشاره به تجليل از شخص وي به عنوان شهروند برگزيده در بخش انرژي تجديدپذير، ابراز کرد:  ما مسؤولان اگر کاري براي شهر انجام مي‌دهيم تنها ذره‌اي کوچک از وظايف ما است و ترجيح مي‌دادم از من تجليل نشود بلکه شايسته بود از خواهر دباغ، خانواده شهيد يا شهردار سابق مهندس رسولي تجليل مي‌کرديد.

وي در همين خصوص تصريح کرد: از شهردار همدان درخواست مي‌کنم در چنين جشنواره‌هايي ديگر از هيچ مسؤولي، استاندار يا نماينده‌اي تجليل نکنيد بلکه از افراد شايسته ديگر در شهر تجليل کنيد تا مردم گمان نکنند که کار يک برنامه دولتي است

استاندار همدان با اشاره به اينکه معنويت و‌ تمدن در همدان از ابتدا بوده و هست، گفت: همدان اولين مدنيّت دنيا را دارد که بايد گرامي و بزرگ داشته شود، موضوع مهمي که اسناد تاريخي آن وجود دارد.

نيکبخت اظهار کرد: همدان در بسياري از عرصه‌ها مانند مديريت پسماند، انرژي خورشيدي، ترويج کشاورزي فراسرزميني و کشت گلخانه‌اي، توسعه آبياري مدرن، اجراي طرح جمع‌آوري فاضلاب، راه‌اندازي ۴۰۰ سمن در استان و… پيشتاز است و پيشرفت‌هاي خوبي داشته است.

* مولوي: تبديل همدان به کارگاه عمراني نتيجه همياري مسئولان با مديريت شهري

رئيس شوراي اسلامي شهر همدان نيز در اين مراسم، با تأکيد بر اينکه بايد قدردان خون‌ها و ايثارگري شهدا باشيم که آسايش امروز ما مديون شهيدان است، اظهار کرد: نماينده ولي فقيه در استان و استاندار همدان براي کمک به مديريت شهري همواره ما را حمايت کردند که قدردان آنها هستيم، زیرا با انتخاب يک شهردار خوب توانستيم رضايت نسبي در شهر را ايجاد کنيم و با همدلي همه مسؤولان در راستاي توسعه همدان قدم برداريم

ابراهيم مولوي افزود: به عنوان خادمان مردم در شورا و شهرداري افتخار مي‌کنيم ميزبان بخشي از شهروندان همداني هستيم و اميدواريم در مراسمي بزرگتر همه را مورد تقدير قرار دهيم.

وي گفت: تبديل همدان به يک کارگاه بزرگ عمراني آن هم در اين شرايط اقتصادي به دليل همياري، مشارکت و همکاري همه مسؤولان استان و نمايندگان همدان با مديريت شهري است که جا دارد مورد تقدير و تجليل قرار گيرند.

مولوي تصريح کرد: هرآنچه در يک سال گذشته انجام شده، خدمت به مردم است و اميدواريم خداوند متعال توفيق خدمت‌رساني بيشتر به مردم دارالمؤمنين و دارالمجاهدين همدان را روزي ما کند.

* شهردار: بدون مشارکت ‌شهروندان شهرداري پويا، فعال و اثرگذار نخواهد بود

شهردار همدان هم در اين مراسم با تأکيد بر اينکه شهر پويا و فعال نيازمند مشارکت شهروندان است، اظهار کرد: در اين مراسم شهروندان برگزيده تجليل مي‌شوند اگرچه شهروندان برگزيده بسياري در اين شهر هستند.

عباس صوفي با اشاره به اينکه اين جشنواره بايد سال‌ها ادامه يابد، افزود:  نقش شهروندان در حوزه مديريت شهري بسيار مهم است چرا که امروز شهرداري‌ها از نهاد خدماتي به نهاد اجتماعي تغيير  وضعيت دادند به همين دليل اگر شهروندان  در انجام مأموريت‌هاي شهرداري مشارکت نداشته باشند، شاهد يک شهرداري پويا، فعال و اثرگذار نخواهيم بود.

وي با اشاره به اينکه امروز شهرداري‌ها نيازمند مشارکت شهروندان براي ارائه خدمات بهتر در شهر هستند، گفت: لازم است نهادهايي مانند شوراي اسلامي شهر و شهرداري‌ها قدم در اين مسير گذاشته و جشنواره‌اي مانند شهروندان برگزيده را اجرا کنند تا ما فرق بين شهروندان خوب و تأثير گذار را با شهروندان غير فعال در حوزه شهروندي بشناسيم‌.

وي ابراز اميدواری کرد: با برگزاري اين جشنواره در سال‌هاي آينده بيش از گذشته شاهد شهري فعال، پويا و بالنده در تمام دنيا باشيم.

