1

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مرکز مطالعات شورای اسلامی شهر همدان با سازمان نظام مهندسی استان

 

تفاهمنامه همکاری مرکز مطالعات شورای اسلامی شهر همدان با سازمان نظام مهندسی استان در راستای استفاده از ظرفیت‌های علمی دو مجموعه منعقد شد.

 

دکتر ابراهیم مولوی رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان در جلسه مشترک بین مرکز مطالعات شورای اسلامی شهر همدان و سازمان نظام مهندسی استان با بیان اینکه اساسنامه مصوب مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان، زیربنا و پایه‌ مرکز مطالعات شوراهای اسلامی شهرها در کل کشور قرار گرفته است اظهار کرد: در شورای اسلامی شهر همدان مصوب شده است که پروژه‌های بزرگ شهری از مسیر مرکز مطالعات و کمیته‌های تخصصی آن عبور کند تا امور شهر، علمی‌تر و تخصصی انجام شود. دکتر مولوی افزود: اگر 7 رشته تخصصی نظام مهندسی و جمعیت چشم‌گیر این مجموعه از نظر کمی و کیفی با مرکز مطالعات دارای پیوند شود، حرکت مثبتی در جهت رفع معضلات شهری آغاز میگردد و قطعاً از ظرفیت علمی دو مجموعه در راستای توسعه پایدار شهر، بهره‌مند خواهیم شد.

رئیس مرکز مطالعات همچنین اظهار امیدواری کرد با انعقاد تفاهم‌نامه مرکز مطالعات شورا با سازمان نظام مهندسی استان، همکاری‌های علمی و اقدامات مشترک پژوهشی با شرکت‌های دانش‌بنیان، مباحث فناوری و آی.تی بین دو مجموعه گسترش یافته و بتوانیم افق بلندی را برای شهر همدان ترسیم کنیم تا آیندگان از عملکرد ما، رضایت داشته باشند.

مهندس بادامی نجات نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان در ادامه جلسه اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای که بین مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورا و سازمان نظام مهندسی استان همدان منعقد می‌شود، می‌تواند هم‌افزایی واحدهای علمی را برای مدیریت‌شهری افزایش دهد. وی با بیان اینکه مرکز مطالعات شورای اسلامی شهر همدان از بهترین مراکز مطالعات کشور محسوب می‌شود، افزود: با عقد تفاهم‌نامه بین مرکز مطالعات و سازمان نظام مهندسی به سمتی حرکت خواهیم کرد که مرکز مطالعات شورا را به مرکز مطالعات شهر همدان تبدیل کنیم. سازمان‌ نظام‌ مهندسی علاوه بر نقش نظارتی خود، یک ظرفیت علمی محسوب می‌شود و این هم‌افزایی مرکز مطالعات شورا و نظام مهندسی موجب می‌شود مجموعه مدیریت شهری بهتر و علمی‌تر اداره شود. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که امضای این تفاهمنامه در حد یک کاغذ باقی نماند و ظرفیت‌های بالقوه، بالفعل شده و به صورت عملی‌تر پیگیری شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه خدمات ارزنده نظام مهندسی بر کسی پوشیده نیست، گفت: با توجه به اینکه مطالعات امری ضروری محسوب می‌شود، بهره‌گیری از توان علمی مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورا در راستای حل مشکلات شهری، از اهمیت بالایی برخوردار است.

آقای قراباغی افزود: طرح جامع شهر همدان دارای ضعف‌های فنی بسیاری بوده که نیازمند دقت و تأمل بیشتری است؛ از این رو باید مرکز مطالعات شورای اسلامی شهر و نظام مهندسی در این زمینه ورود پیدا کرده و ایرادات اساسی آن را برطرف کنند.

شهردار همدان نیز در ادامه جلسه گفت: هر چقدر بتوانیم از ظرفیت علمی سازمان نظام مهندسی در حوزه مهندسی شهر همدان استفاده کرده و شهر را به صورت علمی مدیریت کنیم، موفقیت بزرگی اتفاق خواهد افتاد. مهندس صوفی یکی از مؤلفه‌های توسعه پایدار را بهره‌گیری از ظرفیت علمی تمامی مجموعه‌های شهر برشمرد و افزود: به طور قطع ظرفیت سازمان نظام مهندسی در حوزه‌های مختلف برای توسعه هدفمند شهر و برای رسیدن به یک نظام پایدار شهری، بسیار قابل توجه است و سودمند خواهد بود.

شهردار همدان با تأکید بر اینکه متأسفانه نظام واحد مدیریت شهری نداریم، ابراز امیدواری کرد: از هم‌گسیختگی در تصمیم‌گیری‌های شهری مشاهده می‌شود که مربوط به ضعف در مدیریت واحد شهری است؛ اما با این همگرایی‌ها و عقد تفاهم‌نامه، تا حدودی وحدت و انسجام مدیریت شهری افزایش خواهد یافت.

سعید یزدانی رئیس سازمان نظام مهندسی استان نیز با بیان اینکه عصاره مهندسی، پژوهش در حوزه‌های ناشناخته است گفت: سازمان نظام مهندسی در 7 رشته تخصصی خود، آمادگی لازم برای ارائه خدمات به شورای اسلامی شهر همدان را دارد. وی افزود: عملکرد شورای اسلامی شهر و شهرداری علمی، کاربردی و ملموس است و مسائل شهر باید به صورت علمی، مورد تحقیق و تفحص قرار گیرد و با نگاه نظام مند در راستای حل مسائل، قدم برداریم. از این‌رو امیدواریم توافقی حاصل شود تا فعالیت مشترک را آغاز و مسائل شهر را حل کنیم.

 

19 اسفند ماه 1398

روابط عمومی مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان