بازدید اعضای شورای شهر همدان از مرکز مطالعات تهران

Posted by: ادمین Category: گزارش خبری Comments: 0 Post Date: مهر ۱۳, ۱۳۹۸

بازدید اعضای شورای شهر همدان از مرکز مطالعات تهران

‍ ‍ ‍ بازدید اعضای شورای شهر همدان از مرکز مطالعات تهران

محمدحسین بوچانی، رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در نشست با اعضای شورای شهر همدان با اشاره به تاریخچه شکل‌گیری مرکز مطالعات در تهران: آینده پژوهی، پاشنه آشیل تصمیم‌گیری است؛ از این رو ضرورت دارد رویکرد دانش‌بنیانی و علم محوری در تمامی سطوح تصمیم‌گیری دیده شود. به‌کارگیری خلاقیت تنها به معنای بهره‌مندی از تکنولوژی نیست؛ بلکه معنای گسترده‌تری دارد؛ در حال حاضر کشورهای پشرفته و شهرهای الگو در جهان از روش‌های خلاقانه در مدیریت شهر بهره می‌برند.

حمید بادامی‌نجات، نائب رییس شورای شهرهمدان با اشاره به ساختار مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورا:  ضمن ابراز علاقه‌مندی به‌منظور انتقال تجربیات تهران به همدان در قالب تفاهم‌نامه، پیش‌نویس آن تنظیم شده است که امیدواریم از این طریق بتوانیم ظرفیت‌های موجود در همدان را گسترش دهیم و به سمت پیشرفت بیشتر حرکت کنیم.

مرکزمطالعات وپژوهش‌های شورای شهرهمدان جزو مراکز پیشتاز علمی در مدیریت‌شهری کشور است که می‌تواند با همکاری با کلان‌شهرهایی مانند تهران و مشهد که سابقه بیشتری در پژوهش دارند، به یکی از الگوهای موفق تبدیل شود.

اعضای شورایشهرهمدان ضمن ارائه نکاتی درباره روند فعالیت‌ها در شورا و شهرداری همدان، سوالاتی با محوریت درآمدهای پایدار، گردشگری، مشارکت‌های مدنی، عوارض و… را مطرح کردند.

گفتنی است؛ در انتهای این نشست اعضای شورا از بخش‌های مختلف ساختار مرکزمطالعات وبرنامه‌ریزی شهرتهران بازدید داشتند و با کارکنان این مرکز و فعالیت‌هایشان آشنا شدند.

١٣مهرماه۹۸

image_pdfفایل PDFimage_printپرینت

اشتراك گذاری نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 7 =