* بادامي‌نجات: اجراي جشنواره شهروند برگزيده در راستاي معرفي الگو در حوزه آموزش شهروندي

در ادامه اين مراسم رئيس مرکز مطالعات شوراي اسلامي شهر همدان نيز با اشاره به اينکه با اجراي اين طرح به وجود شهرونداني در شهر پي برديم که به صورت گمنام در شهر مشغول خدمت‌رساني هستند، عنوان کرد: جشنواره شهروند برگزيده همدان در  راستاي معرفي الگو در حوزه آموزش شهروندي و استفاده از ظرفيت افراد برگزيده در حوزه مديريت شهري طراحي و اجرا شد.

حميد بادامي نجات افزود: فراخوان اين جشنواره در ۷ بهمن ماه سال گذشته آغاز شد و هزار نفر از سه طريق خود اظهاري، معرفي افراد و ارگان‌ها توانستند در وبگاه جشنواره ثبت نام کنند.

وي با اعلام اينکه پس از انجام مراحل داوري و انتخاب افراد در اين مراسم از ۶۸ تن از شهروندان برگزيده همدان تقدير مي‌شود، بيان کرد: اين افراد شامل  ۱۰ شهرونده برگزيده، ۲۵نفر از اقشار، ۱۲نفر از نواحي شهرداري همدان در بخش شهروندان عامل به وظايف شهروندي، ۲نفر در بخش جانبي، ۲خانواده در بخش شهروند افتخاري و خانواده فداکار، ۴ نفر از حوزه شهرداري و ۱۳تن از مفاخر هستند.

وي اظهار کرد: شهروندان برگزيده اين جشنواره علاوه بر دريافت تنديس، نشان افتخار  همدان و هديه نقدي مي‌توانند از کارت شهروندي که شامل استفاده رايگان از تمامي خدمات شهرداري است استفاده کنند.

* رونمايي از سرود ويژه همدان با صداي سالار عقيلي

اين مراسم با رونمايي از پوستر موسيقي نماهنگ همدان با صداي سالار عقيلي همراه بود.

 

در بخش ديگر مراسم هم از سوي منابع طبيعي و آبخيزداري استان ۲۵۰ هکتار زمين در حاشيه سد اکباتان براي ايجاد پارک فرامنطقه‌اي در اختيار شهرداري قرار گرفت و تفاهم‌نامه بين شهرداري و منابع طبيعي استان در اين خصوص منعقد شد.

* تقدیرها

همچنين در حين برگزاري مراسم با حضور مسؤولان کشوري، استاني و شهري در بخش شهروندان برگزيده اقشار، از خانواده سردار شهيد حسين همداني؛ خانواده شهيدان حقگويان؛ خانواده شهيدان حيدري و عليپور؛ جانباز ابراهيم محمودآبادي، محمد خوش‌نيت آزاده سرفراز و جانباز ۵۰ درصد؛ مرحوم مسلم اسدي، خطيب مسجد حاج احمد؛ محمدصادق صبا، پزشک متخصص اطفال و رئيس مجمع خيرين سلامت استان همدان؛ محمود نيلي رئيس دانشگاه صنعتي؛ مسعود توتونچيان مديرعامل شرکت صنايع غذايي سحر؛ محمدرضا جعفري از فعالان انقلابي و رئيس هيأت مديره خانه صنعت و معدن استان همدان؛ محمدعلي مسگريان از بازاريان قديمي و فعال در تفسير و ترويج قرآن کريم؛ زهرا قرباني دارنده ۶ گواهي ثبت اختراع؛، سيد مهدي موسوي‌تبار مربي قرآن در پايگاه شهيد هزاوه‌اي؛ مهدي شريفي مديرعامل سازمان‌هاي رسانه‌اي سيمرغ؛ علي مسلم خاني داراي مقام ملي انجمن نمونه صنايع غذايي؛ سعيده آقاخاني مدير روابط عمومي محيط زيست استان به عنوان روابط عمومي برتر کشور در سال گذشته؛ علي رنگچيان از نيروي انتظامي؛ محمود دائمي پيشکسوت دوچرخه سواري؛ فؤاد پيله‌ور دانشجوي دکتراي برق الکترونيک و جوان نخبه و برگزيده کشور؛ اشرف منطقي فعال اجتماعي و محيط زيستي؛ حسين زندي صادق فعال رسانه، روزنامه‌نگار و خبرنگار حوزه محيط زيست؛ جميله آذرافشان نقاش و شاعر؛ علي انصاري فعال حوزه آسيب‌هاي اجتماعي؛ بيژن حسيني‌رفيق فعال حوزه آسيب‌هاي اجتماعي در حمايت از دانش‌آموزان کم‌برخوردار تقدير شد.

در بخش شهروندان برگزيده نيز از جعفر محمدعليزاده بنيانگذار موزه تاريخ طبيعي دانشگاه بوعلي‌سينا؛ بهناز ضرابي‌زاده نويسنده «گلستان يازدهم» و «دختر شينا»؛ اسدا… نقدي جامعه شناس و دانشيار دانشگاه بوعلي‌سينا؛ جواد مؤمني مدرس رسمي و عضو شوراي انجمن خوشنويسان همدان؛ بابک مغازه‌اي عضو اتاق فکر گردشگري همدان؛ قاسم وکيلي مدرس دانشگاه و پژوهشگر برتر استان؛ مرتضي کرباسيان عضو شوراي فرهنگي محله خضر؛ معصومه ابراهيمي فرزند شهيد ستار ابراهيمي؛ منصور اسماعيل‌پور عضو هيأت علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد همدان و فناور برتر استان و محمدعلي بادامي رئيس سازمان بازسازي عتبات عاليات در همدان تجليل به عمل آمد.

در ادامه و در بخش جنبي جشنواره در بخش توسعه انرژي‌هاي تجديدپذير از محمدناصر نيکبخت استاندار همدان که از سال ۹۲ تاکنون در اين حوزه فعال بوده و پرويز ملک‌زاده در بخش محيط زيست تقدير شد.

در قسمت ديگر تقدير‌ها کليد طلايي شهر همدان به پاس قدرداني از خدمات خانواده مرحوم محمدعلي فرشچيان به اين خانواده اهدا شد و از اين خانواده به عنوان شهروند برگزيده تجليل شد.

در بخش شهروند افتخاري نيز از خانواده مرحوم فيض‌ا… حسين‌ پناهي از روستاي قوريچاي دهگلان که در هشتم تيرماه جان يک کودک همداني را نجات داده بود، تقدير شد.

در بخش مفاخر برگزيده شهر هم از پروفسور توفيق موسيوند جراح قلب؛ اکبر اعتماد دکترا از لوزان سوئيس؛ سردار حميد حسام چهره سال هنر انقلاب اسلامي؛ مصطفي رحماندوست شاعر و نويسنده کودکان؛ رضا برجي جانباز جنگ تحميلي و دارنده نشان ايثار هنرمند ايثار؛ اميرشهاب رضويان کارگردان همداني؛ سيد کاظم اکرمي وزير اسبق آموزش و پرورش؛ سيدجواد حجازي؛ جلال چشمه قصاباني ورزشکار و صعود کننده به قله اورست؛ هيربد حيدري دارنده نشان نقره المپياد شيمي در مسکو؛ پرويز پرستويي بازيگر؛ منصور غلامي وزير علوم، تحقيقات و فناوري؛ بيژن حيدري داور بين‌المللي فوتبال و دکتراي ارتوپدي مورد تجليل قرار گرفتند.

در ادامه تجليل‌ها عليرضا ياوري‌کيا، مهدي عبدل، احمد باقري، حسين تألهي، ناصر فتحي، علي نوروزيان نگين، حجت‌الاسلام محمدرضا محمدي پيام، سعيد پناه آبادي، فاطمه چهره قاني، محمدرضا زارعي، محمد حيدرزاده و محمد شابندلو نيز در بخش شهروندان عامل به وظايف شهروندي تقدير شدند.

 

 

در بخش کارکنان برگزيده شهرداري هم از احدا… نيکجو کارمند خدمات  شهري، سجاد دهقاني کارمند اتوبوسراني، سعيد مهدوي رجا کارمند تاکسيراني و خانواده شهيد حيدر گوران کارمند آتش‌نشاني تجليل شد.

در ادامه مراسم و در بخش جشنواره عکس شهروند برگزيده نيز از مسعود دلاوري حرير، فائزه هاشمي، پوريا پاکيزه و محمدحسين مسلسلي در بخش عکس حرفه‌اي و فائزه هاشمي، حميدرضا اميري متين و اميرحسين جامه بزرگ نيز در بخش عکس تلفن همراه تجليل به عمل آمد.

شهروندان برگزيده نشان و لوح تقدير، کارت شهروندي و ۲۰ ميليون ريال حواله سفر دريافت کردند که سيدمهدي موسوي تبار لوح خود را به خانواده شهداي مدافع حرم اهدا کرد و اعضاي مؤسسه خيريه بهشت پناه نيز حواله سفر خود را به دانش‌آموزان کم‌برخوردار تحت حمايت اهدا کردند.

image_pdfفایل PDFimage_printپرینت

اشتراك گذاری نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 14 =